Otomotiv Tedarik Zincirinde Üstünlüğü Yakalamak
Bu yıl 5.'ncisini düzenlediğimiz TAYSAD V. Aftermarket Konferansı'nda sektörü tam anlamıyla irdeleyerek bulunduğumuz yerden geleceği anlamaya çalışacağız.
Özellikle gelişmiş ülkelerde kişi başına düşen araç sayılarının çoğalmasıyla birlikte, kişi başı sürülen kilometrelerin, trafikte kalınan saatlerin ve aktif olan araçların ortalama yaşları arttıkça büyük bir otomotiv yedek parça ihtiyacı oluşmaya başladı. Bu nedenle özellikle Amerika ve Avrupa’da yenileme pazarı milyar dolarlık hacimlere ulaştı.
Yenileme pazarının gelecekte önemli bir büyüme gerçekleştirmesinin beklendiği tahmin ediliyor. Bu sayımızda yer verdiğimiz GIPA Başkanı François Passaga, yakın bir gelecekte 200 milyon aracın bakım ve onarıma ihtiyaç duyacağına işaret etti.
Bir başka konuğumuz Auto Care Association Uluslararası Ticaret Direktörü Andres Castrillon ise satış sonrası hizmet sağlayan firmalar arasında yenilikçi düşünen ve ileri görüşlü olanlar için büyük fırsatlar taşıdığına değindi. Castrillon ayrıca sektörde faaliyet gösteren firmalara bazı önemli tavsiyelerde bulunarak, Gelişen teknolojilere ayak uydurmaları, araç bilgilerinin nereye gönderileceği konusunda tüketicilerin seçim hakkına sahip olmaları adına verdikleri savaşa devam etmeleri ve önerdikleri ürün ve hizmetlere e-ticaret çözümlerini ve yeni teknolojileri dahil etmeleri bulunmaktadır dedi.
Clepa Satış Sonrası Hizmetler Departmanı Baş Danışmanı Wolfgang Meyer, giderek yaygınlaşan mobil teknolojilerin gerek tedarik gerek hizmet anlayışında değişikliklere neden olabileceğine işaret etti.
Keyifli okumalar..
Haberin Kaynağı : TAYSAD
25.08.2014