Mitsubishi Electric Türkiye İTÜ Öğrencileriyle Buluştu
IEEE İTÜ öğrenci kulübü tarafından düzenlenen 14. COMMUNICATIONS WEEK (ComWeek) etkinliğine misafir olan Mitsubishi Electric Türkiye üst düzey yöneticileri...
Mitsubishi Electric Türkiye İTÜ Öğrencileriyle Buluştu
IEEE İTÜ öğrenci kulübü tarafından düzenlenen 14. COMMUNICATIONS WEEK (ComWeek) etkinliğine misafir olan Mitsubishi Electric Türkiye üst düzey yöneticileri, gelecekte kariyerlerini ve iş yaşamlarını teknoloji ile şekillendirecek olan mühendislik fakültesi öğrencileri ile sektöre dair bilgiler paylaştı, kendi kişisel deneyimleri ve hikayeleri ile öğrencilere ilham verdi.
Mitsubishi Electric Türkiye üst yönetimi, IEEE İTÜ öğrenci kulübü tarafından düzenlenen 14. COMMUNICATIONS WEEK (ComWeek) etkinliği kapsamında İTÜ Mühendislik Fakültesi öğrencilerine sektörü ve deneyimlerini anlattı. Bilişim ve haberleşme sektörlerine ilgi duyan öğrencilere bu alanlardaki en yeni gelişmelerle ilgili bilgi vermek, yönelebilecekleri farklı alanları tanıtmak, eğitim ve workshop’larla onların gelişimlerine destek olmak, iş ve staj imkanları yaratmak amacıyla her yıl alanlarının öncüsü kurum ve yöneticilerin katılımıyla düzenlenen etkinlik bu yıl 30 Kasım – 1 Aralık tarihlerinde İstanbul Teknik Üniversitesi Ayazağa Kampüsü Ömer Korzay Konferans Salonu’nda gerçekleşti. Etkinlik kapsamında düzenlenen özel oturumda Mitsubishi Electric Türkiye Klima Sistemleri Genel Müdürü Yenal Altaç, Mitsubishi Electric Türkiye Fabrika Otomasyon Sistemleri Genel Müdürü Nurettin Geçgel, Mitsubishi Electric İnsan Kaynakları Lideri Kaan Gürışık ve Mitsubishi Electric Türkiye Pazarlama ve Ürün Yönetimi Lideri Murat Hoşgör öğrencilere sektöre ve Mitsubishi Electric’in faaliyetlerine dair bilgiler verdi. İş yaşamında uzun yıllara dayanan birikimlerini gençlerle paylaşan yöneticiler, kendi iş yaşamlarından örnek hikayelerle de gençlere yol gösterdi. Öğrencilerin yoğun ilgi gösterdiği etkinlik, gelen sorularla interaktif, keyifli bir sohbete dönüştü.
Mitsubishi Electric Türkiye Klima Sistemleri Genel Müdürü Yenal Altaç oturumda yaptığı konuşmada iş dünyasında başarılı bir lider olmanın insani ve teknik yönlerinden, iş yaşamında kendi yaşadığı gerçek deneyimlerden verdiği örneklerle bahsetti. Konuşmasında liderlik nedir, neden önemlidir, nasıl lider olunur gibi soruların yanıtlarını veren Altaç, öğrencilerle şirket kültürü ve değerleri, ortak hedeflerin önemi gibi konularda bilgiler paylaştı. Mitsubishi Electric Türkiye olarak insana yatırıma büyük önem verdiklerinin altını çizen Yenal Altaç, “Başarıya giden yolda akılcı yöntemlerle verimli çalışma büyük önem taşıyor. En önemlisi hedefi belirlemek, hedefe ulaşmak için çok çalışmak ve vazgeçmemek” diyerek gençlere yol gösterdi. Mitsubishi Electric Türkiye’nin kurumsal mottosu “Changes For The Better” (Daha İyisi İçin Değişim) anlayışı doğrultusunda her ürününde temel felsefesinin daha iyi kullanıcı deneyimi, daha yüksek enerji verimi ve daha düşük çevresel etki olduğuna dikkat çeken Altaç, “2024 yılında gelişmiş teknolojilere sahip, yüksek enerji verimliliği sunan, çevreye duyarlı ürün ve hizmet kimliğimiz yine ön planda olacak” diyerek konuşmasını sonlandırdı.
Robot teknolojilerindeki en son gelişmeleri ele alan Mitsubishi Electric Türkiye Fabrika Otomasyon Sistemleri Genel Müdürü Nurettin Geçgel de endüstri 4.0 dönemi, karanlık fabrikalar ve robotik üretim üzerine bilgiler paylaştı. Karanlık fabrika yönteminin üretim süreçlerine ve işletmelere faydalarına, bu uygulamalarda karşılaşılabilecek zorluklara ve Mitsubishi Electric Türkiye’nin bu süreçler için işletmelere sunduğu ürün, çözüm ve hizmetlere de değinen Geçgel, “Mitsubishi Electric Fabrika Otomasyon Sistemleri olarak hızlı entegrasyon, üretkenlik, esneklik ve verimlilik konularında katma değer sağlayan yenilikçi otomasyon konsept ve çözümlerimizle üreticilere geleceğin akıllı dijital fabrikalarını bugünden kurmalarına destek oluyoruz. Dijital fabrika konseptimiz e-F@ctory ve tescilli MAISART AI teknolojimiz ile şirketlerin yapay zekâdan üst düzeyde fayda elde etmelerini sağlıyoruz. Mitsubishi Electric’in yapay zekâ teknolojisi üretim hatlarının daha verimli bir şekilde tasarlanmasına, üretkenliğin ve verimliliğin artmasına önemli katkı sağlıyor” diye konuştu.
Mitsubishi Electric Türkiye Pazarlama ve Ürün Yönetimi Lideri Murat Hoşgör de pazarlama, pazarlama iletişimi ve stratejileri, pazarlamanın mühendislik ve teknoloji ile ilişkisi üzerine bilgi ve görüşlerini paylaştı. Doktorasını da bu alanda yapan Hoşgör, kendi deneyimlerinden verdiği örneklerle akademik hayat ve profesyonel iş dünyasının birlikte / paralel yürütülmesinin önemini anlattı.
Yeni mezun programı genişleyerek devam edecek
Mitsubishi Electric Türkiye’nin insan kaynakları alanındaki çalışmaları, çalışan deneyimi üzerine bilgiler paylaşan Mitsubishi Electric İnsan Kaynakları Lideri Kaan Gürışık da yoğun rekabete sahne olan teknoloji alanında faaliyet gösteren bir şirket olarak Mitsubishi Electric Türkiye’nin insan kaynağı açısından yenilikçi zihinlerin de şirket bünyesinde var olmasının en az deneyim kadar önem taşıdığına inandığını, bu nedenle şirkete genç yetenekleri katmayı çok önemsediklerini anlattı. Yeni mezun programı ve yetenek yönetimi sistemi ile şirketin yetenek havuzunu dinamik tuttuklarını anlatan Gürışık, “2024 yılında yeni mezun programımızı genişletmeyi ve şirketimize daha fazla yeni mezun arkadaşımızı katmayı hedefliyoruz. Yeni mezunlarımızın ufkunu açacak ve onlara uluslararası çalışma kası sağlayacak yurt dışı çalışma programlarını güçlendireceğiz. Üniversite öğrencilerine yönelik alternatif staj ve çalışma modelleri geliştirmeyi ve yurt genelinde destek verdiğimiz üniversitelerin sayını artırıp endüstride çok ihtiyaç duyulan ürünlerimize hâkim, nitelikli bilgilerle donatılmış insan kaynağının yetişmesine katkımızı artırmayı da hedefliyoruz” diye konuştu.