OKIDA, Yenilikçi Ürünleriyle HEFI’de İlgi Çekti
20-23 Haziran tarihlerinde beyaz eşya ana ve yan sanayi sektörünü buluşturan HEFI’de yenilikçi ürünleriyle yer alan OKIDA, yabancı ziyaretçi anlamında fuardan kısmen memnun kaldı. OKIDA İhracat Müdürü Rasim Göktepe ve Ar-Ge Müdürü Barış Çarkacı’yı stantlarında ziyaret ettik. OKIDA hakkında Barış Çarkacı’dan bilgiler aldık. Rasim Göktepe ise fuarın genel değerlendirmesini yaptı.
OKIDA hakkında kısaca bilgi verir misiniz?
Barış Çarkacı: OKIDA olarak hedefimiz müşterilerimize çözüm ortağı olabilmektir. Fırın, davlumbaz, ocak, buzdolabı ve ev aletleri konusunda müşterilerimizin her türlü elektronik devre ihtiyaçlarını çözmekteyiz. Elektronik devre tasarımı ve üretimi konusunda hizmet veriyoruz. Sürekli yeni ürünler tasarlayan bir firma olarak yenilikçi ürünlerimiz ile sektörde ön plandayız. Bluetooth’lu ürünlerimiz ve Android aplikasyonumuz ile ev cihazının mobil cihazdan kontrolüne imkan sağlıyoruz. Internet erişimli ürünlerimize kamera entegre ederek örneğin fırındaki yemeğin durumunu kullanıcının uzaktan görmesini sağlayacağız. Kullanıcılar yeni tasarladığımız ürünlerle davlumbaz ve fırınlara uzaktan kolaylıkla bağlanıp mobil cihazlarından kontrol edebilecekler.
Ayrıca buzdolabı ve derin dondurucu kontrol devreleri üretiyoruz. Oluşturmaya çalıştığımız akıllı kontrol sistemini buzdolabına da uygulayacağız. Yıllardan beri dokunmatik devrelerde tecrübemiz var ve bütün ürünlerimizi Avrupa standartlarında üretiyoruz. Enerji tasarrufu uygulaması kapsamında düşük enerji kullanımı için uygun komponentler seçiyoruz. Bu konuda da ürünlerimiz farklılık yaratmaktadır.
Fuar hakkındaki görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?
Rasim Göktepe: Biz kendi adımıza Latin Amerika’da dahil bütün müşterilerimizi davet ettik ve Avrupa müşterilerimiz gelemese de diğer bölge müşterilerimiz fuara gelmeye çalıştı. Ana sanayinin yeteri kadar destek vermediğini görünce biraz demoralize olsak da ziyaretçi anlamında fuardan beklentilerimizi kısmen karşıladık. Fuar tarihi önümüzdeki sene için daha iyi ayarlanırsa daha da başarılı olacağını düşünüyorum. B2B görüşmeleri iyi organize edilirse daha iyi olur görüşündeyim. Orta Doğu’dan gelen ziyaretçilerimiz iyiydi ama Avrupa’dan gelen ziyaretçi çok azdı. Yurtdışından gelecek ziyaretçiler bu anlamda önemli. Bu fuardan beklentimiz açıkçası yüksekti. Önümüzdeki senelerde özellikle Avrupa’dan ziyaretçi çekme konusuna da ağırlık verilmeli. Gelecek yıl da katılmayı düşünebiliriz.
29.08.2018