Renault Grubu’nun Cirosu İlk Çeyrekte Yüzde 13,7 Arttı
Renault Grubu’nun cirosu yılın ilk çeyreğinde yüzde 13,7 arttı.
Renault açıklamasına göre, Renault Grubu’nun satışları, dünya otomotiv pazarının yüzde 1,7 artış gösterdiği 2015’in ilk çeyreğinde yüzde 0,8 artarak 641 bin 588 adede ulaştı.
Uluslararası satışlar Brezilya ve Rusya pazarındaki gerileme nedeniyle yüzde 11,3 düştü. Pazarın yüzde 8,9 arttığı Avrupa’da Grubun satışları yüzde 9,9 artış gösterdi. Bu artışta Clio, Captur ve Twingo’nun başarısı önemli rol oynadı.
Pazarın büyümesi ve yeni modellerin Avrupa’daki başarısı Rusya ve Brezilya pazarlarındaki gerilemeyi telafi etti.
Grubun cirosu ilk çeyreklik dönemde, yüzde 13,7 artarak 9 milyar 388 milyon avroya ulaştı. Beklenenden daha güçlü geçen üç aylık dönemin sonucu olarak Renault Grubu, Avrupa pazarına yönelik 2015 öngörüsünü yıllık yüzde 5 büyüme olarak revize etti.
Pazarın yüzde 8,9 arttığı Avrupa’da, Grubun satışları yüzde 9,9 artarak 9,8’lik pazar payına ulaştı. Renault markası yüzde 11,8 büyüme kaydetti. Bu büyümede Clio4, Captur ve Twingo’nun desteği sırasıyla yüzde 17, 27 ve 40 oldu. Dacia markasının satışları yüzde 4,3 büyüme gösterdi.
Grubun en büyük pazarı olan Fransa’da bu dönemdeki satışlar yüzde 3,1 artarak 150 bin 179 adede ulaştı. Yüzde 7,1 artan Renault markası satışları bu büyümeye katkı sağladı.
Özellikle İspanya’da olmak üzere Güney Avrupa’da, satışlar yüzde 44,9 artarak pazar payı yüzde 11,9’a ulaştı. İngiltere’de ise Grup pazar payı kazanmaya devam etti, satışlar yüzde 18 arttı ve pazar payı 8,4 oldu.
Avrupa dışında ise gelişen pazarlar ilk çeyrekte sarsıntı yaşamaya devam etti. Güney ve Kuzey Amerika’da araç satışında ikinci büyük pazar durumundaki Brezilya’da satışlar yüzde 16,1 düşüş kaydetti. Arjantin’de ise pazardaki düşüş trendi devam etti ve yüzde 27,6 azaldı.
Avrasya’da Grubun iki büyük pazarı zıt yönlerde hareket etti. Rusya’da Grubun satışları yüzde 36,3 azalan pazarda yüzde 40,7 düştü. Söz konusu düşüşün sebebi haftalar boyu üretim kesintisine neden olan karlılık muhafaza kararı oldu. Buna karşın, yüzde 50,3 artan pazara sahip Türkiye’deki satışlar yüzde 28,2 arttı.
Afrika, Orta Doğu, Hindistan bölgesinde güçlü satış momentumu devam etti ve Grubun kuzeybatı Afrika ülkelerinde güçlenmesini sağladı. Yüzde 6,2 düşen bu pazarda satışlar yüzde 12,6 artış kaydetti. Logan ise Cezayir ve Fas’ta en çok satılan model oldu.
Pazarın yüzde 4,5 büyüdüğü Hindistan’da ise Renault satışları yüzde 11,4 azalma gösterdi. Bu sebeple Lodgy ve A-Entry lansmanı askıya alındı.
Haberin Kaynağı : Anadolu Ajansı
27.04.2015