Otomotivde Marka Olmanın Sırrı Yeni Nesil Araçlar İçin Teknoloji Üretmek
İTÜ ARI Teknokent ve Otomotiv İhracatçıları Birliği, Türkiye’den Otomotiv Markası Çıkarmanın Reçetesini Açıkladı:
Türkiye’nin Ar-Ge ve inovasyona dayalı teknolojik altyapısını güçlendirmeyi hedefleyen İTÜ ARI Teknokent ile Otomotiv İhracatçıları Birliği (OİB) Türkiye’de otomotiv teknolojilerinin gelişimi için güçlerini birleştirdi. Bu işbirliği ile Türk otomotiv sektörünün fason üretici rolünden yeni ve inovatif teknolojilerle pazara liderlik eden bir yapıya doğru evrilmesi hedefleniyor.
Yeni nesil otomotiv teknolojileri İTÜ Çekirdek’ten çıkacak
İTÜ ARI Teknokent bünyesinde, 2012 yılında faaliyete geçen ve bugüne kadar girişimcilere 5 milyon TL’yi aşan destekler sağlayan girişimcilik destek programı İTÜ Çekirdek, ticarileştirilebilir tüm projelere ve sektörlere açık olmanın yanı sıra büyük potansiyele sahip özel kategoriler açarak sektörlerin gelişimine de ön ayak oluyor. Bu kapsamda bu yılki özel kategori, Türkiye’de otomotiv sektörünün sürdürülebilir rekabet avantajına sahip daha güçlü bir yapıya kavuşmasına yardımcı olmayı hedefleyen Otomotiv Teknolojileri Kategorisi. Bu alandaki girişimciler OİB’in otomotiv sektöründeki deneyiminden,vizyonundan ve sanayideki geniş ağından yararlanacak. İTÜ Çekirdek’te sağlanan imkanlar ise, projelerin gelişmesi için uygun zemini hazırlayacak. OİB ise projelerin sanayiye aktarımı konusunda köprü görevi görecek.
Türkiye’de otomotiv alanının daha geniş bir perspektifte değerlendirilmesi gerektiğini belirten İTÜ ARI Teknokent Genel Müdürü Kenan Çolpan, OİB ile geliştirdikleri işbirliği hakkında şu değerlendirmelerde bulundu; “İTÜ ARI Teknokent olarak girişimcilerin yetişmesine olanak tanıyan İTÜ Çekirdek projemizde bu sene girişimcilere 1 milyon TL değerinde ödül dağıtıyoruz. Bu yıl İTÜ Çekirdek’e 2500’e yakın proje başvurusu bekliyoruz ki ilk üç yılda yapılan başvuru sayısının toplamı anlamına geliyor. Bu sene açtığımız Otomotiv Teknolojisi özel kategorisi ile Türkiye’nin otomotiv alanında ihracatçı ülke olma hedefine destek oluyoruz. Otomotiv sektöründe Türk markası çıkarmalıyız ancak bu sadece seri üretim yapacak bir marka oluşturmak anlamına gelmemeli. Önümüzdeki 10 sene içinde otomotiv sektörünün elektrik, elektronik, yazılım ve enerji üzerine odaklanarak gelişmesi bekleniyor. Bu yönde Türk markalı teknolojiler üretmek, otomotiv alanında fark yaratmanın ve gelişimin anahtarı olacak. OİB desteği ile bu sene oluşturduğumuz İTÜ Çekirdek Otomotiv Teknolojileri kategorisi ile otomotiv alanında teknoloji üretmek isteyenlere benzersiz bir fırsat sunuyoruz. Kuluçka dönemlerini tamamlayarak İTÜ Çekirdek’ten çıkacak projeler yatırımcının Türkiye’ye gelmesine büyük katkıda bulunacak, otomotiv teknolojileri ihracatımıza da katkıda bulunacak.”
OİB Başkan Yardımcısı Ömer Burhanoğlu ise bundan önce otomotiv alanında girişimcilere yeterli imkanın sağlanamadığını, İTÜ ARI Teknokent ile gerçekleştirilen işbirliğinin bu anlamda çok önemli olduğunun altını çizerken; “Otomotiv pazarı ne kadar büyükse üretim de o denli artıyor. Öncelikle Türkiye otomotiv pazarını büyütmemiz gerekiyor. Pazar büyüyünce yeni oyuncular için daha fazla çekici hale geleceğiz ve yeni yatırımların Türkiye’ye gelme olasılığı da artacak. Bunun için vergi yüklerinin azaltılması, insan kaynağının ve altyapının iyileştirilmesi gibi yapısal bazı adımların atılması gerekiyor. Ayrıca yatırımları destekleyici teşviklerde de bulunulmalı. Hindistan, Tayland, Güney Afrika, Fas gibi kalabalık nüfuslu ülkelerde düşük işçilik ücretleri sayesinde verimli üretim yapılabiliyor. Öte yandan kaya gazı kullanımı sayesinde ucuz enerji imkanına kavuşan Amerika yüksek otomasyonla araç üretimini tekrar artırmayı hedefliyor. Türkiye olarak bu rekabetçi ortamdan ayrışmak için yeni nesil araçlara ve bu yöndeki teknolojilere odaklanmamız gerekli. Dünyada hibrid, hidrojen ve özellikle de elektrikli araçlara talep çok hızlı gelişecek ve bu yeni tip araçlar sanılandan çok daha kısa sürede yaygınlaşacak. Otomotiv İhracatçıları Birliği olarak İTÜ ARI Teknokent işbirliğimizle sanayimize katma değerli ürünlerin kazandırılmasını hedefliyoruz. Umuyorum ki bu işbirliği otomotiv alanında Türk markalarının yaratılması için doğru ortamı oluşturacaktır” değerlendirmesinde bulundu.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
13.04.2015