Sarıgözoğlu, Mercedes’in Yeni Kamyonu (SFTP) İçin de Partner Olarak Seçildi
Sarıgözoğlu, Manisa’da kurulu kalıp fabrikasında seri preslenmiş parça üretimi için gerekli kalıpların üretilmesi sonucu halen yan sanayi hizmeti vermekte olduğu Ford-Otosan, Fiat-Tofaş, Oyak-Renault, Mercedes Benz Türk, M.A.N gibi seçkin firmaların yeni projelerinde de en ön sıralardaki yerini koruyor.
Halen 4 ayrı tesiste faaliyet gösteren Sarıgözoğlu, mevcut modellere ilaveten yeni nesil Euro6 motorlu SFTP Mercedes kamyon üretimine de hizmet verecek. 1957 yılında İsmail Sarıgözoğlu tarafından kurulan Sarıgözoğlu, büyümeye ve gelişmeye devam ederken müşteri odaklı olmanın ve güncel teknolojiyi takip etmenin sonucunda 800 kişilik bir çalışan sayısına ulaştı.
Sarıgözoğlu, Manisa’da kurulu kalıp fabrikasında seri preslenmiş parça üretimi için gerekli kalıpların üretilmesi sonucu halen yan sanayi hizmeti vermekte olduğu Ford-Otosan, Fiat-Tofaş, Oyak-Renault, Mercedes Benz Türk, M.A.N gibi seçkin firmaların yeni projelerinde de en ön sıralardaki yerini koruyor. Bunun en somut örneği; Ford Otosan’ın 4 yeni aracında kullanılan preslenmiş parçaların kalıplarının üretilmesidir.
Kalıp fabrikasının stratejik önemini vurgulayan Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Sarıgözoğlu şunları söyledi: “Yalnızca kendi ihtiyacımız olan kalıpları üretmekle kalmayıp dünya devi olan prestijli markalara da kalıp üretip satmaktayız ve bu bağlamda Ford-Otosan, Mercedes, M.A.N, Fiat- Tofaş, PSA, Jaguar, Bentley, BMW, Volvo, VW, Audi ile kalıp üretimi konusunda işbirliğimiz artarak devam etmektedir. Üretilen kalıplar binek ya da ticari her segmentteki araçlara ait dış ya da iç parçaların üretilmesi için yetkin personelimizce tasarlanmaktadır. En son sistem makinalar marifetiyle üretilen kalıplar, otomotiv dünyasının ihtiyaç duyabileceği tüm parçaları - ama özellikle büyük parçaları- hedeflemektedir. Kabin grubu dış parçalar, kabin grubu iç parçalar, kamyon şasi kalıpları bunun tipik örnekleridir. Üretilen kalıplar bugün OEM’lerin tesislerinde Amerika’dan Çin’e, Almanya’dan Fransa’ya dünyanın çeşitli ülkelerinde çalışmaktadır. Prograsiv, tandem ve transfer yöntemlerinden her biri teknik gereksinimler doğrultusunda uygulanmaktadır.”
Sarıgözoğlu’nun Manisa’daki diğer tesisi ile Aksaray ve Bursa’daki tesislerinde OEM’lere, preslenmiş montajlı büyük ve orta, dış ve iç metal parça üretilmekte, üretim ve montaj hatlarında robot otomasyonu yoğun şekilde kullanılmaktadır.
Bursa fabrikasında mevcut 3 adet pres caddesi de robot otomasyonlu olup 5’er presten oluşmaktadır. En büyük olan pres caddesi olan G-1 (5000X2500 mm.) tandem pres caddesi ile dış panel baskı işleri yapılmaktadır.
Aksaray’da kurulu fabrika, yine aynı kentte kurulu Mercedes kamyon fabrikasının en büyük yan sanayicisidir. Bu tesiste mevcut 5000 tonluk tandem şasi presi marifetiyle mevcut Mercedes kamyon üretimine şasi üretimi ile yan sanayi desteğinde bulunmaktır. SFTP modelinin de kalıp üretimi başlamış olup bu modelin de şasisini Sarıgözoğlu üretecek. Yalnızca şasi değil; cross members, batery holder, stehblech, fenders ve şoför mahalli dış ve iç kaporta parçaları da üretilmektedir. Bu tesiste üretilen parçaların müşterileri, Mercedes Benz Türk‘ün sadece Aksaray ve İstanbul fabrikaları ile sınırlı olmayıp, Almanya, Hindistan, Çek Cumhuriyeti’de kurulu fabrikaları da bu müşterilere dahildir. Ayrıca Aksaray Sarıgözoğlu’nun M.A.N Ankara fabrikasına uzun yıllardır devam eden yan sanayi hizmetine yakın zamanda M.A.N Almanya fabrikaları da dahil olacaktır.
Bursa ve Manisa fabrikalarında imal edilen otomotiv parçalarının sevkiyatı Rusya’dan Brezilya’ya ve özellikle Amerika’ya kadar yapılmakta olup her geçen gün ürün çeşidi ve miktarlar artmaktadır.
Sarıgözoğlu bu atılımları yaparken Türkiye’nin en hızlı büyüyen ilk 100 firması arasına girmiş olup ikinci 500 büyük firma arasındaki yerini de giderek sağlamlaştırmaktadır. Eğitimli işgücünün önemine dikkat çeken Mustafa Sarıgözoğlu, Manisa’daki her iki tesisinde de çıraklık okulu açmış, bu yıl ilk mezunlarını vermiş ve bu genç mezunları, kadrosuna dahil ederek işgücünün kalitesini arttırmıştır.
Sarıgözoğlu, 2012 yılından beri sürdürmekte olduğu yalın üretim/yalın yönetim çalışmalarında Yalın Enstitü’den aldığı destek ile yalınlaşma yolculuğunun başlarında iken dahi olumlu meyvelerini toplamaya başladığını, uzun yıllardır sahip olduğu 16949, 14001 ve Q1 belgelerinin sorumluluğunu taşıyarak Mercedes’in ve M.A.N firmasının A sınıfı tedarikçisi olmayı başardığını belirtti.
Haberin Kaynağı : TAYSAD
22.10.2014