Seger Erken Teşhisin Önemine Pembe Korna İle Dikkat Çekiyor
İçerisinde bulunduğumuz Ekim ayında meme kanserinde erken teşhisin önemine dikkat çekmek amacıyla geçen yıl “pembe korna” projesini hayata geçiren Seger...
Seger Erken Teşhisin Önemine Pembe Korna İle Dikkat Çekiyor
İçerisinde bulunduğumuz Ekim ayında meme kanserinde erken teşhisin önemine dikkat çekmek amacıyla geçen yıl “pembe korna” projesini hayata geçiren Seger, bu yıl da pembe korna üretti. “Erken Tanı, Hayata Sarıl” sloganı ile kornalarını pembe renkte üreten Seger’in projesi büyük ilgi gördü. Medya dünyasından sivil toplum kuruluşlarına kadar pek çok kişi Seger’in pembe kornasıyla sosyal medya hesaplarından paylaşımda bulunarak projeye destek oldu.
Dünya Sağlık Örgütü tarafından İçinde bulunduğumuz Ekim ayı Meme Kanseri Farkındalık Ayı olarak anılıyor. Açıklanan verilere göre, ülkemizde meme kanseri son 25 yılda 3 kat artış gösterirken her 8 kadından 1’i meme kanserine yakalanıyor ve hastaların ancak yüzde 35’ine erken tanı konabiliyor.
Bu yıl da pembe korna üretildi
Türkiye’de otomotiv yan sanayisine, yedek parça sektörüne ve dünya devi otomobil üreticilerine korna tedarik etmesiyle tanınan Seger, sosyal sorumluluk bilinciyle geçen yıl başlattığı projeye bu yıl da devam etti. Seger, Meme Kanseri Farkındalık ayı kapsamında erken teşhisin önemine işaret etmek amacıyla bu yıl da pembe korna üretti.
Pembe korna projesine yoğun destek
Toplum sağlığının önemine dikkat çekmek için pek çok projeyi hayata geçiren Seger’in projesi, ilgiyle karşılandı. Medya dünyasının ünlü isimleri, Radyo Programcıları, kanser derneklerinin yöneticileri, bu hastalığı yenen ve mücadele eden kadınlar ve Seger çalışanları #erkentanıhayatasarıl hashtagi ile hayata geçirilen projeye pembe korna ile çektikleri fotoğraflarını sosyal medya hesaplarından paylaşarak destek oldular.
Tülin Tezer: “Sosyal duyarlılığı yüksek bir markayız”
Kendilerini sadece korna üreten bir marka olarak konumlandırmadıklarını belirten Seger Genel Müdürü Tülin Tezer, “Dünya çapında korna üreticisi bir firma olarak meme kanserinde erken teşhisin önemine dikkat çekmek üzere hayata geçirdiğimiz projeler şaşkınlık ve beğeniyle karşılanıyor. Sosyal duyarlılığı yüksek olan bir markayız dolayısıyla toplumu ilgilendiren konularda da farkındalık yaratmayı ve toplumu bilinçlendirmeyi görev olarak görüyoruz. Ülkemizde her yıl
Ekim ayı ‘Meme Kanseri Farkındalık Ayı’ olarak anılıyor ve bu çerçevede farkındalığı artıracak aktiviteler yapılıyor. Biz de Pembe Korna projemizle toplumsal farkındalığı artırmaya, insanları bilinçlendirmeye çalışıyoruz. Bu çerçevede geçtiğimiz yıl başlattığımız ‘Erken Tanı, Hayata Sarıl’ projemizi bu yıl da devam ettiriyoruz. Proje kapsamında kornalarımızı pembe renkte ve sloganımızı da vurgulayacak biçimde üreterek sosyal medyada paylaşıp insanların dikkatini bu noktaya çekmeye çalışıyoruz” dedi.
Tülin Tezer: “Meme kanseri toplumsal bir sorun”
Tezer, meme kanserinin hem kadınları hem de erkekleri ilgilendiren toplumsal bir sorun olduğunu söyledi ve sözlerine şöyle devam etti: “Bu sorun ön planda kadınlar olsa da erkekleri de ilgilendiriyor. Biz erkek ağırlıklı otomotiv yan sanayi sektörüne hizmet veriyoruz ama meme kanseri ile mücadelede cinsiyetten bağımsız hareket edilmesi gerektiğine inanıyoruz. Kadınlarda görülme yoğunluğu erkeklere göre daha fazla ama meme kanseri erkeklerde de görülebilen bir kanser türü. Eğer ailesinde varsa erkeklerde de görülebiliyor. Dolayısıyla cinsiyetten bağımsız toplumsal bir farkındalık yaratılması gereken önemli bir konu olarak değerlendiriyoruz. Veriler meme kanseri vakalarında artış yaşandığını gösteriyor. Erken tanı konma oranı ne kadar artarsa insanların hayatta kalma şansları da artıyor. O yüzden erken tanı, hayat kurtarıyor diyebiliriz.”