PLASFED İzleme Raporu: Plastik inşaat Malzemeleri ve Ambalajda Dış Ticaret Fazlası Sürüyor
PLASFED 2012 ilk yarı izleme raporu sonuçlarına göre, plastik inşaat malzemeleri ve plastik ambalaj ürünlerinde Türkiye ilk altı ay sonunda dış ticaret fazlası verdi. Dış ticaret fazlasının yıl sonunda da süreceği tahmini yapıldı.
Türkiye’nin net ihracatçı olduğu “Plastik İnşaat Malzemeleri”nde, 2012 yılı sonu itibariyle 2012 yılında dış ticaret fazlası 563 bin tona ve 1,2 milyar dolara yükselmiş olacağı öngörülüyor.
”PLASFED Plastik İnşaat Malzemeleri 2012 İlk Yarı İzleme Raporu”nda yapılan tahminlere göre, Türkiye’nin toplam plastik mamul üretiminde yüzde 22 paya sahip olan plastik inşaat malzemeleri sektöründe, 2011 sonunda 1,01 milyar Dolarlık dış ticaret fazlası, bu yılın sonunda 1,2 milyar Dolara yükseleceği öngörülüyor.
Raporda, 2011 yılında 1,45 milyar dolarlık 565 bin ton ihracatı gerçekleşirken, yılın ilk altı ayı sonunda 774 milyon Dolarlık 315 bin ton ürün ihracatı yapıldı. Yıl sonu itibariyle 1,55 milyar Dolarlık 631 bin ton ürün ihracatı yapılması bekleniyor. Bu projeksiyona göre, plastik inşaat malzemesi ihracatı, 2011 yılına göre miktar bazında yüzde 12, değer bazında ise yüzde 7 oranında artacak.
2012 sonunda ithalatın ise 388 milyon Dolar değerinde ve 68 bin ton miktar olarak gerçekleşmesi bekleniyor. Bu yılın ilk altı ayı sonunda 194 milyon Dolar değerinde 34 bin ton mamul ithal edildi. İthalatın, bu yılın sonunda bir önceki yıla göre miktar ve değer bazında yüzde 11 gerileyeceği tahmin ediliyor. Bu ürün grubunda en fazla ithalat, plastikten tüpler, borular, hortumlar, conta, dirsek ve rakorlardan oluşuyor. PLASFED raporuna göre, Türkiye’de profil, temiz su boruları, pis su boruları, boru bağlantı elemanları, pencere sistemleri, banyo ve mutfak evyeleri ve hortum gibi plastik inşaat malzemesi üreten 697 firma bulunuyor. İstanbul, İzmir ve Ankara’da faaliyet gösteren firmaların sayısı ise bu sayının yaklaşık yüzde 63’ünü oluşturuyor. PLASFED Başkanı Selçuk Aksoy, plastik inşaat malzemeleri sektörüne yönelik olarak, “Sektör üretim gücüyle yerli inşaat sektörüne rekabetçi avantaj sağlarken, aynı zamanda verdiği dış ticaret fazlasıyla Türkiye’ye küresel pazarlarda bu alanda iyi bir oyuncu olma fırsatı veriyor” değerlendirmesini yaptı.
Haberin Kaynağı : PLASFED DERGİSİ
07.01.2014