"Brisa 2015 Sonu İtibariyle 110 Milyon Dolar Yatırım Hedefliyor"
Brisa Genel Müdürü Hakan Bayman, Brisa, 2015 yılı sonu itibarıyla yüzde 8-10 aralığında bir ciro artışı sağlamayı ve 100-110 milyon dolar düzeyinde yatırım yapmayı hedefliyor dedi.
Bayman, şirketin Yıllık Değerlendirme Toplantısında yaptığı konuşmada, dünya lastik pazarının geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 5 artışla 1,7 milyar toplam lastik satışına ulaştığını, son 5 yıla bakıldığında ise yüzde 28'lik bir büyümeden bahsedildiğini vurgulayarak, Çin ve Hindistan'ın bu büyümenin makineleri olduğunu söyledi.
Avrupa lastik pazarının ise 2012'de yüzde 18, 2013'te yüzde 3 küçüldüğünü belirten Bayman, 2014 yılında ise yüzde 2 büyüdüğünü, bu büyümenin ilk 6 ayda yaz lastiği tarafından geldiğini ifade etti.
Bayman, Türkiye'de lastik pazarının 2014 yılında 20 milyon adet olduğunu, yıllık küçülmenin ise yüzde 1,5 olduğunu belirterek, yenileme pazarında küçülmenin daha çok ticari araç lastiklerinden kaynaklandığını söyledi.
Pazarın son 10 yılda yüzde 50 büyüdüğünü, 2015 büyüme tahminlerinin ise yüzde 3'ün üzerinde olacağını vurgulayan Bayman, 2014 yılında cirolarını 2013 yılına göre yüzde 14, karlılıklarını ise yüzde 30 artırmayı başardıklarını açıkladı.
Şirketin finansal sonuçlarına ilişkin de bilgi veren Bayman, şunları kaydetti:
2014 yılında 2013’e oranla satış gelirlerini yüzde 14, net karını ise yüzde 30 artıran Brisa’nın toplam satış gelirleri 1 milyar 693 milyon TL, net karı ise 186 milyon TL olarak gerçekleşti. Şirketin ihracat gelirleri de 2014 yılında yüzde 24’lük bir artış göstererek 347 milyon TL’den 430 milyon TL’ye yükseldi. Brisa, 2015 yılı sonu itibarıyla yüzde 8-10 aralığında bir ciro artışı sağlamayı ve 100-110 milyon dolar düzeyinde yatırım yapmayı hedefliyor. 1988’den bugüne 920 milyon dolar tutarında yatırım gerçekleştiren Brisa, yaklaşık 2.500 çalışan istihdam ediyor.
Aksaray fabrikasıyla Brisa’nın üretim kapasitesi yüzde 30 artacak
Hakan Bayman, Brisa’nın yolculuğunuzun geleceğini tasarlıyoruz vizyonuyla bir sanayi şirketinden inovasyon şirketine dönüşümünü başarıyla sürdürdüğünü ifade ederek, bu doğrultuda kendilerini bir değer sağlayıcı olarak konumlandırdıklarını belirtti.
Aksaray Organize Sanayi Bölgesi’nde 2018 yılında faaliyete girecek ikinci fabrikanın kendilerini son derece heyecanlandırdığını vurgulayan Bayman, 300 milyon dolarlık bir başlangıç yatırımıyla hayata geçirilen Aksaray fabrikası projemiz, İzmit’teki kapasiteye ek olarak, binek ve hafif ticari segmentinde yıllık 4,2 milyon adet üretim kapasitesi sağlayacak. Toplam üretimim kapasitemiz ise yüzde 30 artacak diye konuştu.
Gelecekte trendlerin değişeceğini ve bunların müşteriye etkisini öngördükleri çalışma hakkında bilgi veren Bayman, çağın gerekliliklerine bağlı olarak otomotiv trendlerinin de değişeceğini anlattı.
Bayman, 2020 itibarıyla uçakların yakıt verimliliği yüzde 2 artsa da uluslararası uçuşlardan kaynaklanan karbon emisyonunun 2005'e göre yüzde 70 artacağının tahmin edildiğini aktardı.
Yenilenebilir enerjinin de kendileri için son derece önemli olduğunun altını çizen Bayman, yüksek verimlilik, yeni sürdürülebilir enerji kaynakları, hafif materyal kullanımı, IT bağlanabilirlik ve yeni tasarımlarla çevreye katkıda bulunduklarını dile getirdi.
Bayman, sürdürülebilirliği ekonomik, toplumsal ve çevresel boyutlarıyla ele aldıklarını ve kurumsal kimliklerinin ayrılmaz bir parçası olarak gördüklerini belirterek, değişen dünyaya ayak uydurulması gerektiğini söyledi.
Karbon salımını son 10 yılda yüzde 26 azaltırken, enerji tasarruflarını ise 2008’e kıyasla 12 kat artırdıklarını vurgulayan Bayman, 2008’e göre kuyu suyu tüketimini yüzde 53 azalttık. 2010 yılına kıyasla, evsel atıklarımız yüzde 36 azaldı. Çevreci ürün ve hizmetlerimizle de sektöre öncülük etmeyi sürdürüyoruz. Binek lastiklerimizin yüzde 28’i Ecopia&Greenways markalı çevre dostu lastiklerden oluşuyor. Lastik kaplama markamız Bandag ile de geçtiğimiz yıl içerisinde yaklaşık 130 bin ticari lastik kaplayarak atıkların azaltmasını sağladık ifadelerini kullandı.
Solar Impulse'a Türkiye'den sponsor olan tek markayız
Hakan Bayman, Brisa'nın sürdürülebilirliği, ekonomik, toplumsal ve çevresel olarak gördüğünü belirterek, tarımda, sporda ve toplumsal alanda verdikleri katkıları anlattı.
İnovasyonun şirketin değişmez bir parçası olduğuna dikkati çeken Bayman, bunun için bir İnovasyon Takımı kurduklarını, bunun şirket içindeki projeleri ticari hale getirmek için çalıştığını anlattı.
Toplumsal tarafta ise araç sahipliğine yeni geçen neslin trafik eğitimine katkıda bulunduklarını vurgulayan Bayman, Lassa Yola Sağlam Çık tırı ile 3 yıldır yollarda 10 binin üzerinde sürücüye ulaşarak sağlık kontrolü yaptıklarını ve onlara trafikle ilgili bilgi verdiklerini dile getirdi.
Bayman, yeni araç sahibi olacaklara yönelik hem teorik hem pratik bilginin eğlenceli şekilde verilebileceği projeyi, bir ortaklarıyla birlikte yakında hayata geçireceklerini açıkladı.
Hakan Bayman, Brisa olarak, dünya turuna çıkan güneş enerjisiyle çalışan uçak Solar Impulse gibi tüm dünyada ses getiren böylesine büyük ve anlamlı bir sürdürülebilirlik projesine Türkiye’den sponsor olan tek marka olmanın gururunu yaşadıklarını söyledi.
Tek damla yakıt kullanmadan, sadece güneş enerjisiyle dünya turu atmak üzere yola çıkan Solar Impulse'ın yenilenebilir enerji kaynaklarının ve temiz teknolojinin gücünü kitlelere göstermesi açısından büyük önem taşıdığının altını çizen Bayman, şunları kaydetti:
Solar Impulse’ın yolculuğunun Türkiye'den de izlenmesi için sosyal medya üzerinde etkin bir çalışma yürüten Brisa, yeni kampanyasıyla yenilenebilir enerji kaynaklarının önemiyle ilgili farkındalık yaratmayı hedefliyor. Kampanya kapsamında 20 Nisan'dan itibaren #gunesledevrialem etiketi ile Instagram, Facebook, Twitter ve Periscope üzerinden 'yenilenebilir enerji ve yolculuğun geleceği' temalarında en güzel içeriği paylaşan kullanıcıların isimleri Solar Impulse'ın kanadı üzerindeki güneş hücrelerine yazdırılacak. Her hafta, jürinin belirleyeceği bir kişi bu tarihi uçuşun bir parçası olma şansını yakalayacak.
Bayman, Türkiye'de nükleer enerji santrali fikrine nasıl baktığına ilişkin soru üzerine ise şu karşılığı verdi:
Dünyanın her yerinde ucuz ve sürdürülebilir enerji ihtiyacı var. Japonya'da 160 tane nükleer enerji santrali vardı. Büyüme ve sürdürülebilirlikle ilgili her şeyde enerji ihtiyacı var. Kişisel görüşüm, yenilenebilir enerji imkanı, güneşi, rüzgarı bol lan ülkede bunu daha dengeli yapıyor olmamız, bu kaynakları daha iyi kullanmamız lazım.
Haberin Kaynağı : Anadolu Ajansı
17.04.2015