Paris Equip Auto 2013 Fuarı’nda "Türk" Rüzgarı
OİB, Otomotiv Endüstrisini Paris’e Taşıdı.
Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB), ‘Paris Equip Auto 2013’ fuarında Türk otomotiv endüstrisinin kalitesini sergiledi, yeni pazarların kapısını araladı.
OİB Başkanı Orhan Sabuncu, “Fuarlarda kısa vadede sonuç alınmasa da uzun dönemde bunun ihracata ve kaliteli ‘Türk Malı’ algısına olumlu yansıdığını görüyoruz” dedi.
Otomotiv endüstrisinin yurt dışı temaslarında ülke ülke dolaşan ve yeni pazarlar arayan Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği’nin (OİB) son durağı Paris oldu. OİB’in organizasyonunda ‘Paris Equip Auto 2013 Fuarı’nda Milli katılımla yer alan Türkiye, özellikle tedarik sanayi alanındaki üstünlüğünü fuarda sergiledi.
Otomotiv ana ve yan sanayi firmalarını buluşturan Avrupa’nın önemli fuarlarından olan ‘Paris Equip Auto 2013’te bu yıl Türkiye’nin yanı sıra aralarında Çin, Arjantin, Hindistan, Malezya’nın da bulunduğu 11 ülke milli katılımla yer aldı. Toplamda bin 212 firmanın katıldığı fuarda debriyaj aksamlarından motor sübaplarına, araç motoru ve yedek parçalarından fren sistemlerine, oto akülerinden süspansiyon parçalarına kadar bir araçta olması gereken her türlü ürün sergilendi.
14 firma görücüye çıktı
OİB Başkanı Orhan Sabuncu’nun liderliğinde fuarda yer alan 14 Türk firması, başta Fransız ana ve yan sanayi olmak üzere birçok global marka yöneticisinin yoğun ilgisiyle karşılaştı. Katılımcı firma temsilcileri beklenenin üzerinde bir ilgiyle karşılaştıklarını belirtirken, fuarı değerlendiren OİB Başkanı Sabuncu da yeni pazar arayışlarının her platformda sürdüğünü vurguladı.
‘Kalitemizi tanıtıyoruz’
Sabuncu, “Rusya’dan Çin’e Brezilya’dan Fransa’ya kadar dünyanın her yerinde otomotiv endüstrimizi tanıtıyoruz. Katıldığımız her fuarda da Türk otomotiv endüstrisi olarak büyük ilgi görüyoruz. Bu tür etkinliklerde hemen sonuç almak mümkün olmasa da uzun vadede bakıldığında ve artan ihracatımız göz önünde bulundurulduğunda fuarlarda firmalar arasında başlayan ikili ilişkilerin uzun vadede sektörümüze olumlu yansıdığını gözlemliyoruz. İhracatımızı ve kaliteli Türk malı kavramını bu ilişkilerle daha ileriye taşıyoruz” diye konuştu.
Fransa’ya ihracat 2013’te yüzde 8 arttı
Fransa, Türkiye’nin otomotivde en önemli ihracat pazarlarından biri olup, 2012 yılında bu ülkeye 2.3 milyar dolar dış satış gerçekleştirildi. Almanya’nın ardından en fazla dış satış yapılan ikinci ülke olan Fransa’ya yine 2012 yılında binek otomobillerde bir milyar dolarlık ihracat yapılarak, bu mal grubundaki en büyük pazar konumuna ulaşıldı. Yan sanayide de 607 milyon dolarlık dış satışla bu ürün grubunun ikinci en büyük pazarı Fransa oldu.
2013 yılı Ocak-Eylül döneminde Fransa’ya yönelik otomotiv ihracatı ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8 arttı ve 1.8 milyar dolar olarak gerçekleşti. Fransa, bu dönemde de Almanya’nın ardından otomotiv sektöründe en fazla ihracat yapılan ikinci ülke konumunda. Bu yılın 9 aylık döneminde Fransa’ya binek otomobillerde 741 milyon dolarlık ihracat yapıldı ve bu ürün grubundaki en önemli pazar oldu. Yan sanayi ihracatı da aynı dönemde 572 milyon dolar olarak gerçekleşti ve Fransa bu ürün grubundaki ikinci en büyük pazar olmayı sürdürdü.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
20.11.2013