Michelin'den Lastikte "çok ömür" Uygulaması
Kullanım ömrünü tamamlayan Michelin lastiklerine, Çok ömür uygulamasıyla yeniden işlev kazandırılırken, ulaştırma ve taşımacılık maliyetlerinde de avantaj sağlanıyor.
Şirket tarafından yapılan açıklamaya göre, diş açma yöntemiyle yüzde 25, kaplamayla yüzde 90 daha fazla kilometre ömrü sunan Michelin lastikleri, bu özelliği sayesinde kullanım ömrünü iki katına çıkarıyor.
Michelin ağır vasıta lastikleri böylece, ulaştırma ve taşımacılık maliyetlerinde kullanıcılarına önemli avantaj sağlıyor.
Söz konusu lastiklerde kullanılan 200'den fazla ham maddenin yanı sıra oksidasyona dayanıklı ortalama 2 kilometre uzunluğundaki tel yapısı da Michelin karkasına yüksek güvenilirlik ve uzun ömür sunuyor.
Çok ömür uygulamasının ilk aşamasında, yeni lastik ilk kullanım ömrünü tamamlayıp diş derinliği 3-4 milimetreye indiğinde, Michelin'den eğitim almış yetkili teknisyenler tarafından özel ekipmanlarla lastiğe diş açılarak yeni desen ortaya çıkarılıyor. Diş açma, öncelikle sırtta su tahliyesini sağlayan kanalların genişlemesiyle yol tutuş güvenliğinin artmasını sağlarken, lastiğin ömrünü yaklaşık yüzde 25 yükselterek yakıt tüketimini minimuma indiriyor ve kullanım maliyetlerini de düşürüyor.
Toplam performans yönetiminin son aşaması olan recamic kaplamayla ise lastikten ilk ömründe elde edilen kilometre performansının yüzde 90'ı kadar performans elde ediliyor.
- Çok ömürle çevreyi korumak mümkün
Michelin çevreye duyarlılık konusundaki uzmanlığıyla, lastik üretim sürecinin her aşamasında ve alanında sürdürülebilir gelişmeye imkan sağlayıp, araştırmaya yönelik çalışmaları esas alıyor. Çevreye karşı bu duyarlılık, kauçuğun toplanmasından kullanım ömrü sonunda geri kazanımına kadar her alanda kendini gösteriyor.
Yeni bir lastiğe kıyasla yüzde 70 ila 80 daha az kauçuk kullanılmasını sağlayan çok ömür uygulaması, doğal kaynakları koruyor. Uygulama ayrıca, lastik ömrünün uzamasını ve kaplamanın geliştirilmesiyle geri kazanılması gereken hurda lastik sayısının azalmasını sağlıyor.
Çok ömür uygulaması yapılan lastik, yeni lastiğe oranla yuvarlanma direncini azaltarak, yakıt tüketimi ve karbondioksit emisyonunun azaltılmasına da yardımcı oluyor.
Haberin Kaynağı : Anadolu Ajansı
29.12.2015