Pirelli 2014 Yarıyıl Finansal Sonuçlarını Açıkladı
Premium segmentin lideri Pirelli, ilk yarıyılda 617 milyon TL ciro elde etti
Premium lastik sektöründeki konumunu güçlendiren Türk Pirelli, 2014 yılının ilk yarıyılında 617 milyon TL’lik ciro elde etti. Ocak-Haziran döneminde, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla cirosunu yüzde 10 oranında artıran Türk Pirelli, faiz ve vergi öncesi karını ise geçen yıla oranla yüzde 100 artırdı.
Türk Pirelli CEO’su Mete Ekin, 2014 yılında Türkiye lastik pazarında yüzde 3’lük bir büyüme öngördüklerini belirtirken, premium segment ve kış lastiklerindeki büyümenin de etkisiyle 2014 yılını yüzde 8’lik bir artış ve 1,3 milyar TL’lik bir ciroyla tamamlamayı hedeflediklerini söyledi.
2014 yarıyıl finansal sonuçlarını açıklayan Türk Pirelli, ilk altı ayda, bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 10 oranında artışla, 617 milyon TL ciro elde etti. Son 5 yılda cirosunu yüzde 8, karlılığını da yüzde 57 oranında artıran Türk Pirelli, Haziran ayı sonu itibariyle faiz ve vergi öncesi karını da 61 milyon TL’ye çıkardı.
Premium segmentin lideri
Türk Pirelli’nin ilk altı ayda elde ettiği başarının arkasında premium segmentte yakalanan ivme yer alıyor. 2014 ilk altı ayı itibarıyla premium segmentte yüzde 30 büyüme kaydeden Türk Pirelli, 2014 yılı sonu için bu segmentteki büyümesini yüzde 40 olarak belirledi. Türk Pirelli, karlılığının yüzde 60’ını premium segment satışlarından elde ediyor.
Mete Ekin : “Premium stratejimiz ile doğru yoldayız”
Türkiye lastik pazarının yaklaşık 21 milyon adet olduğunu belirten Türk Pirelli CEO’su Mete Ekin, “Otomotiv pazarının yüzde 50’lik bir diliminin 15 inç jant ve üzerindeki araçların oluşturduğunu düşündüğümüzde, Premium segmente yönelik stratejimizin doğru olduğunu gördük. İlk altı ay sonunda elde ettiğimiz rakamlar da bunun bir göstergesi” dedi.
“Premium segment 3 kat hızlı büyüyor”
Türkiye’de premium segmentte yüzde 20 pazar payı ile lider olduklarını ifade eden Mete Ekin “Tüm dünyada premium segment, diğer segmentlere göre 3 kat daha hızlı bir büyüme gösteriyor. Biz de stratejimizi buna göre belirledik ve 2014 yılının ilk 6 ayında hem bu segmentteki büyüme trendimiz, hem de kış lastikleriyle ilgili yönetmeliğin kamuoyunda bilinçli davranışı beraberinde getirmesi ile karlılığımızı yüzde 100 artırdık” dedi.
“Şartları zor olsa da 2014 sonunda pazar büyür”
2014 yılının, seçimler, ÖTV artışı, otomotiv sektöründeki daralma ve kredi kartlarıyla yapılan alışverişlere yönelik sınırlamaların etkisiyle zor bir yıl olduğunu söyleyen Mete Ekin, “Ancak böyle zor koşullarda hep söylediğimiz gibi, tüketicilerimiz yeni otomobil alımı yapmasalar da güvenlikleri açısından hayati önem taşıyan lastiklerini yenileyeceklerdir. Tüm bunların ışığında ve artan kış lastikleri bilincinin etkisiyle, 2014 yılında öngörümüz pazarın ortalama yüzde 3 oranında büyüyeceği yönünde. Türk Pirelli olarak 2014 yılında, premium segment ve kış lastiklerindeki büyümemizin etkisiyle ciromuzun yüzde 8 artışla 1,3 milyar TL’ye ulaşmasını hedefliyoruz’’ dedi.
Haberin Kaynağı : LOBBY PR
04.08.2014