Sanayi Artışına Katkı Yine Dayanıklı Tüketim Malı imalatından Geldi
TÜiK verilerine göre, mevsim ve takvim etkisinden arındırılmış ana sanayi gruplarında en yüksek artış dayanıklı tüketim malı imalatında gerçekleşti.
Ana sanayi grupları (MIGs) sınıflamasına göre, 2015 yılı Ekim ayında bir önceki aya göre en yüksek artış %4,2 ile dayanıklı tüketim malı imalatında gerçekleşti.
Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği başkanı Ergün Güler “Dayanıklı tüketim malları imalatı içinde yer alan beyaz eşya sektörünün büyümenin itici gücü olan sanayi üretiminin artmasında en çok payı olan sektörlerin başında gelmesi bizleri memnun etmiştir” dedi. Beyaz eşya sektörünün gelişim hızının son 10 yılda yüzde 100’lük bir büyüme sağladığını belirten Güler “Hiçbir başarı tesadüf değildir. Sağlam altyapı, teknolojiyi çok iyi kullanan fabrikalarımız ve kalifiye işgücümüz var. Sektör bugün 40 bin kişiye direkt olmak üzere toplamda 500 bin kişiye istihdam sağlıyor.” diye konuştu.
Üretim miktarı açısından Almanya ve italya gibi ülkeleri geride bırakarak birincilik koltuğuna oturan Türk Beyaz Eşya sektörü TÜRKBESD verilerine göre yılın ilk 10 ayındaki yüzde 9 oranında ve buna bağlı olarak iç satış rakamlarında yüzde 7 oranında bir artış yakaladı. Bunun yanı sıra AB’deki toparlanmanın da etkisiyle ihracatta geçen seneye oranla yüzde 7’lik bir artış oldu.
Başkan Güler “Rusya ile yaşanan krizin de geçici olacağını düşünüyoruz. Sonuçta Rusya da Türkiye de dış ticaret anlamında değerlendirdiğinizde birbirlerinin iyi birer partneri. Alternatif pazarlar her zaman değerlendirilmektedir. Ancak sektör olarak zaten sayısı 150’ye varan ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Bu noktada, Rusya ile olan krizin sektörün rakamlarına negatif yönlü yansıyacak kadar bir etkisini görmüyoruz.” dedi.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
19.01.2016