PAGEV, 9. Türk Plastik Endüstrisi Kongresi'ni Düzenledi Otomotiv Plastikleri Mercek Altına Alındı
Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Vakfı (PAGEV) tarafından her yıl geleneksel olarak düzenlenen ‘Türk Plastik Endüstrisi Kongresi’ bu yıl “otomotiv plastikleri” teması ile gerçekleştirildi.
Otomotiv sektöründe plastik kullanımının avantajları ve sektördeki teknolojik gelişmelerin tüm boyutları ile tartışıldığı kongreye; Farplas, Bplas, Engel, Erema, Karel Kalıp, Eurotec, DuPont, Sabic Otomotiv, LyondellBasell, Polyone, DSM gibi otomotiv ve plastik sektöründe dünya çapında faaliyet gösteren şirketlerin temsilcileri ile Kompozit Sanayicileri Başkanı Şekib Avdagiç konuşmacı olarak katıldı.
PAGEV Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Eroğlu’nun açılış konuşmaları ile başlayan kongrede ayrıca ‘Plastiklerle Hafifletilmiş Araçlar’ konulu bir panel de yer aldı. Farplas CEO’su Ömer Burhanoğlu’nun moderatörlüğünde gerçekleştirilen panelin diğer panelistleri; TAYSAD’dan Dr. Mehmet Dudaroğlu (Yönetim Kurulu Başkanı), Tofaş’tan Semih Ertürk (Kimya Mühendisi-Polimer), Farba Odelo’dan Ahmet Bayraktar (Yönetim Kurulu Başkanı), Mercedes Benz Türk’ten Sami Doğru (Geliştirme Kısım Müdürü) ve Avitaş’tan Halid Avdagiç (Genel Koordinatör) olarak sıralandı.
Kongrede plastik malzemelerin teknolojik gelişmeler ve kullanım avantajları ile bir otomobil için; konfor ve güvenlikten taviz vermeden yüksek performans, düşük üretim ve kullanım maliyetleri ile birlikte hafif bir malzeme olarak önemli ölçüde yakıt tasarrufu sağladığı belirtildi. Ayrıca dünyada yeni otomobillerde karoseri ve hatta motoru dahil olmak üzere plastik uygulamaları ile ilgili inovatif yaklaşımlar üzerindeki çalışmaların tüm hızıyla sürdürüldüğü örnekler ile açıklandı.
Türkiye’de de yerli otomobil üretimi için start verilmiş durumda. 2020 yılına kadar üretimine başlanması planlanan yerli otomobil ile ilgili teknolojik araştırmalar da devam ediyor. Ülkede petrol üretiminin olmaması ve dünyanın en pahalı benzininin kullanılması araştırmalarda yakıt tasarrufunu ön plana çıkarıyor. Yakıt tasarrufu otomobillerinin hafifletilmesini işaret ederken, hafiflik için otomotiv sektöründeki plastik yan sanayinin önemi de ortaya çıkıyor. Örneğin; modern bir otomobilde 100 kg’lık plastik 200-300 kg’lık diğer malzemelerin yerini aldığında, söz konusu otomobilin 150 bin kilometrelik ömründe yaklaşık 8 bin 500 litrelik yakıt tüketimi 750 litre gibi önemli bir oranda azalıyor. Bu doğrultuda yapılan hesaplar, Batı Avrupa’da petrol tüketiminin yılda 12 milyon ton, karbondioksit salınımının ise yılda 30 milyon ton azaldığını gösteriyor. Otomotiv sektörü çevreye zarar vermeyen ekonomik araçlar üretmek için; plastik ve kauçuk ürünleri ağırlıklı olarak aracın; iç giydirme, koltuk, tampon, kaput altı, döşeme, ön konsol, yakıt sistemleri gibi bölümlerinde kullanıyor.
Son beş yıllık sektör verileri incelendiğinde Türkiye’de toplam plastik üretiminin yüzde 3-5’lik bölümünün otomotiv plastiklerine ait olduğu görülüyor. 2013 yılında otomotiv sektörü üretiminde 281 bin ton plastik ve 156 bin ton kauçuk kullanırken; bir aracın toplam ağırlığının yüzde 11’ini plastikler, yüzde 6,1’ini ise kauçuk oluşturuyor.
Haberin Kaynağı : TAYSAD
18.03.2015