Konya Sanayi Odası, Otomotiv Sektörünü Bir Araya Getirdi
Konya Sanayi Odası tarafından düzenlenen 3.Uluslararası Otomotiv Sektörünün Geleceği ve Çözümü İçin Kümelenme Konferansı-OSEG 2014 ulusal ve uluslararası katılımcıların yoğun ilgisiyle gerçekleştirildi. İki gün boyunca ‘Yerli Motor’ temasıyla devam eden konferans Türkiye’nin Motor Hikayesi, Otomotiv Kümelerinin Motor Teknolojilerine Etkisi, Yerli Motor Süre
Konferansta Konya’da TS/ISO 16949 Kalite Belgesi alan Aydınlar Yedek Parça, Aydınsan Fren Cırcırları, Filkar Otomotiv, Genmot, Kağan Döküm, Koneks Piston, Mahle Mopisan, Mesa Makine, Platin Balans, Supar Subap, Yenmak Piston, Yıldız Pul’a plaket takdim edildi. Öte yandan Konya’da üretilen motor parçalarının sergilendiği bir de ‘Motor Sergisi’ ziyaretçilere açıldı.
Konferansa Konya Valisi Muammer Erol, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Müsteşarı Prof. Dr. Ersan Arslan, TAYSAD Ar- Ge Çalışma Grubu Başkanı Dr. Tarık Öğüt, Üniversite Rektörleri, Konya Ticaret Odası Başkanı Selçuk Öztürk, çok sayıda yerli ve yabancı konuk ile sanayiciler katıldı.
Konya’nın yerli otomobile kritik katkılarda bulunacaktır
Konferansın ilk gününde Türkiye’nin yerli motor ve yerli otomobil üretme konusunda tecrübeye, teknik alt yapıya sahip olduğu vurgulanırken, konferansın açılışında konuşan Konya Sanayi Odası Başkanı, Memiş Kütükcü, “Bizler pekala bu topraklardan bir otomotiv markası çıkarabiliriz. Türkiye’nin 2023 yılına kadar kendi otomobil markasını çıkaracağına, Konya’nın da güçlü sanayisiyle bu sürece kritik katkılarda bulunacağına inanıyorum” dedi.
Konya sanayisi ve Konya Otomotiv Yan Sanayi İş Kümesi hakkında bilgiler veren Başkan Kütükcü, Konya Sanayi Odası’nın Türkiye’nin otomotiv yan sanayi sektöründeki ilk kümelenme projesini hayata geçirdiğini ve bu kümelenme çalışmalarıyla birlikte Konya’da TS ISO 16949 Kalite Belgesi alan firma sayısının 12’ye yükseldiğini ifade etti.
“Konya’nın ‘biz’ demeyi başardığını görüyoruz” Konferansa katılan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Müsteşarı Prof. Dr. Ersan Arslan ise, birlikteliğin ve kümelenmenin önemine dikkat çekerek, “Ortak hayallerimiz için, refah seviyemizi yükseltmek için birlikte çalışmalıyız” dedi. Türkiye’nin toplam ihracatının içerisinde yüksek katma değerli ürünlerin oranının artırılması gerektiğini bildiren Arslan, “İleri teknoloji üretmenin ve bu ürünlerin ihracatımız içerisindeki payını artırmanın yolu üniversitelerin, kamunun ve sanayicinin birlikte çalışmasından geçer. ‘Biz’ kavramını hayata geçirmeliyiz. Bu konferansta Konya’nın ‘biz’ demeyi başardığını, bu süreci daha da ileriye götüreceğini görüyoruz” şeklinde konuştu.
Milli güvenlik için yerli motor
Uluslararası Otomotiv Sektörünün Geleceği ve Çözümü İçin Kümelenme Konferansının ikinci günü ise ‘Yerli Motor Süreci’ ve ‘Dünyada Motor’ oturumlarıyla gerçekleştirildi. Yerli Motor Süreci oturumuna TAYSAD Ar-Ge Çalışma Grubu Başkanı Dr. Tarık Öğüt, AVL Türkiye Tasarım, Analiz ve Program Yönetimi Bölüm Yöneticisi Reşit Yiğit Okan, Ford Otosan Motor Dizayn ve Geliştirme Bölüm Müdürü Ömer Rüştü Ergen, Erkunt Traktör Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel müdürü Zeynep Erkunt Armağan, TÜ- LOMSAŞ Genel Müdürü Nurten Dereoğlu, FEV Türkiye Genel Müdürü Dr. Taner Göçmez, Hema Savunma Eski Genel Müdürü Koray Gökalp katıldı. Oturumun açılışında konuşan TAYSAD Ar-Ge Çalışma Grubu Başkanı Dr. Tarık Öğüt, milli güvenliğin önemine dikkat çekerek, “Herhangi bir krizde ambargoya maruz kalmamak için bugünden tedbirimizi almalıyız. Sivil sektörlerde ekonomik olmak, karlılık daha önemli. Ama savunma sanayi için bu ikinci planda. Savunma sanayi maliyeti ne olursa olsun, bu sistemleri milli yapmak istiyor. Tam milli olmak için de, tüm bu sistemlerin kalbi olan motor ve transmisyonu yüzde 100 yerli üretmeliyiz” ifadelerini kullandı.
Motor geliştirme sürecinin zor ve meşaketli bir süreç olduğunu, Türkiye’deki en büyük eksikliğin geliştirme süreci olduğunu anlatan Öğüt, bu geliştirme sürecinden önce bilgi birikimi oluşturulması gerektiğinin altını çizdi. Öğüt, “Biz aslında yıllardan beri savaş gemisi üretiyoruz, ama tasarımı dışarıdan geliyor. Ancak ilk defa bir savaş gemisinin çizimini Türk mühendisler yaptı ve MİLGEM üretildi. Biz otomotivde, savunmada tam milli olmak için, bunların kalbini, yüzde 100 yerli motorumuzu üretmeliyiz. Milli sermayeli bir şirket kurarak, yüzde 100 milli motor üretimi sürecini başlatmalıyız” şeklinde konuştu.
Konferansın konuşmacılarından Hema Savunma Eski Genel Müdürü Koray Gökalp de savunma sanayinin önemine dikkat çekerek, “Ülke olarak, Konya’da da üretilebilecek bir vidaya 450 dolar gibi ciddi paralar veriyoruz. Sadece F16 filomuzun tamamını tanesi 150 milyon dolardan değiştirsek ortaya çok ciddi maliyetler çıkıyor. Bunları düşünmeliyiz. ” dedi.
‘Dünyada Motor’ başlığıyla gerçekleştirilen son oturuma ise eXTim GmbH Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Yılmaz, Almanya Zwickau Batı Saxonya Üniversitesi Araştırma ve Teknoloji Derneği Direktörü Prof. Dr. Cornel Stan, Braunschweig Teknik üniversitesi otomotiv Teknikleri Enstitüsü Baş Mühendisi Dr. Ing. Roman Henze, TÜV Rheinland Holding AG Elektro-Mobilite Bölüm Başkanı Frank Ramowsky katıldı.
Haberin Kaynağı : TAYSAD
02.09.2014