Plastik Sektörüne İran Fırsat Kapılarını PAGDER Açıyor
Bölgenin en önemli ekonomilerinden biri olan ve yaptırımların hafi fl ediği bir dönemde Türk plastik sektörü için yeni fırsatlar sunan İran’a ihracat ve işbirliklerinin kapısını PAGDER açacak. PAGDER ile NPC (National Petrochemical Company) imzaladığı anlaşma ile PAGDER tarafından temsil edilen İranplast 2016 Fuarı, 13 - 17 Nisan 2016 günlerinde Tahran’da yapılacak.
Fuarı değerlendiren PAGDER Başkanı Reha Gür, “En fazla plastik mamul ihraç ettiğimiz ülkeler arasında bulunan İran, sektörümüz için büyük bir potansiyel sunuyor. Yaptığımız sözleş- me ile Türkiye tek temsilciliğini üstlendiğimiz ve sektörümüze küresel ekonomiye girmek için büyük fırsat sunan İranplast 2016’ya katılım taleplerini toplamaya başladık” dedi. PAGDER, yaptırımların gevşetilmesine yönelik süreç nedeniyle dünya ekonomisiyle entegrasyonu artan İran’ın kapılarını plastik sektörüne açıyor. PAGDER İranplast 2016’nın Türkiye’deki temsilcisi oldu. PAGDER’den yapılan açıklamada, “Türkiye plastik sektörünün küresel pazarlardaki tanıtımlarında öncü rol oynayarak üyelerine ve tüm sektör mensuplarına rehberlik yapan; plastik üreticilerinin dünya çapındaki etkinliklerini artırma vizyonuyla dünya çapındaki çalışmalarına devam eden PAGDER (Plastik Sanayicileri Derneği), İranplast 2016 Fuarı’nın yine Türkiye tek temsilcisi oldu” denildi. 13 - 17 Nisan 2016 tarihleri arasında Tahran’da düzenlenecek “10. İranplast 2016”nın organizasyonunu yürüten NPC (National Petrochemical Company) ile anlaşma imzalayan ve Türkiye’nin en önemli dış ticaret partnerleri arasında bulunan İran’a plastik sektörünün ihracat kapılarını bir kez daha açacak olan PAGDER, fuarın Türkiye temsilcisi olarak katılım çalışmalarını başlattı. Fuara yönelik bir değerlendirme yapan PAGDER Başkanı Reha Gür, Mevcut sorunlarını çözmesinin ardından her geçen gün daha fazla küresel ekonomiye katıldığı önemli bir dönem yaşayan İran’ın Türkiye plastik sektö- rü açısından güçlü bir potansiyel sunduğunu vurguladı. Gür, “En fazla ürün ihraç ettiğimiz 6’ncı ülke durumunda olan İran’a 2014 yılı sonu itibariyle plastik mamul ihracatımız 198 milyon dolar düzeyinde… Hepimiz biliyoruz ki, bu mevcut potansiyelin çok küçük bir kısmı… İran, hammadde tedarik ettiğimiz ülkelerin önde gelenlerinden de biridir. Coğrafi yakınlık, kültürel bağlar, İran pazarının uzun süredir kapalı olmasından kaynaklanan hızlı büyüme potansiyeli, her türlü ürüne olan ihtiyaç, yeniliğe açık, tüketim eğilimindeki kalabalık ve genç nüfus nedeniyle kaçırılmayacak bir fırsat olarak görüyoruz. PAGDER’in organize ettiği dünyanın birçok köşesindeki alanının en önemli, prestijli fuarlar gibi bu fuarda da yer almak, İran pazarının büyüdüğü bu yeni dönemi yakalamak sektörümüze büyük faydalar sağlayacaktır. PAGDER üyesi fi rmalarımız ve sektör mensuplarımızla birlikte İranplast 2016’ya katılarak önemli iş bağlantılarımızı, ihracatımızı geliştirirken; ülkemizi ve Türkiye plastik sektörünü tanıtmak, dünyada kabul gören yüksek kalitemizi İran pazarı ile de tanıştırarak dünya plastik pazarındaki etkinliğimizi daha fazla artırmak amacını da taşıyoruz” dedi. İranplast 50 bin metrekare alanda yapılacak PAGDER’in talep toplamaya başladığı ve iki yılda bir yapılan İranplast Fuarı; hammadde, makine, kalıp ve plastik mamuller açısından büyük imkanlar sunuyor. 2014 yılında, yaklaşık 50 bin m2’lik bir alanda düzenlenen İranplast’a İran’dan ve dünyadan 800 fi rma iştirak etmiş, 68 binden fazla ziyaretçiye ulaşılmıştı. 2016 yılında ise Türkiye’nin yanı sıra ulusal ve uluslararası 850’den fazla fi rmanın fuara katılımı bekleniyor.
Haberin Kaynağı : PLASFED
24.12.2015