Lastik Etiket Değerlerinin Yanısıra, Diğer Kriterleri de Gözden Kaçırmayın
Goodyear: “Lastik seçerken, etiket değerlerinin tüketicilerin satın alma kararlarındaki etkisi artıyor.”
Brüksel’de gerçekleşen toplantıda ortaya konan veriler, son 1 yılda lastik satın alan müşterilerin üçte ikisinin AB lastik etiketini dikkate aldığını gösteriyor. Goodyear adına IPSOS MarketQuest tarafından yapılan araştırmaya göre, lastik alıcılarının yüzde 73’ü, lastikleri almadan önce üç performans kriterine dayalı etiket kullanımına dair bilgi sahibi. Yine aynı veriler çerçevesinde Avrupa genelindeki lastik satıcılarının yarısından fazlası, etiket değerlerini lastik satarken öne çıkarıyor.
AB lastik etiketinin, Avrupa ticari taşıt filolarının satın alma üzerindeki etkisi her geçen gün artıyor. Avrupa ticari taşıt filolarına yönelik TNS tarafından Goodyear adına yürütülen, Fransa, Almanya, İtalya, Polonya ve İspanya’da yer alan yaklaşık 500 filoyu içeren araştırmanın sonuçları, etiketlemenin önemini gösteriyor. Filoların yarısı (%54), yalnızca lastik etiketinin lastik seçimlerini etkilediğini söylerken, üçte ikisi (66%) etiketteki en önemli kriter olarak yakıt verimliliğini vurguluyor.
Toplantıya ev sahipliği yapan Goodyear Şirketi, mevzuatın yıldönümünde, etiketin ilerlemesini tartışmak üzere paydaşları ve sektör uzmanlarını biraraya getirdi.
Toplantıda konuşan Goodyear Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) Bölge Başkanı, etiketin önemiyle ilgili istatistiksel öngörüleri sunarken lastik etiketinin sınırlarını vurgulayarak “Birçok tüketicinin ve profesyonel lastik alıcısının lastik satın alırken AB Lastik Etiketi’ni referans aldığını görmek çok umut verici. Üç kritere dayanan bilgileriyle AB Lastik Etiketi, lastiklerin taşıtın performansında oynadığı önemli rolle ilgili farkındalık uyandırıyor. Lastik etiketi kavramı hızla yaygınlaşıyor. Ancak etiket her ne kadar iyi bir başlangıç olsa da, lastik alıcılarının dikkate alması gereken başka önemli faktörler de bulunuyor. Örneğin, en yüksek performanslı kış lastiklerinin dahi lastik etiketindeki skorları nispeten düşük çünkü bu lastikler soğuk havalarda ve buzda etkili olacak şekilde tasarlanmıştır. Dünyanın önde gelen lastik üreticilerinden biri olarak Goodyear yalnızca lastik etiketinde belirtilen üç kriteri değil, 50 farklı kriteri analiz ederek lastik tasarlıyor” dedi.
Bağımsız sertifikalandırma şirketi TÜV SÜD Automotive’in Lastik ve Tekerlek Genel Müdürü Michael Staude, Avrupa Birliği üye ilkeler genelinde etkili yerel güçlendirme sistemlerine duyulan ihtiyacı vurgulayarak “Mevzuat uzun vadede, tüketicilerin ve satıcıların gözünde ancak Avrupa Birliğinde satılan ve ithal edilen tüm lastiklerin mevzuata tamamen uyumlu olması durumunda başarılı ve güvenilir olabilir” diye konuştu.
AB Lastik Etiketi mevzuatının uygulanmasında önemli bir rol oynayan Avrupa Parlamentosu Üyesi ve İç Pazar ve Tüketici Koruma Komitesi Başkanı Malcolm Harbour, etiketin hem sürücülerin güvenliğini artırması hem de çevreyi koruması açısından önemli olduğunun altını çizerek:
“Lastik Etiketi, Avrupa genelindeki yolcular ve ticari taşıtlar için büyük bir güvenlik ve çevresel tedbirler paketi olarak tanıtıldı. Lastikler muhtemelen tüketicilerin satın almakta en çok zorlandıkları ürünlerin başında geliyor. Bu yüzden tüketicilerin daha net ve objektif bilgilere ihtiyaçları var. Tüketicilere, belirli miktarda bilgi verebilirsiniz. İşte bu yüzden, tüketicilerin, farkındalıklı tercihler yapmalarına yardım edecek net kriterlere odaklandık. Mevzuatın şu ana kadarki başarısından memnunum ancak bir yasa düzenleyicisi perspektifinden baktığımda, etiketin çevre ve güvenlik açısından faydalarını tamamen anlamak için daha fazla zamana ihtiyacımız olduğunu görüyorum. Mevzuat 2016’da tekrar değerlendirilecek” dedi.
Goodyear Şirketi’nin araştırmasına göre, tüketiciler ıslak zemin yol tutuş sonuçlarının en önemli sonuç olduğunu düşünüyor; tüketicilerin %52’si, yeni lastik satın alırken bunu dikkate aldıkları ilk üçe kriter arasına koyuyor. Daha iyi yuvarlama direnciyle birlikte yakıt verimliliği, tüketici ihtiyaçlarında %47 oranında yer tutarken, dış gürültü %41 oluyor. Geçtiğimiz yıl lastik satın almamış olanların %85’i, bir sonraki lastik satın alımlarında etiketin en önemli etken olacağını ifade ediyor.
Toplantıda konuşan Electrolux Çevre ve Avrupa İlişkileri Başkan Yardımcısı Viktor Sundberg de benzer bir etiketleme sürecinden geçmiş olan beyaz eşya sektöründen deneyimler paylaştı, FIA Yetkilisi Luca Pascott yol güvenliği hakkında bilgi verdi.
Avrupa’da satılan tüm lastikler için zorunlu olan AB Lastik Etiketi, yolcuları ve kamyon lastiklerini üç faktöre göre derecelendiyor: yuvarlanma direnci, ıslak zemin yol tutuşu ve dış gürültü seviyesi. Mevzuat Avrupa ile birlikte Türkiye’de de Kasım 2012’de yürürlüğe girmiştir.
Goodyear Tire & Rubber Şirketi hakkında:
Goodyear dünyanın en büyük lastik şirketlerinden biridir ve dünyanın çoğu bölgesinde faaliyet göstermektedir. İştirakleri ve ortak girişimleriyle birlikte, Goodyear çoğu uygulamaya yönelik lastikler geliştirmekte, pazarlamakta ve satmaktadır. Bugün için, dünyanın dört bir yanında 69,000 civarında insanı bünyesinde çalıştıran Goodyear 22 ülkede 52 tesiste faaliyet göstermekte ve ürünlerini dünya çapında 185 ülkede pazarlamaktadır. Goodyear markasına ek olarak, şirket Dunlop, Fulda, Sava, Debica ve Kelly dahil bir dizi saygın markalar altında da lastikler üretip tüketicilere sunmaktadır. Ar-Ge’ye yılda yaklaşık 400 milyon ABD Doları harcayan Goodyear; 2008 yılında Forbes dergisinin yenilik, insan yönetimi, varlıkların kullanımı ve küresel oryantasyon kriterlerinde “Dünyanın En Beğenilen Şirketleri” listesine girerek Dünyanın En Beğenilen Motorlu Araç Parçaları Şirketi olmuştur. Şirket aynı zamanda 2008’den bu yana her yıl Forbes dergisinin Amerika’nın “En Saygın Şirketleri” listesi ve Amerika’nın “En Güvenilir Şirketleri” listesinin yanı sıra, CRO dergisinin 100 En İyi Kurumsal Yurttaş sıralamasında yerini almıştır. Şirket, ürünleri ve küresel operasyonları hakkında daha fazla bilgi edinmek için, www.goodyear.com adresini ziyaret edebilirsiniz.
Goodyear Lastikleri T.A.Ş. hakkında:
Üretim, satış ve satış-sonrası hizmetleri ile lastik sektöründe faaliyet gösteren Goodyear Lastikleri T.A.Ş., dünyadaki en büyük lastik üreticilerinden olan Goodyear Tire and Rubber Company'nin Türkiye'deki iştiraki olarak, 1 Eylül 1961'de kuruldu. Goodyear Lastikleri T.A.Ş.; Türkiye’de 1,200’ü aşkın çalışanı ile İzmit ve Adapazarı’ndaki 2 üretim tesisinde faaliyet göstermektedir. Şirket, ürünlerini Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava ve Debica markaları altında üretip tüketicilerine sunmaktadır. Şirket Türkiye’de, yaklaşık 700 bayisi ve 300’ü aşkın araç servisleri kanalıyla tüketicilere hem tüketici lastikleri hem de ticari lastikler ve hizmetler sunmaktadır. Goodyear Lastikleri T.A.Ş., ürünleri ve Türkiye’deki faaliyetleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için, www.goodyear.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.
Haberin Kaynağı : Global Hill&Knowlton Strategies
24.10.2013