MÜMSAD Gıda Hakkında Bilinen Yanlışları "Bilimsel Verilerle"Açıklıyor
MÜMSAD Gıdada Bilgi Kirliliğine SonToplantılarının İlkini Gaziantep’de Düzenledi.
Mutfak Ürünleri ve Margarin Sanayicileri Derneği (MÜMSAD), gıdadaki bilgi kirliliğini önlemek için başlattığı ‘Gıdada Bilgi Kirliliğine Son’ toplantısının ilkini 4 Mart Salı günü Gaziantep’te düzenledi. ‘Sağlıklı Beslenmenin’ bir trend haline gelmesiyle ‘Gıda’ konusunda artan spekülasyonlara bilimsel ve akademik verilerle ışık tutmayı amaçlayan MÜMSAD, kamuoyunda yaratılan ‘yeme stresi’ne dikkat çekti.
Mutfak ürünleri, bitkisel çaylar ve margarin sektörünün temsilcileri olan sanayicileri bir çatı altında toplayan MÜMSAD, sektörün gelişmesi için tüm gayretlerin organize olmasını, üreticilerin ve tüketicilerin bilinçlendirilmesine yardımcı olmayı amaçlıyor. Bu doğrultuda son yıllarda sağlık ve beslenme konularının popüler hale gelmesiyle ortaya çıkan bilgi kirliliğinin önüne geçmek için 2008 yılından beri çalışmalar yürütüyor. Uzman olmayan kişilerin negatif söylemlerinin hızlıca yayıldığını ve kamuoyunun kime inanacağını artık bilemediğini belirten MÜMSAD Yönetim Kurulu Başkanı Metin Yurdagül, “Son dönemde yemek trendleri, bunlar hakkında yazılan yazılar, medyada uzman olan/olmayan kişilerin paylaştığı görüşlerle ‘nasıl beslenmeliyiz’ sorusunun cevabını arar olduk. Ancak doğru cevabı ararken birbiriyle çelişen bilgiler bulmak işten bile değil. Kiminin iyi dediğine bir diğeri kötü diyor. Yanlış ve çelişkili bilgiler neticesinde tüketicide ‘yemek yeme stresi’ oluşuyor “ dedi.
145 yıllık margarinde yanlış bilinenler
Margarin konusunda artan tartışmaların tüketiciyi yanılttığını belirten Yurdagül, şunları söyledi: “En çok tartışması yapılan gıdalardan biri margarindir. Bu konuda tüketiciye yanlış bilgiler verilerek tartışma konusu yapılıyor. Margarinin trans yağ ve doymuş yağ içerdiği, katı olduğu için vücudumuzda donduğu, böylece damarları tıkadığına dair bilgilerle gerek medyada gerekse internette bolca karşılaşabilirsiniz. Oysa 145 yıllık bir geçmişi olan margarin hem bitkisel kökenli hem de sadece doymuş yağdan oluşmayan üründür. Doymuş yağ kase margarinlerde yüzde 14-17 arasındadır. Öte yandan bilinenlerin aksine tüm likit yağlar yüzde 7-17 arasında doymuş yağ içerir. Örneğin doymuş yağ içeriği olarak karşılaştırdığımızda zeytinyağında da kase margarinler gibi yüzde 15-17 arasında doymuş yağ bulunur. Trans yağ da yanlış anlatılan bir diğer konu. Margarinde gelinen noktada değişen teknolojilerle yüzde 1’in altında trans yağ bulunur ki, bu oran AB’de standart olmayıp ülkelere göre yüzde 2-4 arasında değişir. Hatta ABD’de de bile bu konu yeni gündeme gelmiştir. Ayrıca trans yağ, geviş getiren hayvanların süt yağlarında da bulunur. Yani hayvansal içerikli yağlarda doğadan gelen bir trans yağ içeriği vardır. Türkiye’de üretilen margarinler yüzde 100 bitkisel bazlı olduğundan ne trans yağ, ne de kolesterol içerir. Ayrıca kase margarinlerin yağ içeriği yüzde 60, paketlerin ise yüzde 70’dir. Bu nedenle aynı miktar margarin, sıvı yağlara göre yüzde 30-40 daha az enerji verir.”
Hazır çorbadaki bilgi kirliliği
Bilgi kirliliğine en fazla maruz kalan paketli gıdalardan birinin de hazır çorbalar olduğunu belirten MÜMSAD Yönetim Kurulu Başkanı Metin Yurdagül “Mevsiminde toplanan ve özenle seçilen sebze ve baharatlar yüzyıllardır uygulanan, tamamıyla doğal bir koruma yöntemi olan kurutma işlemine tabi tutulur. Çorba için malzemeler seçildikten ve yıkandıktan sonra, ısı yardımıyla suyu alınır ve kurutma işlemi, yüksek kalite standartlarına uygun olarak yapılır. Suyu alınan malzemeler daha sonra küçük parçalar halinde doğranır ya da öğütülerek toz haline getirilir, en iyi tariflere uygun olarak karıştırılarak farklı çorbalar hazırlanır ve el değmeden paketlenir. Hazır çorbalar, içerdiği doğal besinler kurutulduğu için, koruyucu madde kullanılmadan, hava, nem ve ışığa karşı koruyan üç katlı paketlerde uzun süre dayanıklılığını korur.”
“Her söylenene inanmayın”
MÜMSAD olarak, sektörün gelişmesi için tüm gayretlerin organize olmasını, üreticilerin ve tüketicilerin bilinçlendirilmesine yardımcı olmayı amaçladıklarını belirten Yönetim Kurulu Başkanı Metin Yurdagül: “Akademik verileri güncel olarak takip ediyoruz. Ulaştığımız bilimsel bilgileri akademisyenler eşliğinde inceliyor, ardından kamuoyu ile paylaşıyoruz. Tüketicilerimize tavsiyemiz, sadece bildiğiniz ve güvendiğiniz firmaların ürünlerini, ambalaj bilgilerini okuyarak satın alın ve kullanın. Bu konuda her söylenene inanmayın” dedi.
Haberin Kaynağı : Communication Partner
04.03.2014