Otomotiv Renk Trendleri Geleceği Şekillendiriyor
BASF Boya Bölümü tasarımcılarının hazırladığı otomotiv renk kataloğu, gelecekteki değişimlere ilişkin dinamik bir yaklaşım sunuyor.
Geniş renk yelpazesi dijitalleşmeye yönelik açık fikirliliği destekliyor.
Bej ve altın rengi aralığındaki kompleks metalik tonlar, Avrupa pazarındaki umutlu bakışı sembolize diyor.
Teknolojik trendleri ve toplumsal değişiklikleri analiz eden BASF’nin Boya Bölümü tasarımcıları, bu sonuçları otomotiv gövde yüzeyi için geleceğin renk ilhamlarından oluşan bir koleksiyona dönüştürdü. Kuzey Amerika, Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve Asya Pasifik’teki dört tasarım stüdyosunun iş birliğiyle ortaya konan 2019-20 Otomotiv Renk Trendleri ACT/9, geleceği şekillendirmeye yönelik akım olma özelliğini taşıyor.
Global renk trendleri, dijital inovasyonların gelişen insan ihtiyaçlarına bağlı etkileşimini yansıtıyor. Dijitalleşmeye artan ilgi, bilgisayar tabanlı desteğin kabul gördüğünü vurguluyor. Kaynakların verimli bir şekilde yeniden düşünülmesi neticesinde yeni tüketim modelleri ve ürün çeşitleri oluşturulmasını sağlıyor.
Geniş renk yelpazesi dijitalleşmeye yönelik açık fikirliliği destekliyor
Birden fazla ton ve belirgin şekilde farklı renk doygunluğu seviyeleri, dijitalleşmedeki ilerlemelere karşı açık fikirliliği gösteriyor. Dijitalleşme artık hayatın doğal bir parçası olarak görülüyor ve etkisi artmaya devam ediyor. Bu nedenle yeni nesil otomobillere ilişkin renklerin daha sıcak ve daha ulaşılabilir bir görünüme sahip olması gerekiyor. Sarımsı tonlar ve altın rengi gibi tipik olmayan otomotiv renk çeşitleri buna uyuyor.
Metalik renk çeşitlerinin artışı sosyal değişim isteğini gösteriyor
Renk trendleri, tasarımcıların temel değişiklikler yapma isteğini yansıtıyor. Bu, sadece genel tüketim modellerini ve davranışlarını değil, kişisel tercihleri de etkiliyor. Birçok gencin meslek hayatı konusundaki fikirlerinin değişmesi nedeniyle uzun dönemli işler tercih ediliyor ve bunların yerini şu anda ‘Slash’ nesil olarak adlandırılan çok yönlü yaşam tarzı alıyor. Bu, araç modellerine yönelik esnek tutumları gerekli kılıyor. Slash neslinin tutumu, iş ve eğlence arasında doğru dengeyi sağlayarak esneklik ve yaratıcılığa doğru kayıyor. Bu etkileşim, açıktan koyu tonlara doğru değişen bir dizi metalik ve düz renklerle elde ediliyor.
Ayrıca birçok tüketici ve sektör odaklı girişim de malzeme yaşam döngülerinin derin bir şekilde yeniden düşünülmesini teşvik ediyor. BASF Boya Bölümü tasarımcıları, estetiği sürdürülebilir çözümlerle birleştirerek, bu talepleri yenilikçi renk konseptlerine dönüştürüyor.
Avrupa Bölgesi– Yeni standartları tanımlıyor
Metalik menekşe rengi gibi renk çeşitlerinin daha yaygınlaştığı Avrupa’da toplumsal geleneklerde meydana gelen değişiklikler olumlu havanın bir göstergesi. Bireyselliğin giderek artan önemi sebebiyle bej ve altın renginde metalik tonlara ilgi artıyor. Bu bölgede hayatın bir başka boyutunu da artan otonom araçlar bağlamında insan ihtiyaçlarının tespit edilmesi oluşturuyor. Bu nedenle Avrupa’da bir renk yelpazesi seçimi, işlevsellik ve yenilikçi fikirlerin peşinden koşma yaklaşımını da gösteriyor.
Asya Pasifik – Dengeli ve sıcak renk paleti
Çok yönlü hayatın kendini gösterdiği Asya’daki şehirlerde yaşayanların yeni farkındalığı temel alınıyor. Gelenekler, sürdürülebilir üretime etkisiyle birleşip sakinleştiren sıcak ve metalik tonlarla dengeli ve sıcak renk paleti sunuyor. Ayrıca bu tonlar, açık gümüş renkler ve daha sıcak renk aralıklarıyla alışılmış ton ve yüzey görünümlerinin ötesine geçiyor.
Asya Pasifik’te teknoloji dostu zihniyet, hafif bir renk değişimiyle ipeksi doğal metalik tonlar ve mavi tonları gibi hareketli renklere kayarken, geleceğin otomotiv teknolojisinin daha duygusal yüzü ise yüzeysel metalik gri veya duyusal mor gibi koyu, canlı renklerde ortaya çıkıyor. Sonuç olarak, Asya Pasifik’in yalın ve bilinen renk yelpazeleri, geleceğin otomobillerine uygulanabilmesini kolaylaştırıyor.
Kuzey Amerika – Yeni renkler, dijital ve yaşam tarzı trendlerini yansıtıyor
Kuzey Amerika'da teknolojiye olan ilginin devam etmesi, açık/koyu yerine çeşitli tonlarda değişen renk efektle önceki yıllardan farklı bir renk paleti oluşmasına yol açıyor. Metalik efektin genel dokusu da yumuşatılıyor. Renk yelpazesinin yeni görünümü, insanların makinelerle olan etkileşimiyle ilgili yeni anlayışı, zihin-vücut birlikteliğini ve bilincin bilinçaltıyla birleşmesini sunuyor. İşlevselliğin estetikle bir araya gelmesi de vurgulanmaya devam ediyor. İster geleceğin ulaşımına ilişkin mühendislik gereksinimlerini kolaylaştırmaya yönelik geniş bir renk seçeneği oluşturmak, ister çevre dostu kaynaklardan renklendirici ürünler kullanmaya odaklanmak olsun, bölgenin tasarımları performans ve yenilik beklentileri üzerine kuruluyor.
Boya Bölümünün renk uzmanlığı
BASF Boya bölümünün tasarımcıları, her yıl teknolojik ve toplumsal değişimle ilgili bulgularını ve öngörülerini, gelecekte üç ila beş yıl boyunca otomotiv renklerini etkileyecek bir koleksiyona dönüştürüyor. Yüzey, doku ve renk pozisyonlarının geliştirilmesinde temel olarak aldıkları gelecek trendleri konusunda kapsamlı bir araştırma gerçekleştiriyorlar. Bunun neticesinde tasarımcılar, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA), Asya Pasifik (AP) ve Kuzey Amerika (NA) bölgelerinde global trendleri ve gelişmeleri sunuyorlar.
BASF Boya Bölümü Hakkında
BASF Boya Bölümü, yenilikçi ve sürdürülebilir otomotiv OEM ve son kat boyaları, dekoratif boyalar ve ayrıca çok çeşitli sektörlerde metal, plastik ve cam substratlara yönelik uygulamalı yüzey işlemlerinin geliştirilmesi, üretimi ve pazarlanması alanında bir global uzmandır. Portföy, yeni pazarlar ve işler geliştirmeyi amaçlayan ‘Innovation Beyond Paint (Boyanın Ötesindeki İnovasyon)’ programıyla tamamlanıyor. Dünyanın dört bir yanındaki ortaklarımızın ihtiyaçlarını karşılamak üzere gelişmiş performans çözümleri oluşturuyoruz ve performans, tasarım ve yeni uygulamalar sağlıyoruz. BASF, Avrupa, Kuzey Amerika, Güney Amerika ve Asya Pasifik'te iş birlikçi tesis ağları işleterek müşterilerin fayda sağlaması amacıyla çeşitli disiplinlerden oluşan global ekiplerin becerilerini, bilgi birikimini ve kaynaklarını paylaşıyor. BASF Boya Bölümü, 2018 yılında global olarak yaklaşık 3,86 milyar Euro’luk bir satış rakamı yakalamıştır.
BASF Hakkında
BASF olarak, sürdürülebilir bir gelecek için kimya yaratıyoruz. Ekonomik başarıyı, sosyal sorumluluk ve çevre korumasıyla birleştiriyoruz. Yaklaşık 122.000 BASF Group çalışanı, neredeyse her ülke ve sektörde faaliyet gösteren müşterilerimizin başarısı için gayret gösteriyor. Portföyümüz altı segmentten oluşmaktadır: Kimyasal Ürünler, Malzemeler, Endüstriyel Çözümler, Yüzey Teknolojileri, Beslenme ve Bakım ve Tarım Çözümleri. BASF, 2018 yılında 63 milyar Euro'nun üzerinde satış gerçekleştirdi. BASF hisseleri, Frankfurt borsasında (BAS) ve ABD’de Amerikan Tevdi Makbuzu (BASFY) olarak işlem görmektedir.