Mevsimine Göre Lastik Kullanmak Emniyet Sağlarken, Maliyeti Düşürüyor
Türkiye’de nisan ayında artmaya başlayan hava sıcaklığıyla birlikte, kış lastiğinden yaz lastiğine geçiş süreci de başlıyor. Hem sürüş emniyeti, hem de lastik ömrü açısından mevsime göre lastik kullanımının önemine dikkat çeken Brisa Tüketici Ürünleri Pazarlama Direktörü Egemen Atış, sadece yazın kullanılan yaz lastiklerinin ve sadece kışın kullanılan kış lastiklerinin kullanım ömürlerinin, 12 ay boyunca değişmeyen bir takım lastikten çok
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından hazırlanan yönetmeliğe göre, şehirlerarası yük ve yolcu taşıyan ticari araçların 1 Aralık 2014'te başlayan kış lastiği takma zorunluluğu 1 Nisan 2015 itibarıyla sona erdi. 1 Aralık- 1 Nisan arasındaki dönemde kış lastiği olmayan araçların yola devam etmesine izin verilmezken; kış lastiği takmayan araçlara para cezası uygulandı.
Kış lastiklerinin yazın kullanılması; yol tutuş, fren mesafesi gibi güvenlik açısından en önemli kriterlerde performans düşüşüne neden olarak sürüş emniyetini tehlikeye sokuyor. Öte yandan, kış döneminin sert geçtiği bölgelerdeki sürücülerin, gizli buzlanmaya karşı tedbirli olmak adına, araçlarındaki kış lastiklerini çıkarmak için acele etmemesi gerekiyor.
Brisa Tüketici Ürünleri Pazarlama Direktörü Egemen Atış: “Yazın kış lastiği kullanmak lastiğin ömrünü kısaltır”
Mevsimine göre lastik kullanımının önemine dikkat çeken Brisa Tüketici Ürünleri Pazarlama Direktörü Egemen Atış, yaz lastiğine geçişin önemiyle ilgili görüşlerini paylaştı. Atış: “Hava koşullarını yakından takip ederek mevsim dönümlerinde kış lastiğinden yaz lastiğine geçmek, hem sürüş emniyeti, hem de lastik ömrü açısından büyük önem taşıyor. Havaların soğuması ile birlikte ideal performans göstermek üzere tasarlanan kış lastiklerinin yazın kullanılması halinde, araçların fren ve yol tutuş performansında düşüş yaşanabiliyor. Aynı zamanda yakıt tüketiminde ve ses seviyesinde artış oluyor ve yumuşak yapılarından dolayı hızlı aşınma gibi problemler ortaya çıkıyor. Tüm bu nedenlerle araç kullanıcılarının, tıpkı kıyafet seçimlerinde olduğu gibi, mevsime uygun lastik kullanmayı da alışkanlık haline getirmesi, trafikte yaşanabilecek can ve mal kayıplarını minimuma indirmek açısından da çok önemli” dedi.
Sadece yazın kullanılan yaz lastiklerinin ve sadece kışın kullanılan kış lastiklerinin kullanım ömürlerinin, 12 ay boyunca değişmeyen bir takım lastikten çok daha uzun olacağını ifade eden Egemen Atış, bu nedenle, mevsime göre 2 farklı takım lastik kullanmanın maliyet bakımından da daha avantajlı olduğunu dile getirdi.
Lastiklerin yaz aylarında artan sıcaklıklardan olumsuz etkilenmemesi için, direkt güneş ışınlarından korunması ve mümkünse araçların gölge alanlara park edilmesi de lastik ömrünün uzamasına katkı sağlıyor.
Kış lastikleriniz yaz boyunca ‘Lastik Oteli’nde dinlensin!
Türkiye lastik pazarı lideri Brisa, hayata geçirdiği inovatif hizmetlerden biri olan Lastik Oteli ile de araç sahiplerine kış lastiklerini kullanmadıkları dönemlerde sigortalı olarak saklama olanağı sunuluyor. Lastiklerin değişim dönemi geldiğinde ise, bu işlem yine Brisa’nın uzman ve eğitimli servis personeli tarafından gerçekleştiriliyor.
Böylece kullanıcılar için pratik bir depolama çözümü sunulurken, lastikler en ideal şartlarda (kuru, serin, güneş ışığı almayan, asit ve yağ benzeri kimyasallardan uzak bir mekanda) muhafaza edilerek, kullanım ömürleri boyunca aynı şekilde performans göstermeleri sağlanıyor.
Kış lastikleri ile yaz lastikleri arasındaki fark nedir?
• Kış lastiklerinin sırt deseninin kılcal damarlı yapısı, omuz bloklarının dişli yapısı ve standart lastiklere göre genellikle daha fazla olan diş derinliği sayesinde, erimiş karlı ve çamurlu yüzeylerde ilave çekiş sağlar.
• Kış lastikleri karışımındaki yüksek silika sayesinde, çok düşük sıcaklıklarda bile sertleşmeyerek, tutunma özelliklerini korur ve ıslak zeminde yol tutuş artar.
• Kış lastiklerinde desen doluluk oranı, standart lastiklere göre daha azdır. Böylece yol yüzeyindeki kar, buz, su, çamur gibi maddelerin oluklardan dışarı atılması daha kolay olur.
• Bununla beraber kış lastiklerinin sırt genişliği, standart lastiklere göre daha dar yapılıdır.
• Yapılan testler göstermiştir ki, kış lastikleri tutunma ve çekiş gücü açısından tüm kış koşullarında yaz lastikleri ile karşılaştırıldığında, çekiş gücünde %25’e varan üstünlük sağlamaktadır.
Brisa hakkında
Dünyanın en büyük lastik üreticisi Bridgestone ile Sabancı Holding’in ortak kuruluşu olan Brisa, Türkiye lastik endüstrisinin lideridir. Brisa’nın kökleri, Sabancı Holding ve ortaklarının girişimiyle 1974 yılında kurulan Lassa ile atılmıştır. Lastik sektöründe dünyada yaşanan gelişmelere paralel olarak; 1988 yılında Sabancı Topluluğu ile Bridgestone Corporation arasında gerçekleşen ortaklık sonucunda Brisa, bugünkü adını almıştır ve 25 yılı geride bırakmıştır.
1993 yılında ilk Ulusal Kalite Ödülü’nü kazanan Brisa, 1996 yılında da iş mükemmelliği konusunda gösterdiği üstün performans sonucu Avrupa Kalite Büyük Ödülü’nü kazanan ilk Türk şirketi olmuştur. Brisa, bugün Avrupa’nın yedinci büyük lastik üreticisi konumundadır. Brisa Kocaeli Üretim tesisleri, 361.000 m2’ye ulaşan kapalı alanıyla, dünyanın tek çatı altındaki en büyük lastik fabrikalarından biridir. Bu tesis, aynı zamanda, Bridgestone’un dünya üzerindeki en önemli üretim üslerinden biri olma özelliğini de taşımaktadır. Brisa, Aksaray OSB’de kuracağı 4,2 milyon adet lastik üretim kapasitesine sahip yeni bir üretim tesisini 2018 yılında devreye almayı planlamaktadır.
Türk ekonomisine olduğu kadar ülkenin toplumsal gelişimine de önem veren Brisa, sürdürülebilirlik faaliyetlerini çevresel, ekonomik ve toplumsal açıdan ele almaktadır. Biyoçeşitliliğe katkıda bulunduğu ‘Turnalar hep uçsun’, eğitime katkısını ortaya koyduğu ‘Brisa Mensupları Öğrenimi Destekleme Derneği’, trafikte güvenli sürüşe katkı sağladığı ‘Lassa Yola Sağlam Çık’ ve kültürel bir değer olan ‘Brisa Müzesi’ bu anlamda ön plana çıkan projeler arasında yer almaktadır.
‘Yolculuğun geleceğini tasarlama’ vizyonuyla çalışmalarını sürdüren Brisa, bir sanayi şirketinden inovasyon şirketine dönüşümünü hızla devam ettirmektedir.
2014 yılında “Türkiye’nin lastik markası’ Lassa’nın 40. yılını kutlayan Brisa, Bridgestone, Lassa ve Dayton lastik markaları, Bandag kaplama markası, OtoPratik ve Lastiğim satış noktaları, lastik.com.tr adreste lastik değişimi ve bakımı web sitesi, Mobilfix ticari araç filolarına yerinde bakım sağlayan mobil bakım servisi ve Lastik Oteli lastik saklama hizmeti ile Türkiye’ye değer kazandırma kararlılığındadır.
Haberin Kaynağı : Ünite İletişim
08.05.2015