Motorsporlarının ve Televizyon Dünyasının Yıldızı Tiff Needell, Koenigsegg One:1’e Volvo Kamyon’la Meydan Okuyor
Volvo Kamyon'un yeni filmi “Volvo Trucks vs Koenigsegg”de, motorsporları pilotu ve televizyonda yayınlanan TopGear programının efsane ismi Tiff Needell, dünyanın en hızlı spor otomobillerinden Koenigsegg One:1’e Volvo FH modeliyle meydan okuyor. Filmin amacı, spor otomobillerde de kullanılan teknolojiye sahip yeni I-Shift çift kavramalı şanzımanı son derece zorlu bir teste tabi tutmak.
Uzun yol ağır yük taşımacılığı için üretilen Volvo FH'in karşısında, 0 km/s'ten 400 km/s'ye 20 saniyeden daha kısa bir sürede ulaşabilen ve hızını daha da artırabilmesinin yanı sıra dünyanın en hızlı araçlarından biri olan Koenigsegg One:1 var. Kamyonun sürücü koltuğunda, normalde İngiliz yapımı bir otomobil programı olan Fifth Gear'ı sunan, motor sporlarının deneyimli ismi Tiff Needell oturuyor. Birkaç saniye sonra iki araç, İsveç'in güneyinde yer alan ve yokuşlarıyla, keskin virajlarıyla tanınan Knutstorp yarış pistinde karşı karşıya geliyor. Şansları eşitlemek için Volvo FH küçük bir avantaja sahip: Volvo FH bir turu tamamlarken, Koenigsegg'in iki turu tamamlaması gerekiyor. Buna rağmen, sonucu kestirmek gerçekten de zor.
Tiff Needell, “Bir yarış pilotu olarak hiçbir zaman korkmazsınız. Aracınıza daima güvenirsiniz. Bir yarış pistinde kamyon sürmek konusunda hiç tecrübem olmadığı için biraz endişeliydim. Ancak kısa bir süre kullandıktan sonra Volvo FH'e tam olarak güvenmeye başladım” dedi.
Bir kamyonun bir yarış otomobiline meydan okuması şaşılacak bir durum değil. Bu sonuç bir tesadüfün eseri de değil. Volvo FH'deki piyasaya yeni sürülen I-Shift çift kavramalı şanzımanın temeli spor otomobillerde de kullanılan bir teknolojiye dayanıyor.
Volvo Kamyon Halkla İlişkiler Yöneticisi Per Nilsson, “Bir Volvo FH ile bir Koenigsegg One:1'i karşı karşıya getirmek, yeni şanzımanımızın sürüş kolaylığı konusundaki vaatlerini yerine getirip getiremediğini görmenizi sağlayacak büyük bir sınavdı” diyor.
Tiff Needell, sonuçları açıklamamakla birlikte kamyonun performansından etkilendiğini itiraf ediyor ve sözlerine şöyle diyor: “Çift kavramalı I-Shift kesinlikle inanılmaz ve kendini özellikle yokuşlarda gösteriyor. Kamyon devirden düşmüyor ve vites değişikliklerini sürücüsüne hissettirmeden, düzgünce sürdürüyor. Fren yaptığınızda vitesi rahatça küçültüyor. Kamyon kesinlikle bir spor otomobilin ruhuna sahip.”
Koenigsegg’de bir kamyonun meydan okumasına ilişkin kimsede hiçbir tereddüt yok.
Koenigsegg’in kurucusu ve CEO’su Christian von Koenigsegg, “Heyecan verici mücadelelere her zaman açığız. Aynı zamanda bir Volvo Kamyon’a karşı yarışmak özellikle eğlenceli, çünkü araçlarımızda spor otomobil teknolojisi kullanmanın getirdiği avantajlardan çok daha fazla ortak nokta var. Her iki taraf da kendi segmentlerinde lider olan iki seçkin İsveç markası” diyor.
Meydan okuma hakkında:
Yarış, İsveç'in güneyindeki Knutstorp yarış pistinde gerçekleştirildi. Yarıştan önce, spor otomobile karşı kamyonun şansını artırmak için kamyondaki 90 km/s hız sınırlaması kaldırıldı. Filmde gerçekten heyecan verici bir mücadele yaratmak için Volvo FH bir tur tamamlarken Koenigsegg One:1'in iki tur tamamlaması zorunlu tutuldu. Film, güvenlik personeli tarafından korunan, çitlerle kapatılmış bir pistte çekildi.
Yarış pistindeki yeni Volvo FH hakkında
Treylersiz halde piste çıkan Volvo FH sekiz ton ağırlığında, beygir gücü 540 HP ve I-Shift çift kavramalı şanzımana sahip. Yarıştan önce 90 km/s'lik hız sınırlaması kaldırıldı ve Volvo FH pistte yaklaşık 130 km/s hıza ulaştı.
Koenigsegg One:1 hakkında
Koenigsegg One:1, dünyada kilogram başına 1 beygir gücüne sahip ve böylece “mega otomobil” unvanına sahip olan ilk seri üretim spor otomobil. 1 kilo başına 1 beygir gücü, 1360 kg ağırlık da 1360 HP güce eşit. Bu güç oranına daha önce hiçbir spor otomobil üreticisi erişememişti. Bu özelliği sayesinde de dünyanın en hızlı otomobillerinden biri. Motor, 3000 d/d ile 7500 d/d arasında 1000 Nm’den yüksek bir torka sahip ve otomobil 0’dan 400 km/s'e 20 saniyeden daha kısa bir sürede ulaşabiliyor.
Çift kavramalı I-Shift hakkında
Çift kavramalı I-Shift, seri üretilen ticari araçlar için daha düzgün ve kolay bir sürüş sağlayan çift kavramalı benzersiz bir şanzıman. Vitesin çok sık değiştirildiği uzun mesafeli ve zorlu sürüş koşulları için en uygun seçenek olmakla birlikte prensip olarak, “çift kavramalı I-Shift, paralel bağlanmış iki şanzıman” şeklinde tanımlanabilir. Bir şanzımanda bir vites etkin olduğunda, bir sonraki vites diğer şanzımanda önceden seçiliyor. Vites değişirken birinci kavramanın, diğeri devreye girerken aynı anda devreden çıkması gerekiyor. Bu, vites değişikliklerinin güç kesintisi olmadan gerçekleştirilmesini sağlıyor. Şanzıman, bu yılın Haziran ayında Avrupa'da piyasaya sürüldü.
Tiff Needell hakkında
Tiff Needell, İngiliz yapımı bir otomobil dünyası programı olan 'Fifth Gear'da sunuculuk yapıyor. Uzun bir yarış pilotluğu kariyerine sahip ve bugüne kadar Formula 1'den 24 Saat Le Mans yarışına kadar neredeyse her tür yarışta her tür aracı kullandı.
Volvo Kamyon, yüksek talepleri olan profesyonel müşteriler için, orta ve ağır segment kamyonlardan oluşan kapsamlı ürün gamıyla eksiksiz ulaşım çözümleri sunar. Şirket, 140'tan fazla ülkedeki 2100 bayi ve servisten oluşan global ağıyla müşterilerine destek vermektedir. Volvo kamyonlar, dünyanın dört bir yanındaki 14 ülkede üretilmektedir. 2013 yılında dünya çapında 116.000'den fazla Volvo kamyon sahibini bulmuştur. Volvo Kamyon, dünyanın en büyük kamyon, otobüs, inşaat makinesi ve deniz ve endüstri uygulamaları için tahrik üniteleri üreticilerinden biri olan Volvo Group’un üyesidir. Volvo Grubu ayrıca finans ve hizmet sektörü için de çözümler sunar. Volvo’nun çalışmaları, temel değerleri olan kalite, güvenlik ve çevreye saygıyı esas alır.
Haberin Kaynağı : Bersay İletişim Danışmanlığı
13.11.2014