PAGDER “Dünya Plastik Atlası” Sektöre İhracat İçin Işık Tutacak
PAGDER, küresel krizin etkisiyle değişen ve zorlaşan dünya rekabetinde plastik sanayicilerinin kullanabileceği verileri üretmek üzere geniş kapsamlı bir çalışma başlattı. Hazırlıkları son aşamaya gelen “Dünya Plastik Atlası” ile her ülkedeki plastik ürün, hammadde ve makine pazarları hakkında bilgi ve alternatiflere yönelik analiz kullanıma sunulacak. Dünyayı, coğrafi konumlarına göre 6 ayrı kitaba ayıran ve her bir co
PAGDER, küresel krizin etkisiyle yeniden oluşan dünya rekabet ortamında üyelerinin ve plastik sektörü mensuplarına, 97 ülkenin plastik mamul, hammadde ve makine sektörlerine yönelik kapsamlı bilgileri içeren “Dünya Plastik Atlası” adlı yayın dizisini hayata geçiriyor.
Yayın kapsamında Dünyadaki bölgesel yapılanmalar dikkate alınarak 6 kitap yayınlanacak. Her bir kitapta alt bölgelerle birlikte o bölgeye giren ülkeler gruplanarak incelenecek. Yayınların tamamında 97 ülke bilimsel analiz yöntemleriyle incelenerek, hem kapsamlı veri ortaya konulacak, hem de o ülkelerdeki pazarlara girmek için yol haritası ve tavsiyeler yer alacak.
Proaktif bir çalışma örneği olarak ortaya çıkan ve “Dünya Plastik Atlası” adı verilen çalışma kapsamında; Afrika, Amerika, Orta ve Batı Asya, Doğu-Güney Doğu Asya-Okyanusya, Doğu ve Batı Avrupa, Kuzey ve Güney Avrupa olmak üzere belirlenen 6 ayrı alan için özel birer kitap yayınlanacak.
Yayınlarla, plastik sanayicileri, makine ve hammadde üreticileri-satıcılarının “hangi ülkede, hangi ürünle, kimlerle ve nasıl rekabet edeceğini” görme ve incele fırsatı bulacak.
Hangi veriler üretiliyor?
GTİP sınıflandırmasının kullanıldığı Dünya Plastik Atlası’ndaki analizlerde; her bir ülke dünya ticaret verilerinden elde edilen istatistikler ve rasyolar yardımıyla yorumlandı. Analize konu ülkenin ithalat talebinin neredeyse tamamını karşılayan ülkeler kapsama alındı. İncelenen ülkenin iç pazarının plastik mamul, hammadde ve makine açısından mevcut durumları belirlendi. Yine her bir ülkenin pazarının potansiyeli analiz edildi.
Bütünleyici bir bakış açısıyla; Türkiye’nin bu pazarlara yaptığı toplam ihracat, plastik sektörünün bu toplam içindeki payı ve son dönemlerdeki ithalat talep büyümesi ülke bazında incelendi. Türkiye’nin bu ülkeye ihracatı, pazarın ve ihracatın büyüme oranı, alt sektör kırımları belirlendi.
Analizlerde, Türkiye’nin alt sektör bazında yaptığı ihracatın birim fiyatı ve söz konusu ülkenin bu alt sektörde yaptığı ithalatın birim fiyatları; dış ticaret alanında detaylı bir analize imkan veren BACI veri seti kullanılarak karşılaştırıldı ve plastik ihracatçısına fiyat-kalite ekseninde bir analiz fırsatı sunuldu.
Ayrıca analiz edilen her bir ülkede, mamul, hammadde ya da makine üreticisinin, sektörün hangi alt kırılımda rekabetçi olabileceği, bu alanlarda hangi ülkelerle rekabete gireceği, ihracat yaptığı bu pazara yayılma potansiyeline yönelik veriler üretildi.
Plastik sektöründe Türkiye’de ilk defa her bir ülke için “hangi ürünlerde rekabetçi olunabilir” analizi yapıldı. Dünya Plastik Atlası’nda ele alınan ülkelerde, Türkiye’de ilk defa bir analizde kullanılan filtreleme yöntemiyle veri de üretildi. Bu veriyle, plastik ihracatçılarının belirlenen pazarların özellikleri (büyüme potansiyeli, rekabet edilen ülkelerin fiyat stratejileri vb.) dikkate alınarak hangi alt sektörlerde rekabetçi olacağı ve ihracat yapması
gerektiği yorumlandı.
Haberin Kaynağı : PLASFED DERGİSİ
14.01.2014