Seramik İhracatı Hedef Pazar ABD’de Yükselişe Geçti
Türkiye, krizde pazar kaybettiği ABD’de, İtalya’nın en büyük rakibi oldu.
Türkiye, global krizde pazar kaybettiği ABD’de tanıtım faaliyetlerinin de etkisiyle ihracatta tırmanışa geçti. Bu yılın ilk beş ayında seramik sektörü genel ihracatı yüzde 17 düşerken, ABD’ye ise yüzde 9 artışla 32 milyon dolara yükseldi.
Seramik Tanıtım Grubu (STG) Başkanı Bahadır Kayan: “ABD, kriz sonrası dönemde en çok ihracat yaptığımız ülkeler sıralamasında beş basamak yükselerek 3. oldu. İleri teknoloji yatırımları ve tasarım gücümüz ile ABD’de İtalya’nın en güçlü rakibiyiz.” Seramik ihracatında dünyanın dördüncü büyük ülkesi olan Türkiye, global krizde pazar kaybettiği ABD’de tanıtım çalışmalarının da etkisiyle yeniden yükselişe geçti. Seramik sektörü genel ihracatı bu yılın ocak-mayıs döneminde geçen yıla kıyasla yüzde 17 düşüşle 400 milyon dolar olurken, ABD’ye ise aynı dönemde yaklaşık yüzde 9 artarak 32 milyon dolara yükseldi. Seramik sektörünün alt gruplarından seramik kaplama malzemelerinin ABD’ye ihracatı aynı dönemde yüzde 10 artarak 22,6 milyon dolara yükselirken, seramik sağlık gereçlerinde ise ABD’ye ihracat yüzde 1 düşüşle 4,6 milyon dolar olarak gerçekleşti. Türkiye’nin yeniden ABD’nin en çok ithalat yaptığı ülkelerden biri olduğunu söyleyen Seramik Tanıtım Grubu (STG) Başkanı Bahadır Kayan, “Yıllık 3 milyar dolar seramik ithalatı yapan ABD’de, şu anda Çin, Meksika ve İtalya ile birlikte en çok ihracat yapan ülkeyiz. ABD, kriz sonrası dönemde Türkiye’nin ihracat yaptığı ülkeler sıralamasında beş basamak birden yükselerek Almanya ve İngiltere’den sonra üçüncü büyük pazar oldu” dedi.
ABD’de İtalya ile aynı kulvardayız
ABD pazarında Çin ve Meksika’nın coğrafi yakınlık nedeniyle teslimatta avantajlı durumda olduğunun altını çizen Kayan, “Biz ABD’ye beş haftada ürün gönderirken, Çin ülkenin batısına iki haftada ürün gönderebiliyor. İtalya ise ürün kalitesi ile pazarda söz sahibi. Türk seramik markaları da ileri teknoloji kullanan üretim tesisleri, tasarım gücü ve ürün kalitesi ile ABD pazarında İtalya’ya rakip durumda” diye konuştu.
ABD’li distribütörler İstanbul’da ağırlandı
STG, ihracatı artırmak için geliştirdikleri tanıtım etkinlikleri kapsamında geçen hafta Amerikan Seramik Karo Distribütörleri Birliği (CTDA) üyesi yaklaşık 50 kişiden oluşan alım heyetini ağırladı. Konuk heyetle ikili görüşmelerin yapıldığı, üretim tesislerinin ziyaret edildiği üç gün süren programın oldukça faydalı olduğunu belirten Kayan, “ABD heyeti, butik fuar alanında sektörün en yeni ürünlerini görme şansı buldu. Sektörü yerinde tanıtarak, ABD’nin Türkiye’nin yeniden bir numaralı pazarı olma potansiyelini ortaya çıkaracağımıza inanıyoruz” dedi. CTDA Başkanı Thomas Kotel de “Türkiye’nin seramik ürünleri gerek fiyat gerekse kalite bakımından rakiplerine göre daha iyi” diye konuştu.
Haberin Kaynağı : PR Basın Halkla İlişkiler
10.06.2015