Şişecam'ın 2014 İlk Yarıyıl Finansal Sonuçları Açıklandı
Şişecam Topluluğu’nun ilk yarıyıl net karı 294 milyon TL
Şişecam Topluluğu’nun 2014 yılı Ocak-Haziran dönemine ilişkin net satışları 3,4 milyar TL, net karı ise 294 milyon TL olarak gerçekleşti. Topluluk, aynı dönemde 679 milyon TL yatırım harcaması yaptı.
Şişecam Topluluğu’nun 2014 yılı Haziran ayı sonu itibariyle net karı 294 milyon TL, 2014 yılı Ocak-Haziran dönemindeki konsolide net satışları ise 3,4 milyar TL olarak gerçekleşti. Topluluğun 2014 yılının ilk yarısında yurtiçi ve yurtdışındaki kuruluşlarında toplam 1,8 milyon ton cam, 1 milyon ton soda, 1,9 milyon ton endüstriyel hammadde üretimi gerçekleştirildi.
Türkiye’den yapılan ihracat ile yurtdışı üretiminden satışların toplamını ifade eden uluslararası satışların toplam satışlar içindeki payı yüzde 51 olurken, ilk yarıyıl itibariyle Topluluğun Türkiye’den yapılan ihracatı 434 milyon ABD doları seviyesinde gerçekleşti.
Şişecam Topluluğu Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Prof. Dr. Ahmet Kırman, 2014 yarıyıl sonuçlarına ilişkin olarak yaptığı açıklamada, şunları kaydetti: “2014 yılının ilk yarısında konsolide satışlar önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 24 oranında artış göstererek 3,4 milyar TL’ye ulaştı. Brüt kar marjımız yüzde 28, brüt karımız ise 960 milyon TL seviyesinde oluştu. EBITDA marjındaki iyileşme, yılın ilk yarısında da devam etti ve yılın ilk yarısında önceki yılın aynı döneminin yüzde 60 üzerinde 724 milyon TL seviyesindeki konsolide EBITDA hacmine ulaşıldı. Önceki yılın aynı dönemine kıyasla toplam net karımız yüzde 83, ana ortaklık payına düşen net karımız ise yüzde 69 oranında artarak sırasıyla 294 milyon TL ve 269 milyon TL seviyesinde oluştu.”
Topluluk olarak yılın ilk yarısında 679 milyon TL yatırım harcaması ve 434 milyon ABD doları ihracat yaptıklarını ifade eden Prof. Dr. Ahmet Kırman, “Yüksek tutarda likit kaynaklara sahip olmamız yatırımların finansmanı anlamında bize avantaj sağlıyor. Mali yapımızı, Topluluğun istikrarlı büyüme çizgisindeki devamlılığı koruyacak ve önümüzdeki yıllarda büyümemizi destekleyecek şekilde daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz. Bunun sağlanabilmesi için izlenecek politikalarla ilgili değerlendirmeleri, global ekonominin içinde bulunduğu koşulları da dikkate alarak sürekli yapıyoruz” dedi.
Şişecam Topluluğu Hakkında:
Türkiye’nin en köklü kuruluşları arasında yer alan Şişecam Topluluğu düzcam, cam ev eşyası, cam ambalaj ve cam elyafı gibi camın tüm temel alanları ile soda ve krom bileşiklerini kapsayan iş kollarında global bir oyuncudur. “Düzcam”, “Cam Ev Eşyası”, “Cam Ambalaj” ve “Kimyasallar” olmak üzere dört ana iş grubunda faaliyet gösteren Topluluk, Türkiye’nin yanı sıra Almanya, İtalya, Bulgaristan, Romanya, Slovakya, Macaristan, Bosna Hersek, Rusya Federasyonu, Gürcistan, Ukrayna, Mısır ve Hindistan’da üretim yapmaktadır. Şişecam, 79 yıllık deneyimi, 20 bin çalışanı, 13 ülkeye yayılmış üretim faaliyetleri ve 150 ülkeye ulaşan satışlarıyla uluslararası ölçekte bir Topluluk olarak, 2020 vizyonu doğrultusunda dünyanın en büyük üç üreticisinden biri olma hedefiyle yoluna devam etmektedir. www.sisecam.com.tr
Haberin Kaynağı : LOBBY PR
20.08.2014