SILVERLINE TEDARİKÇİ BULUŞMASI
Türkiye Dayanıklı Tüketim Malları sektörünün lokomotif markalarından, Avrupa'nın ilk 5 , dünyanın ise ilk 10 davlumbaz üreticisi arasında yerini alan Silverline Ankastre, Merzifon'da yer alan üretim üssünde tedarikçileri ile buluştu...
Başarılı işbirliklerine imza atmak amacı ile bu yıl ilkini gerçekleştirdiği tedarikçi buluşmasında, üretim teknolojilerini, üretim alt yapısını ve depolama süreçlerini tanıtan Silverline, satın alma süreçlerine yönelik yeni yapılanmaları ile ilgili bilgi paylaşımında bulunurken güç birlikten doğar mesajı verdi. Yaklaşık 100 tedarikçi firmanın katılımı ile gerçekleşen organizasyonda Silverline Ankastre'nin fabrikası gezilerek üretim hattı hakkında detaylı bilgi alındı. Ardından Samsun Sheraton Otel'de markanın satın alma sürecine ilişkin 2016 hedefleri ve yeni geliştirilen projeler aktarıldı... Kurumların aralarında güçlü bir bağ oluşturarak güven temelinde nitelikli işbirlikleri geliştirilmesinin hedeflendiği buluşmada, yeni süreçte geliştirilen üretim ve satın alma politikalarının yanı sıra Silverline'nın yurt içi ve yurt dışı hedefleri, pazarlama faaliyetlerinde yaratılan katma değer ve pazarlama yatırımları, yurtdışında yeni pazarlara yönelik satış faaliyetleri, ürerim teknolojisinin artırılması için gerçekleştirilen yatırımlar ve verimlilik artışına yönelik yapılan düzenlemeler paylaşıldı.Toplantıda konuşma yapan Silverline Ankastre CEO'su Mustafa Laçin “ bu buluşmalar ile geliştirilen işbirlikleri Türk markalarının yurt dışında markalaşma süreçlerine pozitif yansımaktadır. Globalleşen dünyada rekabetin arttırılması, maliyet analizlerinin doğru yapılarak kaliteli üretim süreçlerinin planlanması, tedarik süreçlerinin doğru yönetilmesi ve güçlü işbirliklerin geliştirilmesi artık bir zorunluluk. Doğru işbirlikleri ile biz markalarımız ile hedef pazarlarda büyürken tedarikçilerimiz de büyütmüş oluyoruz. Avrupa’daki firmalara baktığımızda artık herkes bantta ürün istiyor. Avrupa’da 8 saatte ürün teslim edildiğini görüyoruz. Bizim buna ihtiyacımız var. Çünkü işin büyümesi demek, işletme sermayesinin finans ihtiyacının büyümesi demek. Bunu tek başına karşılamamız çok zor.... Borçlanarak değil, zamanında ve hızlı teslimat almak istiyoruz. İlave bir destek istemiyoruz. İhtiyacımız olan malı, ihtiyacımız olduğu zaman alarak hem kendimize hem size olan finans yükünü azaltmak istiyoruz. Türkiye Çin’den önce son çıkıştır. Biz hız ve maliyetlerle ilgili devrimler yapamaz isek, üretim Çin gibi ucuz pazarlara doğru kayacaktır. Onun için maliyet önemli, onun için verimlilik önemli... Biz bugün şirketlerimizi anlatmak, geleceğimizi, planlarımızı sizlerle paylaşmak için buradayız. Biz sizleri büyük ailemizin bir parçası olarak her zaman yanımızda ve bu yolculuğumuzda görmek istiyoruz. İşimizi düşünüyoruz. İşini düşünen, müşterisini de,tedarikçisini de, çalışanını da düşünen kişidir. Güç birlikten doğar. Biz geleceğiz, geleceğe birlikte yürüyelim ”dedi.Şirketler grubu Satın Alma Direktörü Erhan Esen, yaptığı konuşmada tedarikçilerden beklentilerini anlattı. Esen; “Amiral gemimiz olan Silverline Ankastre ve Timay Tempo yanı sıra daha genç firmalarımızın iş hayatına katılmasıyla beraber, 14 firma ve 1500 çalışana ulaştık” dedi.Satın alma departmanını 3 ana temel üzerine inşa ettiklerine dikkat çeken Esen, “Bunlar uzmanlık alanları, sürekli gelişim ve açık iletişim oldu. Üç ayrı departmanımız var. Direk satın alma, en direk satın alma ve sistem mühendisliği tedarik yönetimi... Burada uzmanlığa çok büyük önem veriyoruz. 2016 yılında tüm tedarikçilere şunun sözünü veriyorum. Tüm arkadaşlarım en az üç defa sizlerle birlikte masaya oturacaklar ve sizlerle birlikte iş birliğini arttırmak için neler yapacağımızı birlikte konuşacağız. Uzmanlık alanlarını geliştirmek ve sizleri bu alanda biraz daha zorlamak istiyoruz” şeklinde konuştu. Genç ve dinamik bir satın alma ekibine sahip olduklarını belirten Esen, 2014 yılında 207 milyon TL’lik satın alma hacmine ulaştıklarını ifade etti. Ekonomist dergisinin yapmış olduğu bir değerlendirmeye göre Türkiye’nin en büyük ilk 250 satın alma bütçesine sahip olan bir firma olduklarını vurgulayan Esen, toplam tedarikçi sayısının 1028 olduğunu söyledi. Silverline’nin çok hızlı büyüme ivmesine sahip olduğunu belirten Esen, 2007 yılında 500 bin adet aspiratör-davlumbaz ürettiklerini, 2014 yılında 1 milyon 200 bin adet seviyesine ulaştıklarını kaydetti. Satın alma politikalarından da bahseden Esen, 2018 yılında hedeflerinin 1,5 milyon adet aspiratör-davlumbaz üretmek olduğunu da sözlerine ekledi.
Üretimden gelen güç ile dünya markası olma hedefi...
1994 yılında aspiratör ve davlumbaz üretimi ile sektöre giriş yapan firma bu yıl 21.yılını kutluyor. Merzifon’da 85 bin m²alanda üretim gerçekleştiren marka, 885 çalışanı, yurtiçinde 500‘e yakın bayisi ile tüketicisine ulaşıyor. Müşteri memnuniyeti esasına bağlı olarak hizmet veren marka 200’ü aşkın yetkili servis ve satış sonrası hizmetleri ile de tüketicisinden tam not alıyor….Kurulduğu yıldan bu yana teknolojiyi tasarım ve estetik ile harmanlayan ve bu doğrultuda üretim teknolojilerine sürekli yatırımlar yapan firma uluslar arası bir çok ödül kuruluşundan aldığı ödüller ile başarısını kanıtlıyor. Yaklaşık 63 ülkeye ihracat gerçekleştiren Silverline, dünya markası olma hedefi ile davlumbaz ve ankastre pazarında iddialı bir büyüme gerçekleştiriyor.
Haberin Kaynağı : Karnaval İletişim
23.11.2015