Kayseri Raylı Sistemi’nde Çifte Açılış
Kayseri’de Raylı Taşıma Sistemi’nin (Kayseray) 1. Etabı 2009’da devreye girmiştir. 1. Etap, kentin batısındaki Organize Sanayi Bölgesi ile doğusunda yer alan Kocasinan ve Sivas Bulvarları’nın kesiştiği Mimarsinan Kavşağı arasındadır.
Batı-doğu aksında işletilen çift hatlı raylı sistem, güzergahın doğu ucundaki geceleme, depolama sahası dâhil yaklaşık 17,4 km uzunluğunda olup Batı’da Organize Sanayi Bölgesi içindeki Batı Terminali, Doğu’da Mimarsinan Kavşağı yakınında Doğu Terminali dahil 28 adet yüzeysel istasyona sahiptir.
Toplam uzunluğu 17.5 km olan Kayseri raylı sistem ağı, 9.4 km uzunluğunda ve 15 istasyondan oluşan 2. Etap ile daha da gelişmiştir. Kayseray 2. Etap olan Beyazşehir-İldem hattının 1 Şubat’ta açılmasıyla şebeke uzunluğu 9.4 km daha artarak 26.9 km’ye ulaşmıştır. Beyazşehir-İldem Raylı Sistem hattının da devreye girmesiyle, Kayseray ile vatandaşlar İldem’den Organize Sanayi Bölgesi’ne kadar tek biletle ulaşım sağlamanın kolaylığını yaşamaktadır. Toplam 43 durak bulunan İldem-OSB raylı sistem hattında sabah 06.00’dan gece 24.00’e kadar belli aralıklarla seferler düzenleniyor. Sabah ve akşam yolcu yoğunluğu yaşanan saatlerde sefer sayıları artırılarak artan talep karşılanıyor ve toplu taşımada sıkıntı yaşanmasının önüne geçiliyor.
Kayseray 3. Etap Yolcu Taşımaya Başladı
Kayseri raylı sisteminin 3. Etabı ise 15 Şubat’ta hizmete açılmıştır. Kayseray 3. Etap, 6.7 km uzunluğundaki Sivas Caddesi-Talas (Erciyes Üniversitesi) hattı ile birlikte toplam şebeke uzunluğu 33.6 km’ye ulaşmıştır. Kayseri bu şebeke uzunluğu ile ülkemizde tramvaylara sahip olan kentler arasında, Eskişehir, Antalya, Samsun, Gaziantep, Konya gibi tramvaylı şehirleri geride bırakarak 1. sıraya yerleşmiştir.
Kayseray 4. Etap İnşaatı Başlıyor
Kayseray 3. Etabın hizmete açılmasıyla gelecekteki projelere odaklanılmıştır. Yapımına başlanacak hatlar şöyledir:
1-Üniversite-Talas-Anayurt
2-Belsin-Otogar-Nuhnaci Yazgan Üniversitesi
3-Talas-Cemil Baba Mezarlığı
Böylece Kayseri raylı sisteminin uzunluğu 50 km’yi bulacaktır. Yeni raylı sistem hatları ile birlikte yeni tramvay aracı alımı da yapılacaktır. Daha önce İtalya’dan alınan ve 38 adet olan araç sayısı 72’ye çıkacaktır. Kayseray ile taşınan yolcu sayısı günde 150.000 civarına çıkacaktır.
Kayseray Tramvay Araçları’nın Teknik Özellikleri
Menşei: İtalya
Üretim: Ansaldo Breda
Toplam set sayısı: 38 adet
Tip: İki yönlü sürüş yeteneğinde, mafsallı 5-bölmeden oluşan tramvay
Ray açıklığı: 1.435 mm
Gövde Yapısı: Yüksek dirençli çelik
Voltaj: 750 Vdc
Enerji Alma Tipi: Pantograf
Sürücü: Inverter
Güç: 460-465 kW
Maks. Hız: 80 km/h
Maks. İvmelenme: 1,1 m/s2
Maks. Yavaşlama: 1,2 m/s2 (servis freni)
Maks Yavaşlama: 2,8 m/s2 (acil fren)
Min. Kurp: 25 m (Hatta)
Boş Ağırlık(AW0): 43.068 Kg
Araç Uzunluğu: 32,250m(kuplör içeride)
Koltuk Kapasitesi: 68 oturan + 2 özürlü yeri
203 kişi( 6 kişi/m2)
Yeni Teker Yarıçapı: 656 mm
Sınır Teker Yarıçapı: 610 mm
Ray Üst Kotuna Yüksekliği: 350 mm
Platform Yüksekliği: 280 mm
Katener Seyir Seviyesi: 3,85mt - 5,80 mt
Azami % 6 eğimde sürüş kabiliyeti
Haberin Kaynağı : RailwayTurkey Demiryolu Tedarikçileri Dergisi
11.03.2014