Schaeffler’den e-mobiliteye Yönelik Yeni Rulman Çözümleri
Almanya Merkezli Teknoloji Şirketi Schaeffler, Rulman Alanını Güçlendiriyor
Almanya Merkezli Teknoloji Şirketi Schaeffler, Rulman Alanını Güçlendiriyor
Schaeffler’den e-mobiliteye Yönelik Yeni Rulman Çözümleri
Otomotiv ve endüstri sektörlerinin küresel çapta lider tedarikçilerinden Schaeffler, rulman alanını güçlendirmek için e-mobiliteye yönelik rulmanlar geliştiriyor. Schaeffler'in yenilikçi rulman teknolojileri verimli ve sürdürülebilir mobilite için büyük önem taşıyor. Şirketin, yeni inovatif ürünleri olan TriFinity üç sıralı rulmanı ve santrifüj diskli yüksek verimli bilyalı rulmanı, her tip güç aktarma organları için üstün verimlilik ve hizmet ömrü sunuyor. Schaeffler'in elektrikli araçlar için tasarladığı bu yeni ve özel rulman çözümleri şirketin başarılı dönüşümünü vurguluyor.
Yenilikçi rulman çözümleri, güç aktarım mekanizmalarını ve şasi sistemlerini daha verimli hale getirerek sürdürülebilir mobilitede kilit rol oynuyor. Böylelikle elektrikli araçlarda tasarruf edilen enerji daha uzun menzil sağlıyor. Bu nedenle araç geliştiricileri sürtünme performansını optimize etmek ve müşteriler için kullanım ömrünü artırmak amacıyla rulman alanını yakından inceliyor. Yenilikçi rulmanların potansiyel etkilerinin bilincinde olan küresel otomotiv ve sanayi tedarikçisi Schaeffler de elektrikli araçlar için özel olarak tasarlanmış iki yeni inovatif ürünü olan TriFinity üç sıralı tekerlek rulmanı ve santrifüj diskli yüksek verimli bilyalı rulmanı piyasaya sundu. Yenilikçi rulman teknolojilerinin ürün DNA’larının temel parçasını oluşturduğunu ve Otomotiv Teknolojileri birimlerinin başarısının temelini teşkil ettiğini belirten Schaeffler AG Otomotiv Teknolojileri CEO’su Matthias Zink, “Schaeffler, hem geleneksel güç aktarım sistemlerini hem de elektrikli güç aktarma organlarını ve şasi sistemlerini daha da geliştirerek daha sürdürülebilir hale getirmek için verimli ve yüksek hassasiyetli rulman çözümlerini bu sistemlere entegre etmeye çalışıyor.” dedi.
Müşterileriyle birlikte çalışarak rulmanları yeni bir seviyeye taşımayı amaçlıyor
Schaeffler, sinerjiyi artırmak ve özel çözümlerinin geliştirme sürelerini kısaltmak için bu yılın başında Otomotiv Teknolojileri bölümü içinde yeni bir Rulman iş birimi kurdu. Schaeffler Otomotiv Teknolojileri Bölümü Rulman İş Birimi Başkanı Dr. Dieter Eireiner, “E-mobilite rulman alanında büyük bir fırsat. Şirket olarak, özellikle bilyalı, silindirik makaralı ve konik makaralı rulmanlarda ciddi satış potansiyeliyle önümüzdeki birkaç yıl içinde güçlü bir büyüme bekliyoruz. Şimdiden tanınmış araç üreticilerinin yer aldığı birçok umut vaat eden geliştirme projesinde yer alıyoruz. Yenilikçi rulman teknolojileri aynı zamanda hafif ticari ve ağır vasıta araçlar için de çok önemli. Çünkü araç gamını önemli ölçüde artırıyor. Müşterilerimizle birlikte çalışarak rulmanları yeni bir seviyeye taşımayı amaçlıyoruz.” şeklinde konuştu.
TriFinity: Maksimum modülerite için üç sıralı rulman
Schaeffler’in TriFinity ürünü, elektrikli aktarma organlarında kullanılmak üzere tasarlanmış üç sıralı bir tekerlek rulmanı olarak öne çıkıyor. TriFinity, standart iki sıralı bilyalı rulmanlar büyüklüğünde olup, daha büyük aks yüklerini transfer edebiliyor. Aynı zamanda diğer rulmanlara kıyasla daha uzun hizmet ömrü ve daha iyi sabitlik sunuyor. Bu yenilikçi bilyalı rulman tasarımı, önceden yüklenen konik makaralı rulman ünitelerine bir alternatif sunuyor. Konik makaralardan bilyalara geçiş, sürtünme torkunda ve sabitlikte önemli iyileşmeler sağlayarak FTP75 test döngülerinde araç başına elektrik tüketiminde yüzde 0,7 azalma getiriyor. TriFinity’nin Schaeffler’in alından freze teknolojisi ile birleşimi, daha küçük çaplara sahip tekerlek rulmanı üniteleri şeklinde küçültme çözümlerine ve dolayısıyla azaltılmış rulman ve sızdırmazlık elemanı sürtünmesine, optimize edilmiş rulman ağırlığına ve daha az karbon ayak izine olanak tanıyor. Aynı boyutlarda uygulanan boşluksuz alından freze teknolojisi rulman ağırlığını azaltırken, bileşenin de yüzde 50’ye kadar daha fazla tahrik torku aktarmasını sağlıyor. Ayrıca rulmanın montajını kolaylaştırıyor ve elektrikli araçlardaki gürültü emisyonunu azaltıyor.