PAGDER Tanıtım ve İhracat İçin Hedef Ülkelerde Ofis Açacak
PAGDER, yurt dışında tanıtım ve ihracat amaçlı ofisler açmak için harekete geçti. Ekonomi Bakanlığı destek kapsamında uygulanacak projenin
hangi ülkelerde gerçekleştirileceğine yönelik anket çalışması
Plastik Sanayicileri Derneği (PAGDER) Ekonomi Bakanlığı tarafından uygulanan destek programı kapsamında yurt dışında tanıtım ofisleri açmak için çalışma başlattı. Tanıtım ofislerinin, Ekonomi Bakanlığı’nın “Hedef ve Öncelikli Ülkeler” kapsamında bulunan ülkeler öncelikli olarak açılması kararlaştırıldı.
PAGDER’den yapılan açıklamada, üyelerin ve sektör mensuplarının ürettikleri mamul ve makineleri yurt dışında tanıtmak ve satışını artırmak amacının taşındığı belirtilerek, Ekonomi Bakanlığı’nın bu türden faaliyetlere yönelik destek programından yararlanılmasının planlandığı kaydedildi. Ayrıca, PAGDER çalışmaların zenginleştirilmesi ve ofi s-showroom açılacak ülkelerin belirlenmesi amacıyla bir anket çalışması başlatarak sektörün görüşlerini almaya başladı. PAGDER Başkanı Hüseyin Semerci yaptığı değerlendirmede, “Sektörümüzün gelişimi açısından önemli bir fırsatı kullanmak istiyoruz. Projemizin temel çerçevesini belirledik ve sektör mensupları ile birlikte şimdi detaylandırmak istiyoruz. Anketimiz bu açıdan önemli. PAGDER olarak sektörün gelişimi açısından kamu desteğini de kullanarak, mensuplarımıza en az maliyetle maksimum faydayı sağlayacak bir girişim başlatmaktan dolayı son derece heyecanlıyız” dedi.
PAGDER projesi
Her ülkede açılacak tanıtım birimlerinin ofis ya da showroom olarak yapılandırılabildiği hatırlatılan açıklamada, Ekonomi Bakanlığı’nın sektörü temsil niteliği bulunan kuruluşların yurt dışındaki tanıtım-pazarlama amaçlı birimlerini 2010’dan bu yana (2010/6 sayılı Tebliğ) desteklediği kaydedildi. Desteklerin, sadece ofis ve showroom ile sınırlı olmadığı, fi rmaların tanıtım, marka tescil giderlerinin de desteklendiği hatırlatıldı.
PAGDER’den yapılan açıklamada, bu tebliğ kapsamında oluşturulacak tanıtım ofi sleri veya showroomlara yönelik olarak sektörden görüş toplamak amacıyla çalışma başlatıldığı bildirildi. Önceliğin, daha fazla destek verilmesi sözkonusu olduğu için Ekonomi Bakanlığı tarafından ilan edilen hedef ve öncelikli ülkelere verildiği belirtilen açıklamada, sektör mensuplarına yönelik anketin de açıldığı vurgulandı. Tebliğ kapsamında belirtilen “İşbirliği Kurumu” tanımına dayalı olarak PAGDER’in uygulayıcı konumunda olduğu hatırlatılan açıklamada yurt dışı ofi sler; “Hedef ülkeler kapsamında her bir ülkede (birimde) 15 sektör mensubunun katılımıyla Türkiye plastik sektörünü temsil edecek, plastik sanayicimizle hedef pazarlar arasında köprü oluşturacak ve yurt dışı ofislerin, kurulum, işletim organizasyonlarını yapacaktır” denildi.
Projede, PAGDER tarafından organize edilecek her bir yurt dışı tanıtım ofi sinde proje ortağı olarak yer alacak şirketlerin PAGDER’e üye olması şartı aranacak. Doğrudan rekabet içinde bulunan f rmaların aynı ofis- show roomda yer alması halinde başvuru önceliği dikkate alınarak karar PAGDER tarafından verilecek.
PAGDER projesinde, açılacak yurt dışı ofis veya showroom birimlerinin, sektörden gelecek talepler doğrultusunda zenginleştirilmesi- çeşitlendirilmesi planlanan taslak görevleri şöyle belirlendi:
1. Proje ortağı firmalarca üretilen mamullerin ve makinelerin yıl boyunca sahada sıcak tanıtımının yapılması,
2. Proje ortağı firmaların temsilcilerine sekreterya hizmetinin verilmesi, toplantılarının ve randevularının organizesi, ofis içinde toplantı odası tahsisi ve ofis imkanlarından faydalandrılması,
3. Proje ortağı firmaların temsilcilerine hedef ülkeyi ziyeretleri esnasında havaalanından başlayıp havaalanında sonlanan süre zarfınca refakat edilmesi,
4. Proje ortağı firmaların temsilcilerine tercümanlık ve rehberlik hizmetlerinin verilmesi öncelikli görev tanımı olarak belirlendi.
Ekonomi Bakanlığı, yurt dışı tanıtım, ofis ve showroom destekleri kapsamında, açılacak birimin ofis, showroom, depo veya reyon olması halinde giderlerin yüzde 60’ı oranında ve en fazla yıllık 100 bin Dolara kadar, dört yıl süreyle destek veriyor.
Tanıtım faaliyetleri kapsamında ise Türk televizyonları ya da yurt dışında Türkçe yayın yapan tv ve gazeteler dışında kalan görselyazılı basına verilen reklamlar, sponsorluk, internet sitesi tasarımı ve faaliyetleri, outdoor reklamlar, katalog, broşür eşantiyon vb. tanıtım malzemeleri, yüzde 60 oranında ve yurt dışı birimin bulunduğu her bir ülke için yıllık en fazla 150 bin Dolar tutarında dört yıl süreyle destekleniyor. Yine şirketlerin yurt içi marka tescil belgesine sahip oldukları markalarının yurt dışında tescili ve korunmasına ilişkin giderlerin yüzde 50’si en fazla 50 bin Dolara kadar dört yıl süreyle destekleniyor. Açılacak Yurt Dışı Tanıtım Ofi slerinin Ekonomi Bakanlığınca Belirlenen Hedef ve Öncelikli Ülkelerde olması halinde destek oranı 10 (on) baz puan yükseltilerek uygulanıyor.
Ekonomi Bakanlığı tarafından belirlenen “Hedef ve Öncelikli Ülkeler” şöyle: ABD, G. Kore, Kenya, Romanya, Almanya, Gana, Kolombiya, Rusya, Angola, Güney Afrika Cum., Kuveyt, S. Arabistan, Arjantin, Hindistan, Libya, Singapur, Azerbaycan, Irak, Malezya, Slovakya, Bir. Arap Emirlikleri, İran, Meksika, Şili, Brezilya, İsveç, Mısır, Tanzanya, Cezayir, Japonya, Nijerya, Türkmenistan, Çin Halk Cumh., Kanada, Norveç, Ukrayna, Endonezya, Katar, Peru, Ürdün, Etiyopya, Kazakistan, Polonya, Vietnam.
Haberin Kaynağı : PLASFED DERGİSİ
21.01.2014