Nestlé DAMAK ve TEMA'nın ortaklaşa yürüttüğü Fıstığımız Bol Olsun
Yeşil Altın Antep Fıstığı Zirvesi’ndeydi
Nestlé DAMAK ile TEMA Vakfı’nın, Antep fıstığı üretiminde kalite ve verimliliği artırma amacıyla yürüttüğü Fıstığımız Bol Olsun projesi, 19 Eylül’de Gaziantep Şehitkamil Kongre Merkezi’nde düzenlenen Yeşil Altın Antep Fıstığı Zirvesi’ne destek verdi
Nestlé DAMAK ile TEMA Vakfı’nın 2011 yılında başlattığı, Antep fıstığı üretiminde kalite ve verimliliği artırmayı amaçlayan Fıstığımız Bol Olsun projesi, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin 17-21 Eylül tarihleri arasında düzenlediği Fıstık Festivali kapsamında gerçekleştirilen Yeşil Altın Antep Fıstığı Zirvesi’ne gümüş sponsor oldu. Gaziantep Üniversitesi, Sanko Superfilm ve Gaziantep Fıstığı Sanayicileri Derneği işbirliği ile, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde gerçekleştirilen, Antep fıstığının tüm detaylarıyla ele alındığı Yeşil Altın Antep Fıstığı Zirvesi, 19 Eylül’de Şehitkamil Kongre Merkezi’nde yapıldı. Kamu kurumları, özel sektör, yerel yönetimler, üniversiteler, fikir önderleri, uzmanlar, STK yetkilileri, uluslararası kuruluşlar ve girişimcileri bir araya getiren zirvede, fıstığın daha verimli olarak yetiştirilmesi, tüm yönleriyle değerlendirilmesi, dünya pazarlarında önemli bir yere sahip olmasını sağlamak için gerekenler ile şehir ve ülke ekonomisine olan katkıları gibi konular irdelendi.
Zirve kapsamında gerçekleştirilen “Antep Fıstığı ve Tarım” oturumunda, TEMA Vakfı Yerel Proje Koordinatörü Metin Şenol “Antep Fıstığı Yetiştiriciliği” hakkında bilgilendirme yaptı ve Türkiye’nin ilk Antep fıstıklı çikolatası Nestlé DAMAK ile birlikte yürütülen Fıstığımız Bol Olsun projesinin çıktılarını paylaştı. Şenol, “2011 yılında başlayan projede bugüne kadar 367 dekar alana sahip 21 bahçede teorik ve uygulamalı eğitimler, hastalıklarla ve zararlılarla mücadele, erozyonu önleme, yeni bahçelerin tesisi gibi çalışmalar gerçekleştirildi. Bahçelerde, toprak verimliliğinin sürdürülmesi, aşılı fidan üretiminin teşvik edilerek yaygınlaştırılması, tarımsal sekilerin örneklenerek çiftçilere aktarılması ve sürdürülebilir üretim sisteminin oluşturularak üreticilerin gelir seviyesinin artırılması için çalışmalar yürütüldü. Yapılan ölçümlere göre 2012 yılında verimlilik ve kalitede 31 proje bahçelerinde, 2013 yılında ağaç başına ortalama yüzde 67 verim, yüzde 17 kalite artışı, sağlandı. İki yılda verim artışı Dekar başına yüzde 51, ağaç başına yüzde 49 oldu. Hastalık ve zararlı etkilerinde ise yüzde 80 azalma görüldü.” sözleriyle projenin sağladığı faydaları özetledi.
3+5 yıl olarak planlanan Fıstığımız Bol Olsun projesinin ilk 3 yılının uygulama sonuçları ve çıktıları, Antep Fıstığı Bölgesel Kalkınma Hareketi’nin başlatılmasını sağladı. Projenin ilk etabı için toplam 1.500.000 TL kaynak ayrıldı, ikinci etabın ise bütçesi yaklaşık 1.700.000 TL olacak. Metin Şenol ikinci etap için yapılan planları şöyle anlattı: “Barak Ovası’ndan başlayarak, ilk üç yılda edindiğimiz bilgi, deneyim ve birikimi, bölgenin tamamını etkileyecek yapıda değerlendirerek projemizi sahada sürdürülebilir, yaygın olarak uygulanabilir, tüm çiftçiler ve köylüler için ulaşılabilir kılmayı amaçlıyoruz. Hedefimiz, üretimin en yüksek, verimin en düşük olduğu Gaziantep’in Karkamış, Nizip ve Oğuzeli ilçelerini kapsayan Barak Ovası’nda verimi ve kaliteyi artırmak.”
Nestlé Hakkında:
Dünyanın lider beslenme, sağlık ve iyi yaşam şirketi Nestlé’nin temelleri 1867 yılında İsviçre’nin Vevey kasabasında atılır. Kimyager olan şirketin kurucusu Henri Nestlé dünyanın ilk hazır bebek mamasını geliştirir. Farine Lactée” (sütlü un) ismi verilen bu ilk Nestlé ürünü, şirketin insanı ve sağlığı her şartta öncelikli tutma, bilimsel araştırma kalite, güven, gibi temel değerlerinin de bir sembolü olur.
Nestlé, 147 yılda yeni ürünler, yeni kategoriler ile istikrarlı bir şekilde büyümüş ve dünya gıda ve beslenme sektörünün lideri haline gelmiştir. Bugün Nestlé 500’e yakın fabrikası 339,000 çalışanı ile dünyanın neredeyse tüm ülkelerinde faaliyet göstermektedir.
4 kıtada 34 merkezde 5000 kişilik bir ekiple AR-GE çalışmaları yürüten Nestlé ve AR-GE’ye her yıl yaptığı 1,7 milyar doların üzerindeki yatırımla araştırma geliştirme konusunda da gıda firmaları arasında lider konumdadır. 1909 yılında, ülkemize giren Nestlé Türkiye’nin en köklü gıda firmasıdır. 1927’de ülkemizin ilk çikolata fabrikasını kurarak üretime başlayan Nestlé, bugün 12 kategoride 800‘ ün üzerinde ürünü ve 50‘ye yakın markasıyla faaliyet göstermektedir. Üretimini Bursa Karacabey, Sakarya Adapazarı ve Bursa Kestel’deki fabrikalarında gerçekleştiren, Nestlé Türkiye’de satılmakta olan ürünlerinin %92’sini Türkiye’de üretmektedir. 105 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteren Nestlé bugün 3800 kişiye doğrudan, 6000’in üzerinde kişiye dolaylı olarak istihdam sağlamaktadır. Nestlé, Türkiye’deki üretim üssünden başta Ortadoğu ve Kuzey Afrika olmak üzere bölge ülkelerine ihracat gerçekleştirmektedir.
www.nestle.com.tr / www.facebook.com/Nestleturkiye
TEMA Vakfı hakkında :
TEMA Vakfı topraklarımızı tehdit eden erozyon ve çölleşme ile mücadelede toplumsal duyarlılığı ve farkındalığı arttırmak, toprağa sahip çıkmak, koruyucu çözümler üretmek, doğal varlıkları korumak ve bu mücadelenin devlet politikası haline gelmesine katkı sağlamak amacıyla çalışan gönüllü bir kuruluştur. Ülke genelinde 500.000’i aşkın gönüllüsü vardır. Bugüne kadar Mera ve Toprak yasalarının kanunlaşmasına destek sağlamış, doğa koruma adına açtığı müdahil olduğu 198 davanın 88’ini kazanmış, 11,5 milyon fidan ve 700 milyon meşe palamudunu toprakla buluşturmuş, 150’den fazla kırsal kalkınma, koruma, biyolojik çeşitlilik ve ağaçlandırma projesini hayata geçirmiştir. TEMA Vakfı, 2012 yılında Birleşmiş Milletler Çölleşmeyle Mücadele Sekreteryası önderliğinde Dünya’da ilk kez verilen Yaşam İçin Toprak | Land for Life ödülünü almıştır.
Haberin Kaynağı : Ogilvy Halkla İlişkiler
24.09.2014