Koska 2015’te Yüzde 25 Büyüme Hedefliyor
2014 yılını 180 milyon TL ciro ile kapatan Koska, 2015 yılında 425 adet ürün çeşidi ile 225 milyon TL ciro ve yüzde 25 büyüme hedefliyor. 78 ülkeye ihracat yapan Koska, 2015’te satış oranını yüzde 30'a çıkartarak 100 ihraç pazarına sahip olmak için çalışacak.
108 yıllık geçmişiyle Türkiye’nin en köklü markaları arasında yer alan Koska, düzenlediği basın toplantısında, 2014 yılını değerlendirdi ve 2015 yılına ilişkin hedeflerini kamuoyuyla paylaştı. Koska Yönetim Kurulu Üyesi Emin Dindar, Koska'nın 2014 yılını 180 milyon TL ciroyla kapattığını belirterek, şöyle konuştu: Koska olarak 2015’te de bu başarılı performansımızı sürdüreceğiz. Hedefimizi yüzde 25 büyüme ve 225 milyon TL ciro olarak belirledik. Türkiye'nin geleneksel lezzetleri helva, tahin-pekmez, reçel, lokum, krokan, kağıt helva, badem ezmesi ve pişmaniyede 108 yıllık birikimini dünyaya açan Koska markamız ile ciromuzu gelecek 5 yılda yüzde 100 artışla 400 milyon TL'ye yükseltmeyi amaçlıyoruz dedi.
Türkiye'nin en büyük helva üreticisi Koska günde yaklaşık 50 ton helva üretiyor
Koska'nın tüm yaş gruplarında çeşitli ihtiyaçlara hitap edecek ürünler yaptığına değinen Dindar, sözlerine şöyle devam etti: “Ağırlıklı olarak helva, tahin ve reçel üretiyoruz. İstanbul Avcılar ve Kütahya Simav’da olmak üzere 2 üretim tesisimizde, günlük yaklaşık 50 ton helva, 20 ton reçel ve 10 ton lokum üretim kapasitesine sahibiz. 425 çeşit ürünümüz ile yılda toplam 17 bin ton üretim yapıyoruz. Türkiye’nin en büyük helva üreticisi olarak, Türkiye’de pazar payımız yaklaşık yüzde 50. İstanbul’u da içine alan Marmara Bölgesi’nde ise pazar payımız yüzde 80’e yükseliyor. Hem yurt içinde hem yurt dışında yaptığımız yatırımlarla kısa zamanda hızla büyüyeceğimize inanıyoruz. Şirket ciromuzun yüzde 20’sini aralarında Almanya, Fransa, İngiltere ve Amerika'nın da bulunduğu dünyanın 78 ülkesine yaptığımız ihracat satışlarından gerçekleştiriyoruz. 2015 sonu ihracat satış oranımızı yüzde 30'a çıkartarak hedefimizi 100 ülke olarak belirledik.”
Koska kendi hammaddesini üretiyor, yerli üreticiye destek veriyor
Yüzde yüz yerli sermayeli bir aile şirketi olan Koska'nın ürünlerinde kullandığı hammaddeyi de ürettiğine değinen Koska Yönetim Kurulu Üyesi Dindar, şu bilgileri verdi: Piyasada saf olarak bulunması hayli güç olan ve helvanın hammaddesini oluşturan bitkisel protein ve yüksek lif kaynağı tahini, Türkiye’de sadece Koska’da bulunan modern ve hijyenik tesislerde üretiyoruz. Bu da ürünlerimizin lezzetine yansıyor. Üretim kapasitesi ve kalitesi ile dünya standartlarında entegre bir tesis olan fabrikalarımızda, teknolojinin imkânları sayesinde kapasitemizi sürekli artırıyoruz. Önemli bir diğer hammaddemiz olan susamı ise tahin üretiminde kullanıyoruz. Türkiye’de susam üretimi ülkemizde yok denecek kadar az. Dolayısıyla yerli üretimle ihtiyacımızın tümünü karşılayamıyoruz, 130 bin ton ithal ediliyor. Koska olarak yıllık 9-10 bin ton susam kullanıyoruz ve bununla birlikte ithal susam da alıyoruz. Firma olarak Akdeniz yöresindeki yetiştiricilerle bu yıl 7300 dönümlük ekim anlaşması yaptık. Türkiye’de susam üretimini teşvik amaçlı yeni bir sosyal sorumluluk projesine imza atmış olduk. Küresel standartlara uygun belgelerin yanı sıra dünya çapında kabul gören, kalite ve hijyen standartlarını biçimlendiren BRC belgesine de sahip olduklarını belirten Dindar, Uluslararası tüm kalite sertifikalarının yanı sıra sahip olduğumuz BRC sertifikası ile dünyanın neresinde olursa olsun Koska ürünlerinin tüm süpermarket ve marketlerde pazarlanabilmesi mümkün. dedi.
Koska Hakkında: Bugünkü Koska lezzetinin temelleri 1900’lü yılların başında Hacı Emin Bey’in Denizli’deki helvacı dükkânına kadar uzanıyor. 1930’lu yıllarda oğulları ile birlikte İstanbul’a gelen Halil İbrahim Adil Dindar, baba mesleğini Koska semtinde sürdürmeye başlar. Helva ve tatlılarının lezzeti kısa sürede tüm İstanbul’a yayılır. Önce insanların dilinde “Koska’daki Helvacı” olarak anılmaya başlar. Sonrasında bu isim “Koska Helvacısı” markası olarak tescil ettirilir. 1970’lerin başına geldiğimizde Topkapı’da kurulan fabrikada; helvanın yanı sıra lokum, reçel ve koz helva gibi ürünlerin üretimi yapılmaya başlanır. Sonrasında 1983’de Mümtaz ve Nevzat Dindar kardeşler Merter’deki modern tesislere taşınarak büyümeye ve ürün çeşitliliğini arttırmaya devam ederler. 2000 yılında ise Avcılar Ambarlı kavşağındaki son teknoloji ile donatılmış entegre üretim tesislerinde üretim yapılmaya başlanır. Bu asırlık yolda küçük bir şekerci dükkânı iken, artık 18 bin m2 kapalı alana sahip bu tesislerde helva, reçel, tahin, pekmez, bal, krokan, kağıt helva gibi yaklaşık 425 çeşit ürün üretilmektedir. Türk gıda sanayinin önemli gıda markalarından biri olarak bu başarıların yurtdışında da sürdürülüp; Koska markasının dünya genelinde tanınan bir marka olması amaçlanıyor.
Haberin Kaynağı : LINKus
27.01.2015