Otomotiv Sektöründe Üç Boyutlu Teknolojilerle Dönüşüm Bursa’da Konuşuldu
Dassault Systèmes’in otomotiv sektörüne sunduğu üç boyutlu çözümler sayesinde endüstrideki oyuncular iş süreçlerini en baştan tanımlayıp simüle edebilirken, süreci sürekli takip ederek yönetebiliyor, sıfır hataya ulaşabiliyor. Bu dünyadaki son gelişmeler Bursa’da düzenlenen çok özel bir etkinlikte konuşuldu.
Dünyanın en büyük yazılım şirketlerinden biri olan 3DEXPERIENCE şirketi Dassault Systèmes, otomotiv ve ulaştırma sektörlerine yönelik sunduğu üç boyutlu teknolojileri Bursa’da düzenlediği “Transportation&Mobility Solution Experience Forum” adlı çok özel bir etkinlikle tanıttı. Dassault Systèmes Türkiye Genel Müdürü Burak Süsoy’un hazır bulunduğu etkinlik 15 Nisan’da Hilton Bursa Convention Center’da düzenlendi.
Foruma, Dassault Systemes’in üst düzey yöneticilerinin yanı sıra iş ortakları, müşteriler, otomotiv ve ulaştırma sektöründen yöneticiler ve uzmanlar katıldı. Tırsan ve Autoliv gibi başarılı uygulamaların da paylaşıldığı organizasyona Dassault Systemes’in iş ortakları Cadem, Infotron, A-Z Tech, Dijitalis, Arge, Grup ve Mobit de destek verdi.
“Müşterilerimize eşşiz deneyimler oluşturmalarında yardımcı oluyoruz”
Forumun açılış konuşmasını yapan Dassault Systèmes Türkiye Genel Müdürü Burak Süsoy, Dassault Systèmes’in 140 ülkedeki 190 bin farklı müşterisiyle dünyanın en büyük ve önemli yazılım şirketlerinden biri olduğunu söyledi. Süsoy, makine sektöründen tekstile, enerjiden savunmaya ve otomotive kadar 13 ayrı sektöre yönelik çözümler sunduklarını ifade ederken, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Amansız bir rekabetin yaşandığı otomotiv pazarında tasarımdan üretime ve satışa kadar her süreçte teknolojideki son gelişmeleri son derece etkin şekilde kullanılması gerekiyor. Dassault Systèmes’in pazar lideri çözümleri otomotiv endüstrisinde otomobillerin tasarımından üretimine ve pazara sunulmasına kadar tüm süreçlerde uzun yıllardır başarıyla kullanılıyor. Günümüzde ise bu çözümler, araçlarda mobiliteyle birlikte yeni sosyal deneyimler yaratmak için üç boyutlu evrenler oluşturuyor. Şirket olarak kendimizi bir ’üç boyutlu deneyimler şirketi olarak konumluyoruz. Müşterilerimize eşsiz deneyimler oluşturmalarında yardımcı olacak çözüm ve araçları geliştiriyor, onların tasarım ve üretim döngülerini en aza indirgiyoruz. Örneğin My Car Experience çözümümüzle üretici firmalar tüm süreçlere son kullanıcıyı da dahil edebiliyor. Üretici; son kullanıcı, bayiler ve müşteri gruplarından ürünün gelişme aşamasında, ürün tasarımı yapılırken ve üretilmeden geri bildirim alabiliyor. Bu esasında Ar-Ge’yi sokaktaki insana kadar taşıyan bir süreçtir. Türkiye’de en fazla Ar-Ge yatırımın yapıldığı sektörlerden birisi otomotiv. Bunu üç boyutlu deneyimleme ile birleştirmek önemli bir katma değer yaratacaktır”
Süsoy’dan sonra söz alan Prof. Dr. Ercan Tezer de “Gelecekte Otomotiv Endüstrisine Bakış” başlıklı konuşmasında sektörün gelecekteki yol haritasıyla ilgili öngörülerini paylaştı.
Bid to Win deneyimi ve DELMIA çözümü hakkında demoların da gerçekleştiği etkinlikte, Tırsan ve Autoliv gibi başarılı uygulamalar da katılımcılara detaylı bir şekilde anlatıldı.
Haberin Kaynağı : Global Hill+Knowlton Strategies
16.04.2015