"Ortadoğu ve Kuzey Afrika'da Çilek Mağazası Olmayan Ülke Kalmayacak"
Türkiye'nin yanı sıra yurt dışında da mağazaları bulunan Çilek Mobilya, bebek, çocuk ve gençler için tasarlayıp ürettiği koleksiyonları ile Kuzey Afrika ve Ortadoğu'nun da önemli pazarlarında büyümeye devam ediyor.
Türkiye'nin yanı sıra yurt dışında da mağazaları bulunan Çilek Mobilya, bebek, çocuk ve gençler için tasarlayıp ürettiği koleksiyonları ile Kuzey Afrika ve Ortadoğu'nun da önemli pazarlarında büyümeye devam ediyor.
Çilek Mobilya'dan yapılan açıklamaya göre, 1 milyardan fazla nüfus barındıran Afrika kıtasında ilk ihracatını Cezayir ve Mısır'a yapan Çilek, bugün tüm Kuzey Afrika ve Ortadoğu ülkelerindeki satış noktalarıyla hizmet veriyor. Tunus, Mısır, Yemen, İran, Irak, Libya, Cezayir, Fas, Bahreyn, Birleşik Arap Emirlikleri, İsrail, Katar, Kuveyt, Lübnan, Suriye, Suudi Arabistan ve Ürdün'de mağazaları bulunan Çilek, bu coğrafyaların pazar lideri olma hedefiyle ilerliyor.
Çilek, İran'da 8, Kuzey Irak'ta 4, Mısır'da 3, Fas'ta 3, Cezayir'de 3, Libya'da 3 ve Tunus'taki 2 satış noktasıyla Kuzey Afrika ve Ortadoğu'nun gözde pazarlarına ulaşarak, bu coğrafyanın önemli mobilya markalarından biri oldu.
Kuzey Afrika ve Ortadoğu ülkelerinde açtığı mağazalarla bu bölgedeki güçlü satın alma kapasitesinden faydalanan Çilek, faaliyette olduğu her ülkede hem iş ortaklarından hem de çocuklardan ilgi görüyor.
- 66 ülkede 444 satış noktası
Açıklamada görüşlerine yer verilen Çilek Mobilya Yönetim Kurulu Üyesi Talha Çilek, Kuzey Afrika ve Ortadoğu'nun yükselen potansiyeli ve büyüyen pazarlarıyla Türk mobilya sektörü için çok önemli olduğunu belirterek, bu ülkelerde çocuk mobilyasında yerli üretimin sınırlı olması ve özellikle de dizilerle başlayan Türk hayranlığının mobilya sektörünü olumlu etkilediğini ifade etti.
Çocukların evrensel kültürden etkilenerek büyüdüklerini vurgulayan Talha Çilek, Çocukların zevkleri tüm dünyada benzerlik gösteriyor. Kuzey Afrika ve Ortadoğu'daki çocukların beğenileri de aynı. Erkek çocuklar en fazla arabalı yatak ve Black Pirate serisine ilgi gösterirken kız çocukları ise Flora ve Romantic tasarımlarını tercih ediyor değerlendirmesini yaptı.
Çok geniş bir coğrafyada hareket etme kabiliyetine sahip olduklarını aktaran Çilek, Tüm dünyada planlı ve istikrarlı bir büyüme stratejisiyle çalışmalarımıza devam ediyoruz. Günden güne gelişen ekonomisiyle Kuzey Afrika ve Ortadoğu mobilya pazarı da henüz keşfedilmemiş önemli bir fırsat. Biz de bu fırsatı değerlendirerek mevcut satış noktalarımızı artırmaya devam edeceğiz. 2014 yılı içinde Katar ve İsrail'de ikinci mağazamızı, Yemen'de de ilk mağazamızı açacağız bilgisini verdi.
Çilek, bugün 66 ülke ve 444 satış noktasında hizmet veriyor. Çilek Olmayan Ülke Kalmayacak stratejisiyle planlı ve istikrarlı bir büyüme gerçekleştiren Çilek, 2023 yılında tüm dünyada 1.100 mağazaya ulaşmayı hedefliyor.
Haberin Kaynağı : Anadolu Ajansı
03.02.2014