PSA Grubu'nun Uluslararası Satışları Arttı
PSA Peugeot Citroen Grubu'nun uluslararası satışları, 2014 yılının ilk üç ayında, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 7,7 artarken, Grubun cirosu bu yılın ilk çeyreğinde 13,3 milyar avroya yükseldi.
PSA Peugeot Citroen Grubu'nun uluslararası satışları, 2014 yılının ilk üç ayında, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 7,7 artarken, Grubun cirosu bu yılın ilk çeyreğinde 13,3 milyar avroya yükseldi.
PSA Peugeot Citroen Grubu'ndan yapılan açıklamaya göre, 2014 yılının ilk çeyreğinde, Avrupa pazarının canlanması ve Çin'deki hızlı büyümeden destek alan PSA Grubu'nun dünya satışları yüzde 7,7 artış gösterdi. Grup, bununla birlikte döviz kurlarının hızlı düşüşünden olumsuz etkilendi.
Grubun 2014 ilk çeyrek cirosu 2013 ilk çeyreğine kıyasla yüzde 1,9 artarak 13,3 milyar avroya yükseldi. Döviz kurlarının değişiminden büyük ölçüde etkilenen otomobil bölümünün cirosu, Çin'deki ortaklıkların ciroları hariç, 2013 ilk çeyreğine kıyasla bu dönemde yüzde 2 artarak 8,9 milyar avro düzeyine çıktı.
Faurecia'nın cirosu yüzde 3,4 artışla 4,5 milyar avro olurken ve Banque PSA Finance'nin cirosu ise yüzde 7,4 azaldı.
PSA, Avrupa otomobil pazarının yüzde 3 büyüyeceğini öngörüyor
PSA Grubu, 2014 yılında otomobil pazarının Avrupa'da yüzde 3, Çin'de yüzde 10 mertebesinde büyüyeceğini, Latin Amerika'da yüzde 7, Rusya'da ise yüzde 5 küçüleceğini öngörüyor.
En geç 2016 yılında Grup kapsamında pozitif faaliyet nakit akışı (nakit fazlası) ve 2016-2018 döneminde ise toplam 2 milyar avroluk nakit fazlası hedefleniyor. Aynı zamanda otomobil bölümü için 2018 yılında yüzde 2 faaliyet karı, orta vadeli gelecek plan dönemi 2019-2023 için de yüzde 5 faaliyet karı hedefleniyor.
Açıklamada, PSA Grubu'nun 2014'ün ilk çeyreğinde, mali durumunu iyileştirme planlarını şu şekilde sürdürdüğü belirtildi:
İyileştirmenin operasyonel kaldıraçlarının belirlendiği 'Back in the Race' (Yarışa Geri Dönüyoruz) planı Yönetim Kurulu Başkanı Carlos Tavares tarafından duyuruldu. 'Yılın Otomobili' seçilen Peugeot 308, Citroen C4 Picasso ile son lansmanlar başarılı oldu. Peugeot 108, Citroen C1 ve C4 Cactus modelleriyle Çin'de ikinci yarıyılda Peugeot 408 ve ikinci çeyrekte DS 5LS lansmanları duyuruldu.
Çin'deki satışlarda hızlı artış oldu ancak Grup için Rusya ve Latin Amerika pazarlarındaki zorlu koşullar hala devam ediyor. Avrupa'da ise rekabet gücünün artırılmasını ve sabit maliyetlerin azaltılmasını sağlayan yeniden yapılandırma planı sürdürülüyor. Birkaç banka tarafından verilen kombine kredi kalemi daha geniş kapsamlı olarak ve tutarı 3 milyar avroya çıkarılarak yenilendi.
Haberin Kaynağı : Anadolu Ajansı
19.05.2014