Siemens’le “Gelecek=Çocuk ve Enerji” Eğitimleri
2012-2013 eğitim öğretim yılını yüksek katılımla tamamladı.
Siemens Ev Aletleri sponsorluğunda 2010 yılından bu yana devam eden “Gelecek=Çocuk ve Enerji” eğitimlerine bu yıl da ilgi büyüktü. Proje kapsamında santralistanbul Enerji Müzesi’nde Çocukistanbul tarafından düzenlenen ve yürütülen eğitimlere, 2012-2013 eğitim öğretim yılında katılan öğrencilerin sayısı 9.602’yi buldu. Eğitimlerde öğrenci ve öğretmenler, beyaz eşyaların çevreci özelliklerinin doğal kaynakların sürdürülebilirliği açısından taşıdığı önemi yaşayarak öğrenme fırsatı elde ediyor.
Siemens Ev Aletleri sponsorluğunda 2010 yılında başlayan “Gelecek=Çocuk ve Enerji” eğitimleri, 2012-2013 eğitim öğretim yılında da büyük ilgi gördü. Çocukistanbul Eğitim Bölümü tarafından yürütülen “Gelecek=Çocuk ve Enerji” eğitimlerine, 2012-2013 eğitim öğretim yılında 1. dönem 4.168, 2. dönem ise 5.434 olmak üzere toplam 9.602 öğrenci katıldı.
Proje kapsamında üç yıldır santralistanbul Enerji Müzesi’nde düzenlenen eğitimlere öğrencilerle birlikte öğretmenler de katılıyor, sürdürülebilir enerji kaynakları ve enerjinin bilinçli kullanımı konusunda çeşitli oyun ve uygulamalarla güçlü bir bilinç kazanıyorlar.
“Gelecek=Çocuk ve Enerji” eğitimlerinde öğrenciler “Ne Kadar Enerji Harcar” kartları ile buzdolabı, çamaşır makinesi, ütü, bilgisayar gibi elektrikli ev aletlerinin ne kadar enerji harcadıklarını öğrendikleri bir oyun oynuyor. Çocuklar, kartlar aracılığı ile hangi beyaz eşyanın ne kadar enerji tükettiğine ilişkin fikir yürütüyor. Farklı ev aletleri görselleri ve üzerinde çeşitli beyaz eşya resimleri ve enerji tüketim miktarlarının yer aldığı kartlar, çocukların interaktif bir ortamda, yaşayarak çevre bilinci kazanmalarına destek sağlıyor.
Siemens Ev Aletleri ile birlikte geliştirilen grup oyununda öğrenciler, kendilerine dağıtılan kartlarla hangi aletin ne kadar enerji harcadığına dair bilgi sahibi oluyor. Kartlar daha sonra evde aileleri, okulda arkadaşları ile oynayabilmeleri için çocuklara hediye ediliyor.
“Eğitimlerimiz üç yılda gelenekselleşerek devam ediyor”
“Gelecek=Çocuk ve Enerji” projesini ilk günkü gibi heyecanla sürdürmelerinde çocuk faktörünün önemli bir rol üstlendiğini belirten Siemens Ev Aletleri Pazarlama Müdürü Ayşe Özkaya şunları söyledi:
“Siemens markası, enerji tüketim değerlerini en düşük seviyeye çeken ürünleri ile bu alanda yürüttüğü projelerin birbirini tamamladığı, güçlü bir çevreci kimliğe sahip. ‘Ne kadar ihtiyaç, o kadar tüketim’ mantığıyla ortaya koyduğumuz ecoPlus yaklaşımı ile soğutma, yıkama, durulama ve pişirme alanlarının tümünde en üst düzeyde tasarruf sağlıyoruz. Gelecek=Çocuk ve Enerji projemizi üçüncü yılında yine büyük bir heyecanla sürdürmekten mutluyuz. Projemiz çocuklardan büyük ilgi görmeye devam ediyor. Gelecek yıllarda da projemizle mümkün olan en üst sayıda öğrenciye ulaşarak, geleceğe yaşanabilir bir dünya bırakmak için katkımızı sürdürmeyi hedefliyoruz.”
“Gelecek=Çocuk ve Enerji” başlığı altında Siemens Ev Aletleri desteği ile ücretsiz olarak düzenlenen eğitimlerde 3- 6 yaş, 7- 12 yaş, 13- 15 yaş ve 16-18 yaş olmak üzere dört gruba, farklı içerikler sunuluyor. Enerji Müzesi’nde bulunan hemen her şeye dokunabildikleri eğitimler sırasında öğrenciler, Silahtarağa Elektrik Santralı’nın tarihi, elektriğin elde edilme yöntemleri hakkında bilgi ediniyor. Farklı enerji kaynakları ve özellikle enerji tasarrufu gibi konularda bilinçleniyor, çeşitli oyun ve aktiviteler ile eğlenirken öğreniyorlar.
Yaklaşık 25 kişilik gruplar halinde gerçekleştirilen eğitimler, yaş gruplarına göre 1.5- 2 saat sürüyor. Eğitim, Enerji Müzesi içinde yer alan “Enerji Oyun Alanı”nda, tüm yaş gruplarının ilgisini çeken elektrik ve enerji temalı interaktif oyunlarla sona eriyor.
“Devlet okulu öğrencilerine sağlanan imkan çok güzel.”
“Devlet okulu öğrencilerine sağlanan imkan çok güzel. 6. sınıfların tamamını getirebilseydim keşke” (6. Sınıf Öğretmeni)
“Küçük kartlarımız ile Ne Kadar Enerji Harcar oyununu yarın okulda bir kere daha oynayacağız” (3. Sınıf Öğretmeni)
“Öğrenciler tasarruf gibi konularda önlerinde somut örnekler olmadan pek iyi anlayamıyorlar. ‘Ne Kadar Enerji Harcar’ oyunu ile öğrencilerimiz ev aletlerinin harcadıkları elektriğin gereken enerjiye göre değiştiğinin farkına vardılar. Teşekkür ederiz” (5. Sınıf Öğretmeni)
“Oyun kartları ile kısa zamanda küçük bir etkinlikle çocuklara ev aletleri hakkında ancak bu kadar bilgi verilebilir. Çok doğru seçim.” (6. Sınıf Öğretmeni)
“Oyun eşliğinde enerji tasarrufunu öğrendiler. Görerek, oynayarak olduğu için daha kalıcı olduğunu düşünüyorum.” (5. Sınıf Öğretmeni)
“Çocukların gördüklerini her zaman hatırlamaları ve dünyanın bugünlerinde yaşadığı düzenin farkına varması açısından büyük faydası olacaktır.” (3. Sınıf Öğretmeni)
“Buraya gelmekteki amacımız enerji kullanımında bilmediklerimizi öğrenmek ve bilgilerimizi tazelemekti. Bu yüzden Ne Kadar Enerji Harcar oyunu çok faydalı oldu.” (6- 7- 8. Sınıf Öğretmeni)
“Siemens’e özellikle dar gelirli semtlerindeki çocuklara bu fırsatı tanıdıkları için kendim ve okulum adına minnettarım. Yarının geleceklerini bugünden görmeleri biz eğitimciler için umut verici.” (3. Sınıf Öğretmeni)
“Bugünkü programdan çok yararlandık. Enerji gibi karmaşık bir konu belli bir düzen ve ilgi çekici aktiviteler ile hazırlanmış.” (Anasınıfı Öğretmeni)
“Öğrencilerin eğlendiğini aynı zamanda bilgilendiğini ve yaptıkları uygulamalar ile yeni şeyler öğrendiğini düşünüyorum. Buradan hepimiz çok mutlu ayrılıyoruz.” (5. Sınıf Öğretmeni)
“Öğrencilerimin öğrenme sürecine faal olarak katılmasıyla gerçek anlamda kalıcı bir öğrenmenin gerçekleştiğini düşünüyorum.” (5. Sınıf Öğretmeni)
“Tarihi bir santralin varlığından haberdar olmaları ve enerjinin çok kolay elde edilmediği ve bundan dolayı tasarruflu olmanın anlamını kazandıkları için programın çok önemli olduğunu düşünüyorum” (5. Sınıf Öğretmeni)
“Ne Kadar Enerji Harcar oyunu çok eğlenceli ve mantık üretmemize yardımcı olan bir oyundu.” (6. Sınıf Öğrencisi)
“Ne Kadar Enerji Harcar oyununu okulda arkadaşlarımla da oynamayı düşünüyorum.” (7. Sınıf Öğrencisi)
“Ne Kadar Enerji Harcar bizleri geliştiren ve tasarrufa yönelten bir etkinlikti. Hem kendimizi denedik hem de eğlendik.” (8. Sınıf Öğrencisi)
“Enerjilerin büyüklüklerine göre enerji harcamadıklarını Siemens oyunu sayesinde anladım” (8. Sınıf Öğrencisi)
“Bugün aklımda gezdiğimiz yerler, makineler, bizim yaptığımız beyin fırtınası ve oynadığımız tasarruf oyunu kaldı” (6. Sınıf Öğrencisi)
“Bu programda en sevdiğim şey; bilgiyi öğrenirken eğlenmek ve aynı zamanda deneyerek görmek” (8. Sınıf Öğrencisi)
“En sevdiğim şey tarih kokan makineler oldu (8. Sınıf Öğrencisi)
“Enerji konusunun sıkıcı olduğunu düşünüyordum ama çok güzel bir konuymuş.” (8. Sınıf Öğrencisi)
“Hareket enerjisinin elektriğe dönüştürülmesini bire bir biz yaptık. Çok etkilendim.” (6. Sınıf Öğrencisi)
“Ütünün çok enerji harcaması beni çok şaşırttı!” (5. Sınıf Öğrencisi)
“Ne Kadar Enerji Harcar oyunu ile evimizde he rgün kullandığımız bu kadar çok eşyanın harcadığı elektrik miktarını görerek tasarruf edeceğimiz asıl aletleri de görmüş, öğrenmiş olduk.” (7. Sınıf Öğrencisi)
“Buraya gelmeden önce karma enerji, yenilenebilir ve tükenen enerji kaynakları nelerdi bilmiyordum.” (7. Sınıf Öğrencisi)
Haberin Kaynağı : Ogilvy PR
25.07.2013