Opel'in Gözu Türkiye'de
Opel Yönetim Kurulu Üyesi ve İletişimden Sorumlu Başkan Yardımcısı Johan Willems, Türkiye bizim için çok önemli. Şu an bir fabrika açma planımız yok ancak Türkiye bizim için büyüyen bir pazar. Şunu açık söyleyebilirim ki Türkiye'yi yakından izleyeceğiz dedi.
Willems, Alman otomobil üreticisi Opel'in Rüsselsheim'daki üretim üssünden Anadolu Ajansı muhabirinin küresel otomobil pazarı ve Opel'in Türkiye planlarına ilişkin sorularını cevapladı.
Dünya küresel otomobil pazarının büyüyeceği ve pazarın genişleyeceği konusunda hiç kimsenin şüphesi olmadığını ifade eden Willems, geçen yıl elde edilen yaklaşık 85 milyon adet satışın 5-6 yıl içersinde 100 milyon adede ulaşması yönünde beklentiler olduğunu söyledi.
Satışların coğrafi olarak ele alınması durumunda büyük farklılıklar olacağının altını çizen Willems, Sektörde ana oyuncular Çin ve Tayland, Endonezya gibi tüm Asya ülkeleri olacak. Muhtemelen Afrika'da da bir miktar büyüme gerçekleşecek. İlginçtir ki son 5 yılda Afrika'da gelir seviyeleri oldukça arttı. Örneğin, Nijerya, Güney Afrika ve Kenya ve bütün bölge iyi bir potansiyele sahip. Ancak asıl büyüme potansiyeli Çin ve Asya'da mevcut ifadelerini kullandı.
Çin otomobil pazarının geçen yıl 23 milyon araç seviyesinde gerçekleştiğini ve 5-6 yıl içersinde bu rakamın 30 milyona ulaşmasını beklediklerini aktaran Willems, Avrupa otomobil pazarında ise belli miktarda büyüme öngördüklerini, ancak satışların zaten yüksek olması sebebiyle büyümenin ılımlı olacağını kaydetti.
Türkiye bizim için büyüyen bir pazar
Opel'in 1990 yılında İzmir'de kurduğu otomobil üretim fabrikasını 2000 yılında kapatmasının ardından Türkiye'ye üretici olarak geri gelip gelmeyeceğine ilişkin de soruları yanıtlayan Willems, şu an için Türkiye'de herhangi bir fabrika açma planlarının olmadığını söyledi.
Almanya'da mevcut bir fabrikayı kapatacaklarını ve diğer fabrikaları en uygun hale getirmeyi hedeflediklerini anlatan Willems, Bu yüzden başka bir yere fabrika açmadan önce Avrupa'daki diğer fabrikalarımızla ilgilenmemiz gerekiyor. Kapasitemizin iyi bir seviyeye geldiği konusunda emin olmamız gerekiyor. Bütün bunlardan sonra daha fazla düşünebiliriz. Tükiye bizim için çok önemli. Şu an bir fabrika planımız yok ancak Türkiye bizim için büyüyen bir pazar. Şunu açık söyleyebilirim ki Türkiye'yi yakından izleyeceğiz ifadelerini kullandı.
Türkiye'deki otomobil pazarı potansiyeli konusunda övgüyle söz eden Willems, şunları kaydetti: 1980'li yılların başında Türkiye otomobil pazarı yaklaşık 50 bin civarındaydı. Geçen yıla baktığımızda bu rakam 900 bin oldu. Satışlar açısından bakarsak potansiyel var.
Bence Türkiye'nin 1 milyon otomobil pazarına ulaşması uzun zaman almayacak, buna eminim. Burada yüksek bir potansiyel olduğuna inanıyorum. Biz bu potansiyelin bir parçası olma konusunda ilgiliyiz. Yani, Türkiye için beklentilerin mükemmel olduğunu söyleyebilirim. Ancak bizim, Türkiye'nin ve dünyada her ülkenin ihtiyacı olan bir şey var ki o da tüketici güveninin kazanılması için istikrar ortamının olması. Bu benim için anahtar kavram.
Haberin Kaynağı : TAYSAD
26.08.2014