Kerim Çelik, Katma Değeri Artırıcı Proje Ve Ürünlere Odaklanıyor
Borusan Holding’in Yassı Çelik Grubu şirketlerinden biri ve dünya standartlarında Çelik Servis Merkezi (ÇSM) hizmetlerinin Türkiye’deki ilk uygulayıcısı olan Kerim Çelik, 50 yılı aşkın bir süredir sektörde faaliyet gösteriyor. Genel Müdürü Kerem Çakır, Kerim Çelik hakkında bilgiler verdi.
Kerim Çelik’in hikâyesinden kısaca bahsederek, faaliyetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?
Kerem Çakır: 1960 yılında Borusan Grubu’nun ilk teşebbüslerinden biri olarak faaliyetlerimize başladık. 1977’de ise ülkemizde çağdaş anlamda ilk çelik servis merkezini kurarak hizmete soktuk. 50 yılı aşkın bir süredir sektörümüze hizmet vermeye devam ediyoruz.
Kerim Çelik Borusan Holding’in Yassı Çelik Grubu şirketlerinden biri ve dünya standartlarında Çelik Servis Merkezi (ÇSM) hizmetlerinin Türkiye’deki ilk uygulayıcısıdır. Yarım asrı aşkın bir süredir sektörde faaliyet gösteriyoruz. 2006 yılından bu yana dünyanın en büyük çelik üreticilerinden ArcelorMittal ve Borusan Holding ortaklığı ile çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Sunduğumuz ÇSM hizmetleri üretim zincirinde çelik üreticisi ve nihai ürün arasında önemli bir bağlantı ve aşama oluşturuyor. Hizmet vermekte olduğumuz sektörler arasında beyaz eşya ana ve yan sanayi, otomotiv yan sanayi, inşaat, makine ve yedek parça, radyatör, aydınlatma, ısıtma / havalandırma, çelik mobilya imalatçıları, mobilya aksesuarı ve kablo kanalı ve taşıma sistemlerini sayabiliriz.
Son derece geniş bir ürün gamına sahip bulunuyoruz. Portföyümüzde soğuk sac (CR), sıcak daldırma galvanizli sac (HDG), asitlenmiş ve yağlanmış sıcak sac (P&O), boyalı sac (CC) gibi ürünler yer alıyor. Hedefimiz Çelik Servis Merkezlerimiz aracılığı ile nihai kullanıcılara istedikleri kalitedeki ürün ve hizmetleri zamanında ulaştırmaktır.
Halen Bursa, Manisa ve Adana şubelerimizde dilme, boy kesme, multi blanking, trapez form ve oluklu levha form hizmetleri veriyoruz. Etkin satış ve müşteri teknik hizmetleri ekiplerimiz müşterilerine sürekli danışmanlık hizmeti sağlıyor.
2015 yılı ve yakın gelecek için hedefleriniz konusunda bilgi verir misiniz?
Kerem Çakır: 2015 yılı ve yakın gelecek için öncelikli hedefimiz arz talep dengesi bakımından sıkışmış kalacağı beklenen iç piyasadaki lider çelik servis merkezlerinden biri olarak hacimden ziyade katma değeri artırıcı proje ve ürünlere odaklanmak. Bu doğrultuda gerek ticari ve operasyonel gerekse teknik hizmetlerimizi müşteriye özel olarak sunmayı sağlayacağız. Bu kapsamda da katma değeri artırıcı proje ve ürünlere odaklanıyoruz. Biz bir yandan hizmet verdiğimiz müşterilere yakın yerli bir oyuncu olarak faaliyet gösterirken, bir yandan da dış pazarlarda yeni kapasite ve tesis fırsatlarını yakından takip ediyoruz. Yatırım planlarımızı aksatmadan uyguluyoruz.
Kısaca özetlemek gerekirse Kerim Çelik için 2014 yılı nasıl geçti?
Kerem Çakır: 2014 yılında çelik servis merkezi olarak sektördeki liderliğimizi koruduk ve müşterilerimize yakın durarak onların ihtiyaç ve beklentilerini en iyi şekilde karşıladık. Müşteriyi, operasyonlarını, ihtiyaçlarını anlamak, hızlı servis verebilmek ve ilave nakliye maliyetleri yaratmamak için müşteriye fiziksel olarak yakın olmak gerekiyor, biz de bunu başardık. Geçen yıl ortaya koyduğumuz güçlü performanstan memnunuz. ‹ş hedeflerimize ulaştık.
Sizce sektör de öne çıkan sorunlar nelerdir?
Kerem Çakır: Çelik servis merkezleri özelinde baktığımızda iç piyasadaki arz fazlası ve kıyasıya iç rekabetin, dolaylı olarak çelik servis merkezlerini etkilediğini görüyoruz.
Kapasitelerini doldurmakta zorluk çeken yassı sac üreticileri, dağıtım kanalının çok önemli bir parçası olan çelik servis merkezlerini kontrol etme ihtiyacı duyuyorlar. Bunun için pazarda halihazırda faaliyet gösteren ÇSM’ler ile ticarı anlaşma yoluna gitmek yerine, kendi ÇSM’lerini kurmaya/güçlendirmeye çalıştıklarını gözlemliyoruz. Tek üreticiden ürün tedarik eden, satın almada farklı kaynaklar kullanmayan bu tarz ÇSM’ler esneklik konusunda sorun yaşamakla birlikte, toplam ÇSM kapasitesini talebin üzerine çıkarmakta.
ÇSM’lere ürün tedarik eden üreticileri göz önünde bulundurduğumuzda mevcut dengenin çok hassas bir şekilde yönetilmesi gerektiği ortaya çıkıyor. Bu üreticiler kendi ÇSM’lerini desteklerken aslında müşterileri olan diğer ÇSM’lere de rakip olabiliyorlar.
Aynı zamanda geçmişten gelen, fragmante olmuş, küçük, çok fazla saç işleme merkezi var. Bu merkezler dağınık durumda ve ne iş güvenliği ne de sosyal haklar açısından aynı standardı yakalayamıyorlar. Bu nedenlerden ötürü servis ve işleme için istenen değer giderek düşüyor.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
15.06.2015