Şişecam 'ın 2015 Yılı İlk 6 Aylık Finansal Sonuçları Açıklandı
Şişecam Topluluğu’nun ilk yarıyıl net karı 421 milyon TL
Şişecam Topluluğu’nun 2015 yılı Ocak-Haziran dönemine ilişkin net satışları 3,5 milyar TL, net karı ise 421 milyon TL olarak gerçekleşti. Topluluk, aynı dönemde 528 milyon TL yatırım harcaması yaptı.
Şişecam Topluluğu’nun 2015 yılı Haziran ayı sonu itibariyle net karı 421 milyon TL, 2015 yılı Ocak-Haziran dönemindeki konsolide net satışları ise 3,5 milyar TL olarak gerçekleşti. Topluluğun 2015 yılının ilk yarısında yurt içi ve yurt dışındaki kuruluşlarında toplam 2,1 milyon ton cam, 1,1 milyon ton soda ve 2 milyon ton endüstriyel hammadde üretimi gerçekleştirildi.
Şişecam Topluluğu Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Prof. Dr. Ahmet Kırman, 2015 yarıyıl sonuçlarına ilişkin olarak yaptığı açıklamada, şunları kaydetti: “Haziran ayı sonu itibariyle konsolide net satışlar 3 milyar 529 milyon TL olarak gerçekleşti. Brüt kar marjımız yüzde 29,6, brüt karımız ise 1 milyar 46 milyon TL seviyesinde oluştu. Geçen yıl kademeli olarak devreye alınan üretim tesislerinde yükselen kapasite kullanım oranlarının da olumlu etkisiyle yılın ilk yarısı sonu itibarıyla konsolide EBITDA marjımız yüzde 25,3 seviyelerinde gerçekleşti. Ayrıca, yılın ikinci çeyreğinde 520 milyon TL seviyesinde EBITDA ve 334 milyon TL seviyesinde faaliyet karı gerçekleştirildi. Siyasi ve ekonomik belirsizliklerin önemli ölçüde etken olduğu ve yoğun bir yatırım döneminin tamamlandığı bu dönemde, özellikle sürdürmekte olduğumuz üretim noktalarımızın coğrafi dağılımını optimize etme, maliyetlerimizi etkin bir şekilde yönetme ve sürdürülebilir operasyonel mükemmellik odaklı çalışmalarımız neticesinde; 421 milyon TL tutarında toplam ve 379 milyon TL tutarında ana ortaklık payına düşen net kar sonuçları elde edildi.”
Topluluk olarak yılın ilk yarısında 528 milyon TL yatırım harcaması ve 372 milyon ABD doları ihracat yaptıklarını ifade eden Prof. Dr. Ahmet Kırman, “Mali yapımızı Topluluğun istikrarlı büyüme çizgisindeki devamlılığı koruyacak, önümüzdeki yıllarda büyümemizi destekleyecek şekilde daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz. Üretim noktalarımızın optimizasyonuna yönelik çalışmalarımızın hızını arttırarak sürdürürken, maliyetlerimizi de başta artan otomasyon kullanımı olmak üzere tüm etkin yöntemleri kullanarak optimize etmeye devam edeceğiz. Sürdürülebilir karlı büyüme ve operasyonel mükemmellik hedeflerimiz doğrultusunda izlenecek politikalarla ilgili değerlendirmeleri, küresel ekonominin içinde bulunduğu koşulları da dikkate alarak sürekli gerçekleştirmekteyiz” dedi.
Şişecam Topluluğu Hakkında:
Türkiye’nin en köklü kuruluşları arasında yer alan Şişecam Topluluğu düzcam, cam ev eşyası, cam ambalaj ve cam elyafı gibi camın tüm temel alanları ile soda ve krom bileşiklerini kapsayan iş kollarında global bir oyuncudur. “Düzcam”, “Cam Ev Eşyası”, “Cam Ambalaj” ve “Kimyasallar” olmak üzere dört ana iş grubunda faaliyet gösteren Topluluk, Türkiye’nin yanı sıra Almanya, İtalya, Bulgaristan, Romanya, Slovakya, Macaristan, Bosna Hersek, Rusya Federasyonu, Gürcistan, Ukrayna, Mısır ve Hindistan’da üretim yapmaktadır. Şişecam, 80 yıllık deneyimi, 21 bini aşkın çalışanı, 13 ülkeye yayılmış üretim faaliyetleri ve 150 ülkeye ulaşan satışlarıyla uluslararası ölçekte bir Topluluk olarak dünyanın en büyük üç üreticisinden biri olma hedefiyle yoluna devam etmektedir.
Haberin Kaynağı : Lobby İletişim ve Etkinlik Danışmanlığı
17.08.2015