Shell, Yenilikçiliği ve İş Birlikleriyle Sektörün En Değerli Markası Oldu
“Dünyanın En Değerli 500 Markası” araştırmasında 12’nci sıraya yükselen Shell, petrol ve gaz sektöründeki liderliğini de üç yıldır koruyor
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’ın yaptığı araştırmaya göre marka değerini yüzde 35 artıran Shell, petrol ve gaz sektöründeki en değerli marka konumunu korudu. Brand Finance, Shell’in başarısındaki kilit unsurların müşteri odaklı yenilikçilik ve iş birlikleri olduğunu vurguladı.
Brand Finance tarafından yapılan “Global 500 2013” (Dünyanın En Büyük 500 Markası) araştırmasına göre Shell’in marka değeri 2012 yılından bu yana yüzde 35 oranında arttı. 2010 yılında 19’uncu sırada yer alan Shell, 29.8 milyar dolar marka değeriyle bu yıl 12’nci sıraya yükseldi. Shell üç yıldır petrol ve gaz sektörünün en büyük markası konumunu koruyor.
Brand Finance’ın yaptığı değerlendirmede, Royal Dutch Shell CEO’su Peter Voser’in 2009 yılında göreve gelmesiyle müşteri odaklı yenilikçilik anlayışının ve güçlü iş birliklerinin, başarının kilit unsurları olarak desteklendiği belirtildi. Shell’in marka değerindeki en büyük değişimin sosyal medyadaki varlığında yaşandığı, facebook üzerinde üç milyonu aşkın takipçisi bulunan şirketin paydaşlarıyla aktif olarak iletişim halinde olduğu vurgulandı. Ayrıca Shell’in marka etkisinin, geleneksel olarak güçlü olduğu perakende aktivitelerini de aştığı belirtildi. Brand Finance CEO’su David Haigh, “Tüm Shell grubunda, CEO öncülüğünde marka ve itibarın ciddi bir şekilde ele alındığı görülüyor. Bunun sonuçları ise ortada” dedi.
Shell Brands International CEO’su Bruno Motta ise şunları söyledi:
“Bizim marka stratejimiz, müşteri odaklı yenilikçiliğe ve iş birliklerine dayanıyor. Yenilikçi enerji çözümleriyle müşteri ihtiyaçlarını karşılamak konusuna daha fazla odaklandıkça, markamızın büyüme trendi de aynı ölçüde artıyor.”
Brand Finance Global 500 ve marka değeri hakkında:Her yıl yapılan Brand Finance Global 500 araştırması ile dünyanın en büyük 500 markası açıklanıyor. Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu, bu alanda faaliyet gösteren dünyanın en büyük üç marka ajansı arasında yer alıyor. Marka değeri ise bir markanın gelir, potansiyel gelir, itibar, prestij ve pazar değeri açısından ederi olarak tanımlanıyor.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
Editör : Özlem Çelebi
17.05.2013