Renault-Nissan İttifakı
2012 yılında özellikle gelişmekte olan pazarlarda 2,69 milyar Avro rekor sinerji gerçekleştirdi.
• Sinerjiler önceki yıl gerçekleşen 1,75 milyar Avro’ya göre % 54 artış gösterdi
• Bu yüksek artış oranı ortaklığın sürekli güçlendiğini ortaya koyuyor
• Satın alma, mekanik ve araç mühendisliği bölümleri yine başlıca tasarruf alanları olarak yer alıyorlar
• Sinerjilerin ilerlemeye ve hatta mühendislik dışındaki sektörlerde hızlanarak artmaya devam etmesi bekleniyor
Renault-Nissan İttifakı, önceki yıl erişilen 1,75 milyar Avro’ya göre artarak 2012 yılında 2,69 milyar Avro rekor sinerji seviyesi sergiledi.
% 54’lük bu sıçrama iki üretici arasındaki ortaklığın düzenli olarak geliştiği anlamına geliyor. 1999’dan beri Renault ve Nissan’ı birleştiren çapraz ortaklık, otomotiv sektörünün en kalıcı ve en verimli işbirliği haline geldi. (Filmi izleyin: http://www.media.blog.alliance-renault-nissan.com/news/4350).
Sinerjiler temel olarak maliyet ve harcamaların azaltılması şeklinde gerçekleşti. Her sene, kümülatif etkileri olmadan, sadece yeni sinerjiler dikkate alınıyor.
Renault ve Nissan arasındaki işbirliği, özellikle iki şirketin endüstriyel varlıklarını güçlendirmeye devam ettikleri gelişmekte olan pazarlar başta olmak üzere, dünya çapında artış gösterdi.
Renault-Nissan İttifakı Başkan Yardımcısı Christian Mardrus « Sinerjilerin ve ölçek tasarruflarının artması sayesinde, Renault ve Nissan dünyanın en büyük otomobil üreticileri ile boy ölçüşecek durumda » diyor ve ekliyor « Özellikle Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin gibi gelişmekte olan pazarlarda daha da önemli sinerjiler oluşturmayı umuyoruz. »
Satın alma, mekanik ve mühendislik bölümleri güçlü sinerji potansiyellerini koruyorlar
Önceki yıllarda olduğu gibi, 2012’de sinerjilere en fazla katkıda bulunan sektörler, satın alma (851 milyon Avro), mekanik (709 milyon Avro) ve araç mühendisliği (546 milyon Avro) oldu. Sinerjiler daha çok Asya ve Rusya gibi iki ortağın aynı fabrikalarda araçlar ve mekanik organlar ürettikleri gelişmekte olan pazarlardaki faaliyetlerinden kaynaklanıyor.
Böylece, İttifak’ın Hindistan’da Chennai’daki fabrikası İttifak’ın en geniş ortak platform projesine ev sahipliği yapıyor. 400 bin adetlik yıllık üretim kapasitesine sahip olan tesis yerel pazara ve ihracata yönelik olarak hem Nissan ve hem de Renault modelleri üretiyor.
Rusya’da ise, İttifak Rusya’nın en büyük otomobil üreticisi AVTOVAZ’ın yanı sıra Togliatti fabrikasında araç üretimi yapıyor. İttifak geçen yıl efsanevi LADA markasının üretici firmasının çoğunluk hissesini aldı. Bu işlem, kamu kuruluşu Russian Technologies ile kurulan bir ortak şirket yoluyla gerçekleşti.
Güney Kore’de Nissan, gelecek yıl Busan’daki Renault Samsung Motors fabrikasında yeni nesil Rogue modelinin üretimini başlatacak. Bu SUV’un üretimine geçmeden önce, İttifak geçen yıl üretim sürecinde önemli maliyet iyileştirmeleri gerçekleştirdi. Bu optimizasyon, hem fabrikanın verimliliğini artıracak hem de Nissan Rogue modelinin üretiminin artırılmasını sağlayacak.
2009’dan bu yana, İttifak’ın tüm satın almaları, İttifak’ın en büyük ortak yapısı olan Renault Nissan Purchasing Organization’dan (RNPO) geçiyor. İttifak tarafından üretilen 8 milyon adet araçtan güç alan RNPO organizasyonu iki şirketin ayrı ayrı elde edebileceğinden daha avantajlı fiyatların pazarlığını yapabiliyor.
Mekanik sinerjiler motor ve vites kutularının ortak geliştirilmesinden ve paylaşımından kaynaklanıyor. Uzun yıllara dayanan birikimleri sayesinde, Renault Dizel ve küçük silindir hacimli benzinli motorlar konusunda uzmanlaşırken, Nissan diğer benzinli motorlar ve otomatik şanzımanlarla ilgileniyor.
Araç mühendisliği konusundaki sinerjiler temel olarak ortak platformlar ve ortak parçalardan kaynaklanıyor.
CMF (Common Module Family)
İttifak ayrıca 2012 yılında, özelikle platformların ve parçaların birleştirilmesi anlamına gelen, CMF (Common Module Family) adı verilen yeni bir yaklaşımla üretilen sinerjilerden yararlanmaya başladı. CMF yaklaşımı, Renault ve Nissan’ın araçlar konusunda daha yakın işbirliği yapmasını sağlayan ve gelecekteki sinerjilere yüksek katkıda bulunması öngörülen ortak bir sistemdir.
CMF, 2013 ve 2020 arasında, Renault et Nissan modelleri üzerinde kademeli olarak uygulanacak. İlk etapta kompakt ve aile modelleri sınıfını ilgilendirecek, ardından diğer segmentlerdeki modellere de uygulanacak.
CMF sayesinde, İttifak açısından model başına ortalama yatırım bütçesinin % 30 ila % 40 arasında azaltılması ve girdi maliyetlerinde % 20 ila % 30 tasarruf yapılması öngörülüyor.
Üretim öncesi fonksiyonların dışında, satış ve pazarlama gibi faaliyet bölümlerinin de gelecekte sinerjilerin artırılmasına katkıda bulunması bekleniyor.
RENAULT-NISSAN İTTİFAKI
Renault-Nissan İttifakı, birlikte dünya çapında satılan otomobillerin % 10’unu üreten merkezi Fransa’da Boulogne-Billancourt’da bulunan Renault ile Japonya’da Yokohama’da bulunan Nissan arasında kurulmuş olan stratejik bir ortaklıktır. 1999’dan beri stratejik ortak olan Renault ve Nissan geçen yıl yaklaşık 200 ülkede 8,1 milyon araç sattılar. İttifak ayrıca Alman Daimler, Çinli Dong Feng ve yine Hintli Ashok Leyland gibi farklı üreticiler ile stratejik işbirliklerine de sahip. Ortaklık geçtiğimiz aylarda Rusya’nın en büyük otomobil üreticisi olan AVTOVAZ’ın sermayesinde çoğunluk hissesini aldı.
Haberin Kaynağı : Renault Kurumsal İletişim
28.06.2013