Sektörün gelişimi 3. E-ticaret Konferansı’nda Tartışıldı
TOBB izniyle gerçekleşen ilk ve tek e-ticaret organizasyonu olma özelliği taşıyan 3. E-Ticaret Konferansı ve Fuarı, 15 Mayıs 2014 tarihinde sektör temsilcilerini bir araya getirdi.
Bu yılki ana teması “perakende sektörüne yönelik e-ticaret stratejileri” olan konferansta Türkiye’den ve yurt dışından önemli konuşmacılar yer aldı.
Konferansın açılışını yapan BKM Genel Müdürü Soner Canko internetten yapılan kartlı ödemelerin son dört yıl içerisinde 13 milyar dolardan 35 milyar dolara yükseldiğini ve bu büyümenin hızla devam edeceğini belirtti. Konferansın ana tema konuşmacısı Net-A-Porter'ın, Kurucu Ortağı ve Megan Quinn’in dünya çağındaki başarı hikayesini aktardığı sunumda “21. Yüzyılda e-Ticarette Mükemmelliğin nasıl elde edileceğine” dair tecrübelerini aktardı. 3. E-ticaret Konferansı ve Fuarı kapsamında ilk kez Türkiye'deki sektör temsilcileriyle buluşan Quinn, Net-A-Porter'ın kurucularından biri ve kreatif direktörü olarak edindiği deneyimlerini paylaştı Konferans kapsamında, Türkiye’de E-ticaret ve ilgili alanlarda faaliyet gösteren ve başarılarıyla öne çıkan kurumların temsilcileri sunum ve panellerde bir araya geldi. E-Ticarette Ödeme sistemlerinin ele alındığı ilk panelde söz alan PayU Ülke Satış Direktörü Reha Şendil, Biznet Bilişim Genel Müdür Yardımcısı ve Baş Danışman Onur Arıkan, Asseco SEE Güvenli E-ödeme Çözümleri Grup Yöneticisi Burak Kutlu ve 1V1Y Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Barış Çekin bu alandaki son gelişmeleri ve yenilikleri katılımcılarla paylaştılar.
Konferansın yabancı konuşmacılarından Paul Smith, rekabette eksik olan tutarlı bir dijital pazarlama stratejinin nasıl geliştirilmesi gerektiğine yönelik bilgiler aktarırken, Evenby CEO'su Valerie Dagand Moxhet ise, hem tüketici hem de girişimci olarak kadınların e-ticaretin geleceğine etkisini değerlendirdi. Konferans kapsamında son günlerin çok tartışılan konularından biri olan e-bilet uygulaması da masaya yatırıldı. Türkiye Futbol Federasyonu E-bilet Proje Koordinatörü Kemal Hacıoğlu ve Passo Genel Müdürü Özgür Gündoğan, spor gündemini meşgul eden e-bilet uygulaması hakkında merak edilenleri anlattı. Serdar Kuzuloğlu’nun da e-Ticaretin “e”si olmaz başlıklı sunumuyla yer aldığı konferansın diğer gündem başlıkları arasında, sektöre yönelik değerlendirmeler yeni yasal düzenlemeler gereğince 2015 itibarıyla e-ticaret şirketleri için zorunluluk haline getirilecek olan ne e-fatura uygulamasının sektöre etkileri, E-ticarette verimlilik ve müşteri memnuniyeti gibi konular yer aldı. E-ticaret faaliyetlerini temelini oluşturan farklı süreçlerin temsilcileri “ e-ticaretin olmazsa olmazları panelinde bir araya gelirken panel kapsamında İHS Telekom, Genel Müdür Yardımcısı Bülent Özkan, Obase Genel Müdürü Bülent Dal, Kliksa Genel Müdürü Nevgül Bilsel Safkan, Kurumsal Haberler Kurucu Ortağı Murat Buyurgan, T-Soft,Proje Yöneticisi Ömer Arıkan söz aldılar. Panel konuşmacılarının ortak fikri internet kullanım oranlarıyla karşılaştırıldığında e-ticaret hacminin yeterli düzeyde olmadığı ve ülkemizin gelişim alanında önemli bir potansiyele sahip olduğu yönündeydi. Etkinlikte ayrıca Garanti Ödeme Sistemleri’nin katkılarıyla düzenlenen ve en iyi yeni e-ticaret sitesinin de ödüllendirileceği E-Fikir Yarışması Ödülü de sahibini buldu. Vitringez 2014 yılının en iyi e-ticaret girişimi ödülünün sahibi oldu. BKM’nin katkıları, Asseco SEE, Biznet, Call Center Hotel, CCC, Encore, İHS Telekom, PayU ve Turkcell’in desteğiyle düzenlenen organizasyon konferansla eş zamanlı olarak gerçekleşen E-Ticaret Fuarı ile sektörün önde gelen kuruluşlarına ev sahipliği yaptı.
IMI Conferences 2003 yılından beri sürdürdüğü faaliyetlerle Türkiye’nin önde gelen konferans firmalarından biri olan IMI Conferences, dünyada ve Türkiye’de gündeme yön veren konularda konferanslar düzenlemektedir. 2005 yılından beri çağrı merkezi firmalarına yönelik yaptığı çalışmalarla da sektöre yenilikler getirmektedir. IMI her yıl düzenlediği Türkiye Çağrı Merkezi Konferansı ve Fuarı ile sektörün önemli temsilcilerini bir araya getirirken, Kamu Çağrı Merkezleri Konferansı ile kamu kurumlarının sektöre olan ilgisini canlandırmaktadır. Aynı zamanda Türkiye’nin ilk ve tek çağrı merkezi ödülü olan Türkiye Çağrı Merkezi Ödülleri’ni düzenlemektedir. 2006 yılından itibaren sektörün rehberi olarak bilinen Türkiye Çağrı Merkezi Kataloğu’nu yayınladığı gibi Uluslararası Çağrı Merkezi Buluşmaları ile Türkiye’nin ve dünyanın seçkin çağrı merkezlerinin yöneticililerini buluşturmaktadır. IMI Conferences, Türkiye’nin ilk ve tek çağrı merkezi radyosu niteliğindeki radyocallcenter.com ve iki ayda bir yayınlanan Call Center Life dergisiyle sektördeki yenilikleri kitlelere ulaştırmaktadır. Çağrı merkezi organizasyonlarının yanı sıra her yıl düzenlenen E-Ticaret Konferansı ve Fuarı ile birlikte, e-commerceturkey.com iki aylık periyotlarla sektöre ulaştırılmaktadır.
Haberin Kaynağı : İMİ Conferences
19.05.2014