Promet, Dünya Markası Olma Yolunda Emin Adımlarla İlerliyor
Promet, 2012 Yılında 6 Milyon Adet Parça Üretti
Ana üretimi fırın üst ızgaraları olup bunun yanında çeşitli sac şekillendirme, tel, lama üretimleri ve yüzey temizleme ile elektro statik emaye kaplama işlemleri de yapan Promet, 2012 yılında 6.000.000’a yakın adet parça üretti. Promet Metal Sanayi Ve Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Okan Taşpınar hem firmaları hem de beyaz eşya sektörü hakkında bilgiler verdi.
Promet’in kuruluşu, fabrika alanı çalışan sayısı hakkında bilgi verir misiniz?
Okan Taşpınar: Promet 1980 yılında İstanbul’da kurulmuştur. O yıllarda döküm olarak üretilen fırın üst ızgaralarında ki döküm kalite sorunlarını, maliyet yüksekliğini, üretimdeki çevresel sorunları ve ürün estetiği gibi problemleri görüp, bu sorunları aşmak adına Türkiye’de bu ürünü sac ve lama demirden tasarlayarak üreten ilk firma olmuştur. Deneme üretimleri ve prototip modeller, ana sanayimizin öncü firmaları tarafından değerlendirilip kabul gördükten sonra fırın sektörü hızlı bir dönüşüme sahne olmuş ve Promet‘in günümüze kadar devam eden süreci başlamıştır. 200 m2 alanda 8 kişi, 3-4 makine ile başlayan üretim, bugün 18.000 m2 alan üzerine kurulu işletmede 150 elamanı, Ar-Ge, kalıphane, elektronik punto kaynak, preshane, yüzey temizleme, elektrostatik emaye ve CNC gibi bölümlere sahiptir. Sanayimize ve ülkemize karşı üstlendiği sorumluluğun bilinci ile çıktığı yolda, kalite felsefesi, yeni ürün gamları ve inovatif fikirleri ile dünya markası olma yolunda attığı adımları pekiştirmeye devam etmektedir. Bu vesile ile Promet’in kurucularından aile büyüklerimiz Ahmet Taşpınar ve Aydın Argun‘u rahmetle ve saygıyla anarken, kurulduğu günden bugüne tüm çalışma arkadaşlarımızı, idarecilerimizi, bize emeği geçenleri ve çözüm ortağımız olan yurtiçi ve yurtdışı tüm ana sanayi firma çalışanlarına da teşekkürlerimizi sunmayı bir borç biliriz.
Ürünleriniz ve üretim rakamlarınız hakkında bilgi verir misiniz?
Okan Taşpınar: Promet ‘in ana üretimi fırın üst ızgaraları olup bunun yanında çeşitli saç şekillendirme, tel, lama üretimleri ve yüzey temizleme ile elektro statik emaye kaplama işlemlerinden oluşmaktadır. 2012 yılı 6.000.000’a yakın adet parça üretilmiştir.
Türkiye’nin ilk fırın ızgara üreticisi olarak sektörün gelişimini değerlendirir misiniz?
Okan Taşpınar: Beyaz eşya sektörü, son 15 yılda büyük bir ivme ile büyümüş günümüze gelindiğinde beyaz eşyada Avrupa liderliğini ele geçirmiş ve bu unvanı başarılı bir şekilde devam ettirmektedir. Bu ünvan, ülkemizde sektörün öncü kuruluşlarının ve yardımcı sanayilerin kendilerini her anlamda fikri ve teknolojik olarak yenilemeleri ile gerçekleşmiştir. Bu arada yaygın olarak‘’yan sanayi’’ diye adlandırılan firmalarımızın aslında, çözüm ortağı gözüyle baktığımızda ‘’yardımcı sanayi’’ olarak adlandırılması gerektiğini düşündüğümden bu sıfatı özellikle kullandığımı belirtmek isterim. Ülkemizde birçoğunun KOBİ olarak adlandırıldığı, yardımcı sanayiler ana sanayinin hedeflerini kendi politika ve hedefleri ile birlikte değerlendirmiştir. Üretkenlik, kaynak yönetimi ve verimlilik, toplam kalite yönetimi, deneyim, sürekli değişim ve gelişim gibi değerleri gerçek anlamda bünyelerinde sindirmiş, bu değerlerini uluslararası standartlara ve şartlara bağlayıp bunları sürekli izleyerek etkinliğini arttırmış ve tüm çalışanlarına bu değerleri aktarıp çalışmalarını bu yönde planlamıştır. Ana sanayimizin öncülüğünde bu değişim ve gelişimi gösteren yardımcı sanayiler bir bütünü oluşturmuş ve bu değer bizi Avrupa liderliğine taşımıştır. Ayrıca sektörümüzün çatı kuruluşlarından olan BEYSAD’ın liderliğinde ana sanayi firmalarımız, ilgili kamu, özel sektör ve çeşitli üniversitelerin uzun süredir üzerinde çalıştıkları bitme aşamasına gelmiş Türkiye Beyaz Eşya Yan Sanayi Strateji Belgesi ‘de sektörün dünü bugünü ve yarınları hakkında bizlere ışık tutacak geleceğe dönük plan ve programlarımızda ortak hareket, ortak akıl ve hedefler oluşturması açısından çok yararlı bir kaynak olacağını da belirtmek isterim. Bugün 26 milyona yakın beyaz eşya üretimi ile büyümeye devam eden sektörümüz, 2013 yılında ülkemizin ihracat hedefleri, Avrupa ‘da ki ekonomik kriz ve daralma, Ortadoğu da ki değişim ve dönüşüm, Afrika ve Asya pazarlarındaki yeni hedefler sayesinde büyümeye devam edeceğini bize göstermektedir. Üretiminin %70’ini ihraç eden bir sektör, bu tecrübesi ve uluslararası markalarıyla bu hedeflere ulaşabilmesinin çok zor olmayacağı düşüncesindeyim.
Yeni ürün çalışmalarınız var mı? Beyaz eşya sektörüne yönelik farklı ürün üretimi yapmayı planlıyor musunuz? Uzun vadedeki hedefleriniz nelerdir?
Okan Taşpınar: Promet olarak bahsettiğim gibi yeni fikirler ve buna yönelik Ar-Ge çalışmaları kesintisiz olarak devam etmektedir. Bu bağlamda 1500’e yakın değişik modelde yaptığımız üretime her geçen gün yeni modeller eklenmeye devam etmektedir. Farklı üretimlerle alakalı 1-2 proje şu an gündemimizde bulunmakta olup bunlarla ilgili çalışmalar ve araştırmalar devam etmektedir. Uzun vadedeki hedeflerimiz ise, sektörümüzde büyüyerek gelişmeye ve öğrenmeye açık olmak, kısaca “MÜKEMMEL BİR BÜTÜN, MÜKEMMEL PARÇALAR GEREKTİRİR. ÜRÜNLERİMİZLE MÜKEMMEL BÜTÜNLERİN VAZGEÇİLMEZ BİR PARÇASI OLMAK İSTİYORUZ” diyerek Promet sloganımızda da belirttiğimiz gibi, çalışanlarımız ve müşterilerimiz için değer yaratan ve güvenilen bir marka olmaya devam etmek istiyoruz.
2012 yılı firmanız için nasıl geçti? Adetsel ve cirosal anlamda artış sağlandı mı? 2013 yılından neler bekliyorsunuz?
Okan Taşpınar: 2012 yılı geçmiş yıllara oranla büyümemizin yavaşladığı bir yıl oldu diyebilirim. Yıllık %10-15 bandında olan büyüme oranlarımızın aksine bu yıl ortalamanın altında bir yıl oldu. Bu yavaşlama sadece bizde değil ana sanayilerimizde ve genel olarak sektörde olduğunu düşünüyorum. Ülke büyüme hızına baktığımızda da aynı oranlar burada da karşımıza çıkmakta. Nedenlerini sorguladığımızda firmasal sebeplerle birlikte sektörel nedenlerin de etkili olduğunu söyleyebiliriz. Bu sonuçlara baktığımızda adetsel ve cirosal hedeflerimizi 2012 yılı ilk yarısında revize etmek zorunda kalarak yılbaşında koyduğumuz hedeflerin biraz altında sayısal ve cirosal hedeflerimize yaklaştığımızı söyleyebiliriz. 2013 yılına baktığımızda yukarıda da kısaca bahsettiğim gibi ülkemizde ve bölgemizdeki gelişmeler neticesinde 2012 yılı daralmayı da göz önüne alırsak 2013 yılının bir önceki yıla göre daha iyi geçeceğini öngöremediğimiz olağan üstü gelişmeler olmadığı taktirde sektörün ve Türk sanayicisinin bu yıldan beklentisinin pozitif olduğu düşüncesindeyim.
İhracat faaliyetleriniz hakkında da bilgi verir misiniz?
Okan Taşpınar: Promet toplam satışının %15’ine yakın bir kısmını ihraç etmektedir. İhracat yaptığı ülkelerin büyük bölümünü Avrupa ülkeleri oluşturmakla beraber, Rusya, Ukrayna ve İran gibi ülkelere de ihracatımız devam etmektedir. İhracatımızın yükseltilmesi için çalışmalarımız yoğun bir şekilde devam etmektedir. Yurtiçi ve yurt dışı fuar katılımları, yerel ve uluslararası yayınlanan dergilerde tanıtım faaliyetleri ve üretici firmalarla bire bir görüşmeler neticesi 2013 yılında da bu oranın artarak devam edeceğini düşünmekteyiz.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
Editör : Özlem Çelebi
19.03.2013