OKIDA, Latin Amerika’daki Fırın Üretim Sektörüne Damgasını Vurdu
33 ülkeden oluşan Latin Amerika, 600 milyon nüfusu, 7 trilyon Dolar’ı aşan GSYH’si ve 2 trilyon Dolara ulaşan toplam ticaret hacmi ile Türkiye’nin de içinde bulunduğu birçok devletin ticaret ve yatırım açısından rekabet alanı haline gelmiştir.
Kişi başına düşen milli gelir ve yaşam standardında son on yılda çarpıcı düzeyde iyileşme kaydedilmesi, Türkiye’nin yeni pazarlara açılma politikası hedefi doğrultusunda iştahını kabartmıştır. Bölge ülkeleriyle ekonomik ve ticari ilişkilerin geliştirilmesi hedefi doğrultusunda hükümetimiz nezdinde yapılan seyahatlerin sonucunda, ticari ve ekonomik içerikli anlaşmalar tamamlanmış, bu bağlamda Latin Amerika ülkeleriyle imzalanan Ticari ve Ekonomik İşbirliği Anlaşmaları çerçevesinde gerekli hukuki altyapı oluşturulmuştur.
Bu gelişmeler sonucunda da OKIDA olarak 4 ülkeye (Ekvator, Kolombiya, Şili ve Arjantin) pazar araştırma seyahati planlanmış ve 2-17 Kasım tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir.
Bu bağlamda 10 fırın fabrikası ziyaret edilmiş, ürün, firma ve Türkiye’nin beyaz eşya sektöründeki gücü, teknolojik altyapısı ve önlenemez yükselişi dile getirilmiştir.
Genel bağlamda orta seviye gelir grubuna hitap eden beyaz eşya üretimi ağırlıklı olsa da, yeni tasarım talepleri ve teknolojik gelişmelere ve hayat standardının yükselmesine paralel olarak daha yüksek seviye ürünler de üretilmeye başlanmıştır. OKIDA’nın portföyünde yer alan ürünler ve AR&GE çalışmaları süren projeler büyük ilgi uyandırmıştır. Bu seyahat sürecinde bir firma ile ticari işbirliği başlatılmış, iki firma ile de görüşmelerimiz devam etmektedir.
OKIDA, agresif yurtdışı ihracat pazarlama politikası çerçevesinde Latin Amerika beyaz eşya üreticileri ile ilişkilerini daha da geliştirmeyi hedeflemektedir. Özellikle bölgenin gelişmiş ülkelerine yönelik çalışmalar hız kesmeden devam edecektir.
FATİH TAN
OKIDA Dış Ticaret Müdürü
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
17.12.2013