PARMET, Yıl Sonunda Yeni Fabrika Binasına Taşınacak
2003 yılında İstanbul’da kurulan ağırlıklı olarak beyaz eşya sanayine hizmet veren PARMET Yedek Parça ve Kalıp Sanayi’nin yöneticisi Makine Yüksek Mühendisi Burak Özkiper’den şirketleri ve faaliyet alanları hakkında bilgi aldık.
PARMET’in kurumsal kimliği ve tarihçesi hakkında bilgi verir misiniz?
Burak Özkiper: PARMET Yedek Parça ve Kalıp Sanayi Dış Tic. Ltd. Şti. 2003 yılında İstanbul’da kuruldu. 2004 yılında büyüyen hedefler çerçevesinde İstanbul Kurtköy bölgesine daha büyük bir alana taşınmamız ve yeni yatırımlarımızı makine, kalıp, imalat, tasarım ve diğer alanlarda büyüterek bu dalda ana sanayilere hizmet vermekte ve saygınlıklarını kazanarak sürdürmekteyiz.
PARMET, sac metal pres baskı ve seri imalat sanatında yenilikçi kavramlara öncülük etmiş, bugün profesyonel ve yetenekli teknik ekibi ile kaliteden ödün vermeden başarılı sonuçlar ile geleneğini sürdürebilmekte ve bu sektörde ana sanayilere, yan sanayi olarak hizmet vermektedir.PARMET, müşteri yaklaşımı ile sektöründe sac metal yedek parça ve ürün imalatı konusunda, pazardaki en önemli aktörlerden biri olmayı kendisine vizyon edinmiştir. Bugün büyüyerek ilerleyen sürecimizde müşteri portföyümüze birçok farklı sektörleri de ekleyerek, yeni ürünlerimiz ile 2013 senesi içerisinde mevcut 2000 metrekarelik kapalı alandan 4000 metrekare kapalı alana sahip yeni yerimize geçiş için hazırlıklarımızı sürdürmekteyiz.
Makine ekipmanınız, üretim kabiliyetiniz, üretimini yaptığınız ürünler nelerdir? Kalite sistem uygulamalarınızda hangi belgeler var?
Burak Özkiper: PARMET, sac metal kalıp tasarım ve imalatı, ürün montaj hatları ve diğer imalat teknikleri ile 30 ton ile 400 ton arası farklı özelliklerde ki pres hatları ile 6 mm sac kalınlığına kadar prograsiv ve seri imalat yapmakta müşterilerin istemiş oldukları kalite, termin ve özel şartlarını en iyi şekilde ürünlerine aktarabilmektedir.
Ağırlıklı olarak beyaz eşya, ısıtma-soğutma, elektrik-elektronik, kilit, havacılık ve diğer sektörlere yedek parça imalatları yapmaktadır. Kalite belgemiz olarak ISO 9001-2008 mevcuttur, 2014 senesi sonu için AS 9100 belgesi için hazırlıklar başlamıştır.
Üretiminizin iç pazar- ihracat oranı nedir? İhracat varsa yaptığınız ülkeler hangileridir?
Burak Özkiper: Firmamızın direkt ihracat oranı üretimin %20’si kadardır. Endirekt %30’dur. Direkt ihracatlarımız arasında en yoğun olarak Slovakya ve İtalya yer almaktadır. En direkt olarak çeşitli Avrupa ülkeleridir.
2012 yılı nasıl geçti? 2013 yılındaki beklentileriniz ve hedefleriniz nelerdir? Yeni yatırım planlarınız var mı?
Burak Özkiper: 2012 yılının ilk yarısı ana sanayilerin düşen satış talepleri karşısında temkinli olması, sıfır stok, maliyet, imalat ve tasarruf politikası ile 2011 yılına göre yavaş başlamıştır. İkinci yarısı artan talepler üzerine üretimler hız kazanmış ve yeni sektörlerin ve yatırımların oluşumu ile ilk yarı kaybı önlenmiş hattaki üzerine geçilmiştir. 2013 yılı başlangıcı bir evvelki senenin stratejik olarak tekrarı olmuş bazı sektördeki ana sanayilerin ciddi oranda satışları ve karlılığının azalmasına rağmen bazı ana sanayilerin de 2. mali dönem başlangıcı ile tam tersine yeni tasarım ve modelleri ile hızlı satış ve yüksek üretimleri başlamıştır.
Bu durumda 2013 yılı ikinci yarısı tüm sektörlerde ciddi bir satış rekabeti oluşacağı, seneye girerken hedeflediğimiz üretim adetleri ve yeni tasarım aşaması bitmekte olan yeni ürünlerin devreye girişi ile hedeflenen değerler içerisinde kalınabileceğini göstermektedir.
Türkiye’de Beyaz eşya Ana ve Yan sanayinin gelişimini değerlendirir misiniz?
Burak Özkiper: Ülkemizde ki beyaz eşya, ısıtma-soğutma ve diğer sektörler ürün ve markası ile dünya ülkeleri arasında ilk sıralardadır. Bu sıralamayı koruyabilmek adına yeni stratejik planları ile büyümekte ve gelişmekte, yan sanayiler de bu sürece uyum sağlamaktadırlar.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
23.07.2013