Kraft Kilit, Marka Olma Yolunda Hızla İlerliyor
Çetin Cıvata Sanayi Mamulleri Pazarlama Ltd. Şti. Hırdavat Sektör Sorumlusu Zafer Özcivan, 2 sene önce başladıkları kilit üretimlerini sürekli artırdıklarını, Kraft Kilit olarak pazarda hızla söz sahibi olduklarını belirtti.
Zafer Özcivan, 2013 yılında üretimlerini %30 artıracaklarının bilgisini vererek 20 ülkeye ihracat yapacaklarını belirtti.
Kraft Kilit hakkında bilgi verir misiniz?
Zafer Özcivan: Kraft Kilit yaklaşık 2 sene önce kuruldu. Kurulmadan önce yaptığımız araştırmalarda Türkiye’de bir kilit fabrikasının ihtiyacı olduğuna kanaat getirdik. Ancak bir takım ekonomik modellerin araştırılması sonucunda kendi modelimizi yaptık ve pazarda her geçen gün söz sahibi olmaya başladık. Bir takım alışılagelmiş kullanım süreçlerini aştık, artık Türkiye’de de tüketici bilinçli. Avrupa’da kilit almaya gittiğiniz zaman kilit gövdesini, anahtarını vs. ayrı ayrı alırsınız, bir paket olarak sunulmaz. Türkiye’de ise bu olay yeni yeni aşılmaya başladı. Senelerdir biz Türkiye’de müşteriye bir paket sunuyorduk ve müşteri o paketi almak zorundaydı. Yeniliklerin ve Ar-Ge çalışmalarının da etkisi ile bunun önüne geçtik ve müşterilere farklı çözümler sunmaya başladık. Bugün kilit konusunda çok şey değişti.
Bizler de katma değer yaratmayan olayları asilime ederek bu kilidimizi yaptık ve yavaş yavaş pazara yayılıyoruz. Aylık 100 bin tane üretimimiz var. Kilit fabrikamız için yaklaşık 8 milyon dolarlık bir yatırım yapıldı. 220 çalışanımızla 40.000 metrekare açık;24.000 metrekare kapalı alanda üretimimize devam ediyoruz. Farklı bir model üretiyoruz ve ihracatımız şuan %23 civarında gerçekleşiyor. Daha çok Orta Doğu ülkelerine ihracat yapıyoruz. Türkiye’de bayi sistemimiz var. Özellikle kapı fabrikaları ile ve proje bazında işbirliği yapıyoruz. Bu bağlamda hedef kitlemizi de genişlett
2012 yılı nasıl geçti? 2013 yılında artış bekliyor musunuz?
Zafer Özcivan: 2012 bizim için kayda değer bir gelişme ile geçti. Kilit üretimine 2011 yılında başladığımız için ivmemiz devamlı yükseldi. 2014 yılından sonra büyümemizi oranlamamız daha doğru olacaktır. 2013 yılında Türkiye’de yatırımların fazlalaşacağını umuyorum. Özellikle doğu bölgemizde yatırımların daha da fazla yapılacağına inanıyorum. Bu da üretimin ve istihdamın artması anlamına geliyor. Teknolojinin ve yeni gelişmenin olduğu bir ülkede işsizlik olması normal, biz buna rağmen işsizliği düşürebiliyorsak artık toplum olarak da bilinçleniyoruz demektir. İşe gönülden bağlılık bizim yine en önemli avantajımız. Ülkemizde üretimin artması son derece önemli ve bu bizim işlerimizi de olumlu etkileyecektir.
Vida Üretiminiz başladı? Bu konuda da bilgi verir misiniz?
Zafer Özcivan: Mart ayında Malatya’da vida fabrikamız kuruldu. 40 dönüm arazi üzerinde sunta vidası, matkap uçlu vida, buldeks, trapez, somun, kabin ve çatı vidası gibi vida üretimimiz var. 85 grup makinalarımız ile birlikte üretimimiz Şubat ayında iki katına çıkacak. Kutularımıza özellikle Türk bayrağı koyduk, senelerdir vidanın ülkemizde üretimi yok denecek kadar azdı, fabrikalar %30 kapasite ile çalışıyordu. Bu fabrikanın kurulması ile ithal gelen vidaları da artık ülkemizde üretmeye başladık. Bu da ülke ekonomimiz açısından çok önemli. İthal girdileri ne kadar azaltabilirsek cari açığı kapamaya o kadar katkıda bulunuruz. Ülke ekonomisine istihdam sağlayarak ve ithalatı azaltarak fayda sağlamak bize gurur veriyor.
Tüketiciler Kraft Kilit’i neden seçilmeliler?
Zafer Özcivan: Yarattığımız model kilitin teknik özelliklerini bozmadan hatta artı değer katarak ekonomiyi ön planda tuttuğumuz için müşterilerimizin işçilikten karı oluyor. Kilitlerimizin 5 yıl garantisi var, TSE ölçülerine uygunuz ve servis ağımız sayesinde müşteriler bize çok kolay ulaşabiliyor. Kalite konusunda da üretimimize güveniyoruz. Çetin Cıvata’nın kurumsal kimliği de bizi tercih etmede önemli bir etken oluyor.
Önümüzdeki dönem hedefleriniz nelerdir?
Zafer Özcivan: Önümüzdeki dönem; hem vida hem de kilit olarak Kraft’ı marka haline getirmek hedeflerimiz arasındadır. İhracatımızı en az 20 ülkeye gerçekleştirmek istiyoruz. Bu sene üretimimizi yüzde 30 artırarak pazar payımızı hem yurt içinde hem de yurt dışında artırmak niyetindeyiz. Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmalarımız devam ediyor. Türkiye’nin her noktasına yayılarak maksimum seviyede satış yapmak istiyoruz. Ayrıca satmakla kalmayıp bunun hizmetini de çok iyi vermek için çalışmalarımız devam ediyor.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
Editör : Özlem Çelebi
21.02.2013