Lojistik Sektörü Yoldan 3 Milyar Dolar Kazanır
Dünyanın en büyük asma köprülerinden biri olacak İstanbul Boğazı’ndaki 3. köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu, lojistik sektörünün Türkiye’deki seyrini ciddi ölçüde değiştirecek.
Hâlihazırda şehir içi trafiğine giriş çıkış saatleri olan ağır vasıtalar, bekleme yaptıkları ve trafikte durakladıkları anlar dolayısıyla lojistik sektörünün yılda 3 milyar Euro kaybetmesine yol açıyor. Yapılacak çalışmalar sonrası, günlük 20 bin civarında ağır vasıtanın dâhil olduğu ve hâlihazırda kapasitesinin 2-3 kat üzerinde aracın bulunduğu İstanbul trafiği de normal seyrine dönebilecek. Trafik sıkışıklığı nedeniyle vatandaşların cebinden çıkan 1,5 milyar Euro’dan (yakıt ve iş gücü kaybı) da tasarruf edilecek.
Çalışmalarına hızlı bir şekilde başlanan 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesi Türkiye’deki lojistik sektörü için gelmiş geçmiş en büyük değişimlerden birini yaşatacak. İthalat ve ihracat faaliyetlerinde karayolunu yoğun olarak kullanan Türkiye, özellikle ağır vasıtaların İstanbul trafiği üzerindeki etkisi ile uzun zamandır iç içe. 6-7 otomobil kadar yer kaplayan ve günlük 20 bin civarındaki sayıları ile ağır vasıtalar, İstanbul trafiği için oldukça büyük bir yük yaratıyor ve bu nedenle belirli saatlerde trafiğe çıkmaları yasak. Ancak bu araçların trafiğe çıkmaması ithalat ve ihracat hareketlerini yavaşlattığı gibi işlerini sonuçlandıramayan lojistik firmalarını da oldukça büyük bir sıkıntıya düşürüyor. Şehir içi trafiğine giriş çıkış saatleri olan ağır vasıtalar, bekleme yapmaları ve trafikte kalmaları nedeniyle lojistik sektörüne yılda 3 milyar Euro kaybettiriyor. Trafik sıkışıklığı nedeni ile vatandaşın cebinden çıkan yakıt ve kaybedilen iş gücünün genel kaybı ise yıllık 1,5 milyar Euro.
“Zamandan para kazanmaya çalışırken, 12 saate kadar beklemek zorunda kalabiliyoruz”
3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinin lojistik sektörüne etkisi üzerine açıklamalar yapan Batu Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Taner Ankara, trafiğe giremeyen ağır vasıtaların 12 saate varan sürelerde kontak kapattığını, lojistik sektöründe işgücünü yavaşlattığı, uzun vadede ciddi kayıplar yaratabildiğini belirtiyor. Taner Ankara, “Lojistik sektöründe temel olarak filonuzun genişliği ve bu araçların müsait oluşu iş hacminizi belirliyor. Eğer filonuzun önemli bir kısmı mecburi beklemeler yapıyor, teslimatlarını gerçekleştiremiyor ve yeni bir işe başlayamıyorsa zarar etmeye başlamışsınız demektir. 3. köprü bu durumu kökten değiştirebilir” diyor.Yeni havaalanının da Kuzey Marmara Otoyolu yakınlarında yer alacak olmasının havayolu sevkiyatları için oldukça önemli olduğunu belirten Taner Ankara, “Hava alanının transit geçiş noktasına yakın konumlandırılması oldukça önemli. Çünkü şehir içi ulaşımın %80- 85’i karayolu üzerinden gerçekleşiyor ve günlük 3 milyonun üzerinde araç trafiğe çıkıyor. Ağır vasıtalar havaalanı sevkiyatları için şehir içi yollara girmeyeceği için hem trafik hem de teslimatlar hızlanacaktır” diyor.
Haberin Kaynağı : İstanbul Sun Ajans
08.10.2013