Şişecam Topluluğu Üçüncü Çeyrek Finansal Sonuçlarını Açıkladı
Şişecam’ın 2014 yılı 9 aylık cirosu 5 milyar TL’ye, net karı ise 425 milyon TL’ye ulaştı.
Şişecam Topluluğu’nun 2014 yılı Ocak-Eylül dönemine ilişkin net satışları yüzde 19,3 artışla 5 milyar TL’yi aşarken, net karı ise 425 milyon TL oldu. Topluluk, aynı dönemde yaklaşık 900 milyon TL’lik yatırım harcaması gerçekleştirdi.
Şişecam Topluluğu, 2014 yılının ilk 9 aylık döneminde toplam 5 milyar TL satış geliri elde etti. 2014 yılı Ocak-Eylül dönemi finansal sonuçlarına göre, satış gelirlerini geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 19,3 oranında artıran Şişecam’ın, bu dönemdeki net kârı da 425 milyon TL’ye ulaştı. Topluluk, 2014 yılı Eylül sonu itibarıyla yurtiçi ve yurtdışındaki kuruluşlarında toplam 2,9 milyon ton cam, 1,6 milyon ton soda ve 3 milyon ton endüstriyel hammadde üretimi gerçekleştirdi.
Şişecam Topluluğu Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Prof. Dr. Ahmet Kırman, 2014 yılı Ocak-Eylül dönemi finansal sonuçlarına ilişkin olarak yaptığı açıklamada, şunları kaydetti: “Eylül 2014 sonu itibarıyla konsolide satışlarımız önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 19,3 oranında artış göstererek, 5 milyar TL’yi aştı. Konsolide satışlarımız içindeki Türkiye’den yapılan ihracat ile yurtdışı üretimden satışların toplamını ifade eden uluslararası satışlarımızın payı ise yüzde 52 oldu. EBITDA marjı önceki yılın aynı dönemine göre 2,5 puan artış göstererek, yüzde 21,2 oranında gerçekleşti. EBITDA hacmi ise 1 milyar TL’yi aştı. Önceki yılın aynı dönemine kıyasla toplam net karımız yüzde 58, ana ortaklık payına düşen net karımız ise yüzde 51 oranında artarak, sırasıyla 425 milyon TL ve 391 milyon TL seviyesinde oluştu.”
Topluluk olarak yılın ilk 9 aylık döneminde yaklaşık 900 milyon TL yatırım harcaması ve 630 milyon ABD Doları ihracat yaptıklarını ifade eden Prof. Dr. Ahmet Kırman, “Eylül 2014 sonu itibarıyla 6,9 milyar TL seviyesine ulaşan öz kaynaklarımız ve 2,2 milyar TL tutarındaki likit kaynaklarımızla bilançomuz sağlıklı ve güçlü yapısını korumaktadır. Sahip olduğumuz likit kaynaklar yatırımların finansmanı anlamında bize avantaj sağlamaktadır. Mali yapımızı Topluluğun istikrarlı büyüme çizgisindeki devamlılığını koruyacak ve büyümemizi destekleyecek şekilde daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz. Bu kapsamda global ekonominin içinde bulunduğu koşulları da dikkate alarak, izlenecek politikalarla ilgili değerlendirmeleri sürekli yapıyoruz” dedi.
Şişecam Topluluğu Hakkında:
Türkiye’nin en köklü kuruluşları arasında yer alan Şişecam Topluluğu düzcam, cam ev eşyası, cam ambalaj ve cam elyafı gibi camın tüm temel alanları ile soda ve krom bileşiklerini kapsayan iş kollarında global bir oyuncudur. “Düzcam”, “Cam Ev Eşyası”, “Cam Ambalaj” ve “Kimyasallar” olmak üzere dört ana iş grubunda faaliyet gösteren Topluluk, Türkiye’nin yanı sıra Almanya, İtalya, Bulgaristan, Romanya, Slovakya, Macaristan, Bosna Hersek, Rusya Federasyonu, Gürcistan, Ukrayna, Mısır ve Hindistan’da üretim yapmaktadır. Şişecam, 79 yıllık deneyimi, 20 bin çalışanı, 13 ülkeye yayılmış üretim faaliyetleri ve 150 ülkeye ulaşan satışlarıyla uluslararası ölçekte bir Topluluk olarak, 2020 vizyonu doğrultusunda dünyanın en büyük üç üreticisinden biri olma hedefiyle yoluna devam etmektedir. www.sisecam.com.tr
Haberin Kaynağı : LOBBY PR
10.11.2014