SAP Sigortacılık Zirvesi’nde Dijital Stratejiler Tartışıldı
Sigortacılık dünyasının liderleri “Dijital Stratejiler” için buluştu.
Kurumsal uygulamalar ve yazılım alanında dünya lideri SAP, sigortacılık dünyasını bu yıl “Dijital Stratejiler” teması etrafında bir araya getirdi. Türkiye sigorta sektörünün dijitalleşme ile yaşamaya başladığı değişikliklerin değerlendirildiği toplantıda, SAP Dünya Sigorta Stratejisinden Sorumlu Yönetici Anton Tomic, “Küresel olarak da yaşanan bu değişime yaklaşık 400 milyon kadar kod yazarak ve 1 milyar Euro yatırım yaparak hazırlandık. Sadeleştirilmiş çözümlerimizle Türkiye sigorta sektörünün bu dönemi en verimli şekilde geçirilmesi için çalışıyoruz” dedi. 22 Mayıs 2015, İstanbul - Dünyanın en büyük 20 sigorta şirketinin 19’una hizmet veren ve dünya çapında 5000’in üzerinde sigorta şirketinin çözüm ortağı olarak eşsiz bir tecrübeye sahip olan SAP, Türkiye’de sigorta sektörünü inovatif teknolojilerle buluşturarak geleceğe taşımayı hedefliyor. SAP, bu yıl sigortacılık dünyasının dijital dönüşümünü ele almak üzere sektörün yerel ve küresel liderlerini 22 Mayıs Cuma günü, Raffles Otel’de düzenlenen SAP Sigortacılık Zirvesi’nde “Dijital Stratejiler” temasıyla buluşturdu. 300’e yakın kişinin katıldığı etkinliğin açılış konuşmasını SAP Dünya Sigorta Stratejisinden Sorumlu Yönetici Anton Tomic ve SAP Stratejik Endüstriler Satış Direktörü Bülent Karal gerçekleştirdi. Zirvede sektörün lider firmaları da sadeleştirilmiş analitik raporların iş süreçlerine katkıları, finansal transformasyonun şirketlere sağladığı katma değer, şirketlerin dijitalizasyon yol haritaları, hasar yönetimi ve suistimal için geliştirilmiş yazılımların günlük hayatımıza etkileri gibi sektörün öne çıkan konularını ele aldılar.
SAP Dünya Sigorta Stratejisinden Sorumlu Yönetici Anton Tomic, sigorta alanında tüm dünyada dijitalleşme nedeniyle büyük bir değişim yaşandığını belirterek, şöyle konuştu: “Tüm dünyada müşterilerimizin yaşanan değişime en iyi şekilde uyum sağlaması için gerçek zamanlı ve sadeleştirilmiş veriye ulaşma hedefini merkeze koyarak çalışmaya başladık. 2011-2015 yılları arasında sigorta sektörüne yaptığımız yatırımların toplamı 1 milyar Euro’yu aştı. Bu değişim için 400 milyon kadar kod yazdık. 400 kişilik bir ekip ile sürekli çalışıyoruz. SAP içinde bugüne kadar başka hiçbir iş kolu için bu kadar büyük bir yoğunlaşma yaşanmamıştı. Biz bu işin dünyadaki kalbi olmak ve bunu da iş ortaklarımızla birlikte başarmak istiyoruz.”
Sigortacılık sektörünün Türkiye’de üçüncü büyük değişim dönemini yaşadığının altını çizen SAP Stratejik Endüstriler Satış Direktörü Bülent Karal, “2000’li yıllarda teknolojik gelişmelerle birlikte açık sistemlere geçiş ihtiyacı ile başlayan; yasal düzenlemelerle devam eden değişim rüzgarı, bugün dijitalleşme ile sektöre farklı bir dönüşüm yaşatıyor. Bu dönüşüm hızla devam edecek. SAP olarak dünyadaki en iyi global uygulamalardan edindiğimiz deneyim ve uzmanlıkla bu değişimi Türkiye’deki iş ortaklarımızla birlikte yönetmeye devam ediyoruz. Bunu da Türkiye’de birçok sigorta şirketiyle hayata geçirdik. Sigorta sektöründeki mevzuat değişiklikleri, yüksek bütçeler gibi zorlayıcı dinamiklere rağmen müşterilerimize hızlıca her değişikliğe adapte olan çözümler sunuyoruz” dedi.
Eureko Sigorta DASK Genel Müdür Yardımcısı İsmet Güngör ‘‘2010’da Haiti’den başlayıp Japonya’ya kadar uzanan afetlerdeki süreçte iş dünyasının öğrendiği çok şey var. Böyle bir dünyada afet sürecini nasıl yöneteceğiz sorusu öne çıkıyor. Her ülkenin ihtiyaçları farklı olduğu için tek bir doğru modelden bahsetmek mümkün değil. Örneğin Türkiye’de gerçekleşebilecek büyük bir deprem durumunda sigortacılık anlamında operasyonel yükün çok yükseleceği ve çok büyük miktarda hasar dosyasının işlenmesinin gerekeceği öngörülebilir. Bu devasa operasyonu teknoloji olmadan yönetmenin mümkün olmadığını düşünüyoruz. Sigortacılık alanında, deprem gibi bir afette hem sigortacılık operasyonunu hem de depremin etkisini ayrı ayrı takip etmeniz gerekiyor. Bu noktada süreci yöneteceğiniz bir platforma sahip olmak kritik rol oynuyor. Afet yönetim platformumuzu oluşturan sistemlere SAP’nin hasar yönetimi modülünü de güvenle dahil ettik”, diye konuştu.
SAP Sigortacılık Zirvesi, paralel oturumlar ve panel içeriğiyle zenginleşti
SAP Sigortacılık Zirvesi’nde Türk sigortacılarının ana gündem maddeleri arasında bulunan dijital sigortacılık “Temel Sigortacılık ve Operasyon”, “Finansal Dönüşüm” ve “Analitik ve Teknoloji” başlıklı 3 paralel oturumda tartışıldı. Sigorta şirketlerinin dış dünyaya açılmasına fırsat veren Omni-channel commerce solution for Insurance çözümünden, şirketlere İnsan Kaynakları Yetenek Yönetimi imkanı sunan Successfactor’e kadar sektörde fark yaratacak SAP çözümlerinin ele alındığı zirvede sigortacılık sektöründe finansal varlık ve fon yönetimi, bütçe ve finansal raporlama gibi finansal dönüşümü tetikleyen fırsatlar da masaya yatırıldı. SAP müşterilerinin SAP sigortacılık çözümleriyle sektörde nasıl fark yarattıklarına dair hikayeleri de toplantıya katılan sigorta liderlerine ilham verdi.
Zirvede ayrıca Sigortamedia Genel Müdürü Can Kantar’ın moderatörlüğünde, Ak Sigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, Ernst & Young BT Danışmanlık Hizmetleri Kıdemli Müdürü Uğur Torun ve SAP EMEA Finansal Hizmetler Endüstri Başkanı Rob Hetherington’ın katılımıyla “Dijital Stratejiler” başlığında gerçekleşen panel izleyicilerden büyük ilgi gördü. Panelde “Geleceğin sigorta müşterisini ve pazarını dijital uygulamalar nasıl yönlendirecek?” sorusuna yanıt arayan sektör liderleri, dijital sigortacılık alanında SAP’nin sektöre sunduğu inovasyonları da konuştu.
SAP Türkiye sigortacılık sektörünün büyümesine katkı sağlıyor
Dünya çapında 5000’in üzerinde sigorta şirketinin iş ortağı olan SAP, Türkiye’de sigortacılık sektörüne inovasyon ve verimlilik artışı sağlayan çözümler sunuyor. SAP sigortacılık çözümleri, hasar oranı ve fraud yönetimi sayesinde sigorta şirketlerinin kârlılıkları artırırken, finansal varlıklarının merkezden daha verimli yönetilmesine imkan tanıyor. Yüksek hasar-prim ve bileşik oranlar, düşen teknik kârlılık, lokal ve global mevzuata uyumluluk gibi sektörel endişelere karşı SAP çözümlerinin sağladığı avantajlar, Türkiye’deki sigorta şirketlerini rekabette öne geçiriyor. Dünyada 50’yi aşkın sigorta şirketinde toplam 500 milyon adet hasar dosyası SAP Hasar Yönetimi çözümüyle yönetiliyor. SAP tahsilat ve ödemeler çözümü her ay 450 milyonu aşkın kişinin ödeme ve tahsilat işlemlerini gerçekleştiriyor. Avrupa’daki sigortacılara ait varlıkların üçte ikisiyse SAP finansal varlık yönetimi çözümüyle toplamda 1,5 trilyon Euro’luk bir hacmin yönetilmesine imkan tanıyor.
SAP hakkında:
Kurumsal uygulama ve yazılım alanında dünya lideri olan SAP, dünya çapında 66.000’den fazla çalışanı, önde gelen ürün ve servisleri ile müşterilerinin iş alanlarındaki inovasyonu artırmasına yardımcı oluyor. SAP çözümleri, üretim, gıda, tekstil, otomotiv, sağlık, perakende, finans ve kamu sektörünün de aralarında yer aldığı 25’ten fazla sektörde faaliyet gösteren farklı ölçeklerdeki 251.000’den fazla SAP müşterisinin (Sybase satın alması dâhil) iş süreçlerine destek veriyor. Almanya merkezli faaliyet gösteren SAP, New York ve Frankfurt’un da aralarında yer aldığı birçok borsada “SAP” sembolü ile işlem görüyor.
SAP’nin iş yazılımları alanındaki liderliğini Türkiye’de de devam ettiren SAP Türkiye, şirketin 65. ülke ofisi olarak 2001 yılında kuruldu. SAP’nin dünya genelindeki yaygın kullanımına paralel olarak Türkiye’de yıllık ciroya göre en büyük 10 şirketin 8’i iş süreçlerini, SAP çözümleri ile kontrol ediyor. Türkiye’de neredeyse her evde SAP sistemi üzerinde üretilen on ürün bulunuyor. Kurulduğu günden bu yana Türkiye’deki gelirlerini ve çalışan sayısını istikrarlı olarak artıran SAP Türkiye, ekosistemindeki onlarca iş ortağıyla birlikte 1500’ün üzerinde nitelikli iş gücüne de istihdam imkânı sağlamış bulunuyor.
Haberin Kaynağı : Excel İletişim Yönetimi
22.05.2015