Kozmetik Sektörü İKMİB ile Dünyaya Açılıyor
Kozmetik İhracatı 10 Yılda Yüzde 170 Arttı
Kimyanın en ‘renkli’ sektörlerinden kozmetikte ‘güzel’ gelişmeler yaşanıyor. Kozmetik ihracatımız son 10 yılda yüzde 170 artarken, sektör firmaları 190’ın üzerinde ülkeye ihracat yapar duruma geldi. Geçtiğimiz yıl 1 milyar 273 milyon dolarlık kozmetik ihracatı gerçekleşti. İKMİB, kozmetik ihracatının artırılması amacıyla tanıtım çalışmalarına da hız verdi. Dünya devlerinin buluştuğu Cosmoprof Bologna Fuarı’nda bu yıl 34 Türk firması yer aldı.
Üretim ve kalitesinin yanı sıra ihracat rakamlarıyla da dikkat çeken Türk kozmetik sektörü, dünyanın en büyük kozmetik organizasyonlarından biri olan “Cosmoprof Worldwide Bologna Fuarı”nda ülkemizi temsil etti. İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği’nin (İKMİB), bu yıl sekizinci kez milli katılım organizasyonu düzenlediği fuarda, 15’i milli katılım olmak üzere toplam 34 Türk firması yer aldı.
İtalya’nın Bologna şehrinde gerçekleştirilen Cosmoprof Worldwide Bologna Fuarı’nda Türk kozmetik sektörü; parfümden renkli kozmetik ürünlerine, saç şekillendiricilerden ıslak mendile kadar geniş bir ürün yelpazesini ziyaretçilerle buluşturdu. 45 yılı aşkın süredir kozmetik sektörü firmaları ile potansiyel satın alıcıları bir araya getiren fuar, kozmetik sektörü devlerinin buluştuğu ve sektördeki yeni trendlerin ilk sergilendiği etkinlik olması bakımından önem taşıyor.
Kimya sektörünün ihracat performansı ile dikkat çeken alt sektörleri arasında yer alan kozmetikte geçtiğimiz yıl 1 milyar 273 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildi. Irak sektörün bir numaralı pazarı olurken Rusya Federasyonu, İran, Almanya, Birleşik Krallık, Azerbaycan, Cezayir, Birleşik Arap Emirlikleri, Fransa, Suudi Arabistan ve Polonya ilk 10 ülke arasında sıralandı.
İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akyüz, kozmetik ihracatının son 10 yılda hızlı bir gelişim kaydettiğini ve 2005 yılında 470 milyon dolar seviyesinde olan ihracatın 2014 yılında 1 milyar 273 milyon dolara yükseldiğini vurguladı.
Uluslararası fuarların sektörün tanıtımına önemli katkılar sağladığını ifade eden Akyüz, dünya kozmetik devlerinin buluşma noktası kabul edilen Cosmoprof Bologna Fuarı ile ilgili yaptığı değerlendirmede şunları söyledi: “Cosmoprof Bologna Fuarı, sadece Avrupa’dan değil dünyanın pek çok ülkesinden firmaları ve satın almacıları buluşturuyor. Kozmetik sektörümüzü bu denli önemli bir fuarda temsil etmek herşeyden önce hem ülkemiz hem de kozmetik sektörü firmalarımız açısından bir prestij. Avrupa’daki durgunluk halen devam etse de gerek kozmetik sektörü gerekse kimya sektörümüzün en önemli pazarları arasında olmayı sürdürüyor.”
İKMİB Başkanı Murat Akyüz, kozmetik ihracatını artırmak amacıyla önümüzdeki dönemde tanıtım ve markalaşma çalışmalarına ağırlık vereceklerini belirterek, “Fuarların yanı sıra Kozmetik Yurtdışı Pazarlama Takımımız ile Güney Amerika, Afrika, Uzakdoğu gibi hedef ülkelere ticaret heyetleri düzenliyoruz. Kozmetik Tanıtım Grubu ile çalışmalarımız da yoğun bir şekilde sürüyor. Öncelikli olarak BAE, Irak, Azerbaycan, Sırbistan ve İran’ı hedef ülkeler olarak belirledik. Türk kozmetik ürünlerinin algısını yükselterek, sektör ihracatına önemli katkılar sağlamayı amaçlıyoruz” diye konuştu.
Haberin Kaynağı : İlyada İletişim
25.03.2015