Oyak Renault'nun 4,5 Milyonuncu Otomobil Üretim Gururu
2013 yılında da en fazla otomobil üreten ve ihraç eden fabrika unvanını koruyan
• 2013 yılında da sektörde otomobil üretiminde ve ihracatında liderliğini sürdüren Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, 4,5 milyonuncu otomobilini üretti. Oyak Renault 1969 yılında kuruldu ve iki yıl sonra ilk otomobiller üretim bandından çıkmaya başladı. Yıllar içerisinde Oyak Renault’da yüz binlerce Renault 12, Renault 9, Renault 11, Renault 21, Renault 19, Megane Sedan, Megane Wagon, Symbol, Clio, Fluence üretildi. Oyak-Renault’nun ürettiği 4,5 milyonuncu araç ise Japonya’ya gidecek kırmızı renkli bir Clio, Japon pazarındaki adıyla Lutecia oldu.
• Düzenlenen tören sırasında bir konuşma yapan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları Genel Müdürü Aleš Bratož “4,5 milyonuncu otomobilimizi üretmenin haklı gururunu yaşıyorsunuz. 2 aydır bu görevdeyim ve gururunuzu sizlerle paylaşmaktan çok mutluyum. Üstelik 4,5 milyonuncu otomobilimiz, otomotiv sanayinin beşiği Japonya’ya gidecek kırmızı renkli bir Clio, Japon pazarındaki adıyla Lutecia. 40 yılı aşan tarihiniz boyunca birçok gurur duyulacak iş yaptınız. Şimdi de 4,5 milyonuncu otomobilin gururunu yaşıyorsunuz. Bu sadece Oyak Renault’nun değil, Renault Grubunun da gururu. Bugün bizlerle paylaştığınız bu gurura benim yönetimim süresince yenilerini ekleyeceğimiz konusunda sizlere söz veriyorum” diyerek çalışanlara bu büyük başarı için teşekkür etti.
• Oyak Renault’nun hedeflere yönelik elde ettiği ilerlemeleri sahada gözlemlemek amacıyla Bursa’da bulunan Renault Euromed-Afrika Bölgesi Başkanı Jean-Christophe Kugler de Oyak Renault’nun 4,5 milyonuncu otomobilini üretmiş olma gururunu paylaştı. Düzenlenen tören sırasında çalışanlara hitap eden Kugler “Öncelikle Renault üst yönetiminin bu müthiş otomobille duyduğu gururu sizlere iletmek istiyorum. Clio 4 Renault’nun değişiminin simgesi. Bugün Renault çok daha hırslı, çok daha iddialı, çok daha kendine güvenen ve uluslararası pazarları fetheden bir marka. Renault Tasarım Direktörü Laurens van den Acker ile Clio 4’ün Renault’nun atılımının simgesi olmasını düşlemiştik. Biz düşledik, sizler düşümüzü gerçeğe dönüştürdünüz. Üst yönetim adına sizlere teşekkür eder 4,5 milyonuncu otomobilinizi kutlarım, ellerinize sağlık” dedi.
1969’da kurulan ve iki yıl sonrasında faaliyete geçen Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, bugün Renault’nun Batı Avrupa dışındaki en büyük iştiraki konumunda bulunuyor. Karoseri-montaj ve mekanik-şasi fabrikaları, Ar-Ge Merkezi ile bir uluslararası lojistik merkezinden oluşan Oyak Renault, Renault Grubu’nun dünya çapındaki 38 üretim merkezinden biri. 1971 yılında Renault 12 modeli ile üretime başlayan Oyak Renault yıllar içerisinde Renault 9, Renault 11, Renault 21, Renault 19, Megane Sedan, Megane Wagon, Symbol, Clio, Fluence, Megane HB, Fluence ZE’den oluşan 9 farklı model 18 farklı kasa üretti. Oyak Renault, halen Clio modelinin hatchback ve Sport Tourer versiyonlarını, Fluence, Fluence ZE ve Megane HB modelleriyle bu otomobillerin motor ve mekanik aksamlarını üreterek ihraç ediyor. Oyak Renault’da üretimin tek bir montaj hattında gerçekleştirilmesi, kendisine ürün karması ve miktar konularındaki değişikliklerde esneklik ve kolaylıkla uyum gösterebilme olanağı sağlıyor.
4,5 milyonuncu otomobilini üreten Oyak Renault, 2013 yılı Ekim ayı sonu itibarıyla 278 bin 458 adet otomobil üretimi ve 222 bin 738 adet otomobil ihracatı gerçekleştirerek Türk Otomotiv Sanayi binek otomobil üretimi ve ihracatında liderliğini sürdürdü.
Oyak Renault’nun ürettiği 4,5 milyon otomobilin yüzde 54’ü, 5 kıtada Avustralya’dan Yeni Zelanda’ya, Fransa’dan İngiltere’ye, Tayland’dan Japonya’ya, Fas’tan Güney Afrika’ya, Kolombiya’dan Martinik’e 100’den fazla ülkede satıldı. 2012 yılı sonunda elde edilen 3,1 milyar doları aşan ihracat cirosuyla birlikte Oyak Renault’nun ihracatı 16 yılda 27 milyar doları geçti.
Oyak Renault’nun Mekanik-Şasi Fabrikası ise halen üretilen Fluence, Megane HB ve Clio modelleri için motor, vites kutusu ve diğer yürüyen aksam parçalarının üretimini gerçekleştiriyor.
Oyak Renault, Türkiye’ye inanıyor; endüstriyel varlığıyla 44 yıldır faaliyette olduğu Türkiye’nin kalkınmasına ve sürdürülebilir büyümesine, sürekli olarak geliştirdiği üretim ve ihracat performansıyla katkıda bulunuyor. Oyak Renault, birlikte yaşayarak başarıyla atlatılan kriz yılları da dahil olmak üzere her yıl düzenli olarak sürdürdüğü yatırımlarıyla Türk ekonomisine katkıda bulunmaya devam ediyor. Oyak Renault, örneğin son 10 yılda; her yıl düzenli olarak sürdürdüğü yaklaşık 50 ile 250 milyon dolar tutarındaki yatırımları ile Türk ekonomisine katkıda bulunmaya devam etti. Türk pazarının yanı sıra 100’den fazla ülkeye 3 model 5 farklı kasadan oluşan ürünleriyle ihracat yapan Oyak Renault, pazar ve ürün çeşitliliğinin verdiği avantajlarla bundan sonra da Türk ekonomisine katkıda bulunmaya devam edecek.
Haberin Kaynağı : Renault Kurumsal İletişim
02.12.2013