Renault Grubu'nun Cirosu 3. Çeyrekte Yüzde 9,4 Arttı
Renault Grubu'nun cirosu, bu yılın 3. çeyreğinde 2014'ün aynı dönemine göre yüzde 9,4 artışla 9,34 milyar avroya ulaştı.
Renault Grubu'ndan yapılan açıklamaya göre, grup satışları, yüzde 0,2 küçülen global otomotiv pazarında yüzde 1,2 oranında artış kaydetti. Satışlar, 3. çeyrekte 7 bin 288 adet arttı. Yılın ilk yarısında 9 bin 806 adetlik bir artış söz konusuydu. Büyüme trendindeki Avrupa'da satışlar, yüzde 6,5 oranında artış gösterdi. Dönem boyunca gerçekleşen ek 20 bin 802 adetlik satışa rağmen grubun pazar payı 0,3 puan düşerek yüzde 9 oldu.
Kadjar ve Espace modellerinin başarısı ile birlikte Captur ve Clio'nun sağladığı ivme sayesinde siparişler yükseldi ve 2014 eylül sonuna göre 44 bin adet fazla sipariş verildi. Grup, çoğu Avrupa ülkesinde satışlarını önemli derecede artırdı. Özellikle güçlü performansın sağlandığı ülkeler yüzde 25,4 ile Polonya, yüzde 22,3 ile İngiltere, yüzde 21,7 ile Hollanda, yüzde 21,1 ile Portekiz ve yüzde 16,2 ile İspanya oldu.
Renault markası, grubun performansını 23 bin 199 adetlik artışla yukarıya taşıdı. Bu, 2014'ün aynı dönemine göre yüzde 9,8'lik artışa karşılık geldi. Dacia markasının Avrupa'daki pazar payı 0,3 puan azalışla yüzde 2,1 olarak gerçekleşti.
Grubun Fransa satışları 186 adet ile çok düşük bir azalma gösterdi. Pazar payı 3. çeyrekte 1,4 puan azalarak yüzde 24,4 oldu. Renault Clio, tüm segmentlerde halen Fransa'nın en çok satan otomobili konumunda bulunuyor.
-Renault, Brezilya'da konumunu güçlendirdi
Grup satışları, yüzde 12,5'lik daralmanın yaşandığı Amerika'da yüzde 5,3 oranında azaldı. Grubun dünya çapında en büyük 2. pazarı olan Brezilya'da ise Renault konumunu güçlendirdi ve 0,3 puanlık artışla pazar payını yüzde 7,4'e taşıdı. Arjantin'deki satışlar önemli oranda artış kaydetti. 2014'e oranla satış rakamında 5 bin 437 adet artışla yüzde 26,3'lük yükselme yaşandı. Grubun pazar payı 2,6 puanlık artışla yüzde 14,6'ya ulaştı.
Avrasya Bölgesinde pazar payı 1,5 puan arttı. Yüzde 13,9 oranında daralan pazarda grup satışları yüzde 1,2 azaldı. Renault Grubu'nun marjlarını savunmayı hedeflediği Rusya'da pazar payındaki düşüş 0,5 puanla sınırlı kaldı. Grubun satışları yüzde 25,3 küçülmenin yaşandığı pazarda yüzde 29,8 azaldı. 3 aylık dönemde yüzde 23,5 ilerleme gösteren Türkiye pazarında ise grup satışları yüzde 31,6 oranında arttı. Grubun pazar payı 1,1 puan artarak yüzde 17,1'e ulaştı.
Yüzde 6,6 daralan Afrika pazarında, Ortadoğu ve Hindistan bölgesinde grubun satışları yüzde 4,8 düştü ancak pazar payı 0,1 puan artış kaydetti. Yüzde 48,6 küçülmenin yaşandığı Cezayir'de ise grup satışlarında yüzde 36,7 düşüş oldu. Renault Grubu'nun pazar payı 6,4 puanlık artışla yüzde 34'e yükseldi. Grup, 50 bin adetten fazla sipariş alan Kwid satışlarının başlamasına az bir süre kala Hindistan'da 4 bin 818 adet azalan satış rakamı ile 0,7 puan düşüş yaşadı.
Satışların yüzde 11,2 azaldığı Asya-Pasifik bölgesinde ise Renault Grubu'nun pazar payı 3 aylık dönem boyunca sabit kaldı. Çin'de ise grup satışları 6 bin 735 adet düştü. Dönem boyunca satışların 2 bin 770 adet arttığı Kore'de Renault Samsung Motors pazardan daha hızlı büyümeye devam etti. Grubun pazar payı 0,2 puan artarak yüzde 4,5'e ulaştı.
-Grup cirosu 3. çeyrekte 9,34 milyar avroya ulaştı
2015'in 3. çeyreğinde grubun cirosu yüzde 9,4 artarak 9 milyar 336 milyon avroya ulaştı. Otomobil biriminin cirosu da yüzde 10,2 artarak 8 milyar 802 milyon avroya yükseldi. Bu artışın 5,2 puanlık kısmı ortaklara yapılan satışların artışına bağlı olarak gerçekleşti. Diğer kalemler 2,6 puanlık artış gösterdi. Bunda yedek parça&aksesuar, 2. el araç satışları ve Ar-Ge'nin ortaklara fatura edilmesi büyük katkı sağladı.
Satış finansmanı, grubun gelirlerine 534 milyon avro katkı sağladı. Söz konusu kalemde 2014'ün aynı dönemine göre yüzde 2,2 düşüş yaşandı. Düşüşün en büyük nedeni Avrupa'daki düşük faiz oranları ve bazı para birimlerindeki düşüş oldu. Ortalama geri dönen krediler yüzde 12,8 artarak 2015'in 3. çeyreğinde 28,8 milyar avroya ulaştı. Yeni kredi sözleşmelerinin sayısı 2014'ün 3. çeyreği ile kıyaslandığında yüzde 15,2 artış gösterdi.
Açıklamaya göre, bu yıl Avrupa otomobil pazarında yüzde 8, Fransa pazarında ise yüzde 5 büyüme öngörülüyor. Gelişen başlıca pazarlarda 4. çeyrekte istikrarsızlık görülebileceği belirtiliyor.
Haberin Kaynağı : Anadolu Ajansı
03.11.2015